  • 1. Data: 2011-08-12 10:51:49
    Temat: Jaki multimetr
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Witam,
    zamierzam kupić multimetr cyfrowy. Chciałbym żeby miał True RMS i
    żeby dało się go podłączyć do komputera.
    Czy kiedykolwiek korzystaliście z funkcji podłączania do komputera?
    Czy możliwość taka się przydaje w praktyce?
    Aktualnie korzystam z (wskaźnikowego) miernika uniwersalnego.
    Co moglibyście polecić w cenie do 500 zł?
    Osobiście wpadł mi w oko UNI-T UT71D. Miernik ten ma możliwość podłączania
    do komputera przez USB.
    http://www.gotronik.pl/multimetry/unit_ut71d.html
    Co o nim sądzicie?

    Robert

  • 2. Data: 2011-08-12 11:22:56
    Temat: Re: Jaki multimetr
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Aug 2011 12:51:49 +0200, Robert napisał(a):
    > Czy kiedykolwiek korzystaliście z funkcji podłączania do komputera?
    > Czy możliwość taka się przydaje w praktyce?

    Tak, do zdjecia ch-ki akumulatora.
    Albo do mierzenia temperatury w serwerowni :-)

    J.

  • 3. Data: 2011-08-12 11:41:28
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > zamierzam kupić multimetr cyfrowy. Chciałbym żeby miał True RMS i
    > żeby dało się go podłączyć do komputera.
    > Czy kiedykolwiek korzystaliście z funkcji podłączania do komputera?

    Ja wykorzystałem tylko raz - kilkanaście lat temu do zdjęcia charakterystyki
    lutowania w piecu SMD.

    > Czy możliwość taka się przydaje w praktyce?

    Gdybym wybierał miernik to ta możliwość byłaby najmniej istaotnym
    parametrem.
    P.G.

  • 4. Data: 2011-08-12 11:46:43
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > lutowania w piecu SMD.

    > Gdybym wybierał miernik to ta możliwość byłaby najmniej istaotnym

    To w takim razie na co zwrócić uwagę?

    Robert

  • 5. Data: 2011-08-12 12:00:04
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Robert napisał:
    > Witam,
    > zamierzam kupić multimetr cyfrowy. Chciałbym żeby miał True RMS i
    > żeby dało się go podłączyć do komputera.
    > Czy kiedykolwiek korzystaliście z funkcji podłączania do komputera?

    Raz, zaraz po zakupie jakieś 10 lat temu, coby sprawdzić jak to działa,
    oczekiwałem czegoś więcej np wyniki 20 próbek na sekundę a nie 1.

    > Czy możliwość taka się przydaje w praktyce?

    Wątpliwe.

> [...]
    > Co moglibyście polecić w cenie do 500 zł?
    > Osobiście wpadł mi w oko UNI-T UT71D. Miernik ten ma możliwość podłączania

    Przyzwoity, przynajmniej po tej stronce sądząc, nie miałem w ręku
    takiego więc nic więcej nie wiem, po moim mierniku (jeden z pierwszych
    inteligentniejszych) widzę że istotnym parametrem jest czas pracy na
    baterii, musiałem wstawić akumulator bo baterie potrafiłem co miesiąc
    wymieniać.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 6. Data: 2011-08-12 12:18:34
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > inteligentniejszych) widzę że istotnym parametrem jest czas pracy na
    > baterii, musiałem wstawić akumulator bo baterie potrafiłem co miesiąc
    Ale jak sprawdzić w nowym mierniku przed zakupem na ile wytrzymuje bateria?
    Z baterią to dopiero okazuje się po pewnym czasie użytkowania, tak
    przynajmniej mnie się wydaje. Ale fakt, bateria może być uciążliwa, dobrze
    jest jak da się wstawić akumulatorki.

  • 7. Data: 2011-08-12 12:35:33
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

> [...]
    > Z baterią to dopiero okazuje się po pewnym czasie użytkowania, tak
    > przynajmniej mnie się wydaje. Ale fakt, bateria może być uciążliwa, dobrze

    Kupiłem sobie jakieś 12 lat temu Metexa M3270 firmowanego przez NDN na 2xAA.
    Baterie wytrzymują naprawdę długo, na pewno ze 2-3 lata przy niezbyt
    intensywnym użytkowaniu. nie próbowałem na akumulatorach, ale napięcie aku
    może być niewystarczające dla miernika.
    Główną wadą miltimetru jest to, że test zwarcia dokonywany jest chyba przez
    przetwornik i działa ze zwłoką. Poza tym styki do badania kondensatorów i
    tranzystorów są głęboko, przez co testowanie tych elementów jest uciążliwe.
    Za to dość szybko działa automatyczna zmiana podzakresów, na co też bym
    bacznie zwracał uwagę przy kupnie. miałem do czymienia z wypasionym
    multimetrem, gdzie na zmianę podzakresu czekało się 'wieki', tzn około 3-5
    sekund. Porażka.

    Michał

  • 8. Data: 2011-08-12 12:38:10
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 12 Aug 2011 12:51:49 +0200, "Robert"
    <r...@p...onet.pl> wrote:

    >Czy możliwość taka się przydaje w praktyce?
    Zależy co robisz. Ja sobie to bardzo chwalę bo możliwość *praktycznie
    jednoczesnego* odczytu kilku mierników, obrobienia uzyskanych wyników,
    zapisania ich i zrobienia np. wykresu na bieżąco. Znacząco ułatwia to
    pracę. Do tego dochodzi automatyzacja pomiaru. Do tego komendy
    sterujące miernikami są często ustandartyzowane i łatwo dostosować
    program do innego miernika. IMHO kupowanie miernika bez sprzęgu do
    komputera to wywalanie pieniędzy w błoto. Choć jak nigdy nie
    potrzebowałaś podłączenia więcej niż jednego, dwóch mierników i
    jednoczesnego ich sterowania to może faktycznie jest to wywalanie
    pieniędzy w błoto.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 9. Data: 2011-08-12 13:31:26
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > To w takim razie na co zwrócić uwagę?

    Te kilkanaście lat temu kupowaliśmy sobie 3 Metex-y - każdy według innych
    kryteriów.
    Najbardziej zadowolony jestem z tego kupowanego dla 1 cyfry więcej i jak
    największej dokładności.
    P.G.

  • 10. Data: 2011-08-12 16:14:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Aug 2011 14:18:34 +0200, Robert napisał(a):
> [...]
    > Z baterią to dopiero okazuje się po pewnym czasie użytkowania, tak
    > przynajmniej mnie się wydaje. Ale fakt, bateria może być uciążliwa, dobrze

    A dlaczego mialoby sie nie dac ? Ostatnio kupilem 9V w Lidlu calkiem tanio.

    J.