  • 11. Data: 2011-08-12 20:30:20
    Temat: Re: Jaki multimetr
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    kup taki ktory bedzie dobrze zabezpieczony przed zlym podpieciem sie, np na R
    chcesz zmierzyc opor elektrowni ;P

    Ja swoj raz juz przypalilem, sklep naprawil za friko, to samo powtorzylem kilka
    lat pozniej ale naprawilem juz sam, kilka R 1ohm/10ohm odparowalo ;) Sprzet ze
    sredniej polki ale kupiony z 15lat temu gdy byly metexy glownie na polkach (nie
    to co dzis ze masz tony roznych calkiem ok z chin).

  • 12. Data: 2011-08-12 20:52:06
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 12.08.2011 18:14, J.F. wrote:

    > A dlaczego mialoby sie nie dac ? Ostatnio kupilem 9V w Lidlu calkiem tanio.

    9-cio woltowe IMHO nie mają racji bytu - padają po kilku ładowaniach.
    Podstawowa funkcja multimetru to jest Auto Power Off. Mój dodatkowo jest
    na dwa "paluszki" - jeszcze ich nie wymieniałem - już powinny paść ze
    starości.

    Mirek.

  • 13. Data: 2011-08-12 21:30:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Aug 2011 22:52:06 +0200, Mirek napisał(a):

    > 9-cio woltowe IMHO nie mają racji bytu - padają po kilku ładowaniach.

    Cykli nie liczylem, ale poprzedni pare lat wytrzymal.

    J.

  • 14. Data: 2011-08-13 07:55:29
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Cykli nie liczylem, ale poprzedni pare lat wytrzymal.

    Mi bardziej pasuje bateria - starcza na jakieś 5 lat.
    P.G.

  • 15. Data: 2011-08-13 09:43:08
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-08-12 12:51, Robert pisze:
    > Witam,
    > zamierzam kupić multimetr cyfrowy. Chciałbym żeby miał True RMS i
    > żeby dało się go podłączyć do komputera.
    > Czy kiedykolwiek korzystaliście z funkcji podłączania do komputera?
    > Czy możliwość taka się przydaje w praktyce?
    Przeważnie wcale. Dlatego że do pojedynczego pomiaru - to sobie spiszesz
    ręcznie dane. A do dłuższych - nie starczy baterii w mierniku - im
    miernik "lepszy" i "mądrzejszy" tym wpierdziela baterii więcej.
    Chińszczyzna po 9zł typu "najprostszy miernik-wskaźnik" działa pół roku
    na jednej 9V, porządny metex działa parę dni (przy intensywnym
    użytkowaniu obu)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 16. Data: 2011-08-13 13:38:30
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Mirek napisał:
    > Podstawowa funkcja multimetru to jest Auto Power Off.

    Pod jednym warunkiem, że to "Auto Power Off" nie wyłącza w najmniej
    spodziewanym momencie. Uni UT-50 wykrywa brak przełączania pokrętłem a
    nie brak zmian na przetworniku pomiarowym, czyli wykonywania pomiarów,
    bez ruszania pokrętła. Najbardziej idiotyczne rozwiązanie, jakie widziałem.
    Maciek

  • 17. Data: 2011-08-13 14:41:08
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Mirek napisał:

    > 9-cio woltowe IMHO nie mają racji bytu - padają po kilku ładowaniach.

    Z jakiego powodu? ryzyko byłoby gdyby mirnik wyczerpał poniżej 1V na
    ogniwo czyli poniżej 7V, może jakiś miernik działa przy takim napięciu,
    mój zdycha ciut poniżej 8V. Baterię zastąpiłem akumulatorem w 2007 i
    jeszcze działa ba nawet ma nominalną pojemność.

    > Podstawowa funkcja multimetru to jest Auto Power Off. Mój dodatkowo jest

    Mój w auto off bierze jakieś 10mA, bateria zdycha w 2 tygodnie max.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 18. Data: 2011-08-13 20:09:30
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Mój w auto off bierze jakieś 10mA, bateria zdycha w 2 tygodnie max.

    Oj, w takim zestawie MS9150 z NDNu jest multimetr zasilany baterią 9V. W nim
    właśnie baterie bardzo szybko zjada w trybie auto power off. W moim Metexie
    nie zauważyłem tego efektu. Mój wyłącza się gdy 'nic' interesującego się nie
    dzieje na wejściu, wcześniej ostrzegając kilkukrotnie dźwiekiem. Można
    zareagować i odroczyć usypianie przez przyciśnięcie dowolnego klawisza. Jest
    w nim jeden bug - nie wyłącza się w trybie testowania zwarć.

    Michał

  • 19. Data: 2011-08-15 09:07:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AlexY,

    Saturday, August 13, 2011, 4:41:08 PM, you wrote:

    > Z jakiego powodu? ryzyko byłoby gdyby mirnik wyczerpał poniżej 1V na
    > ogniwo czyli poniżej 7V,

    Chodzi o nierównomierne rozładowanie i ładowanie - efekt narasta z
    każdym cyklem. Im więcej ogniw w szeregu, tym większe
    prawdopodobieństwo, że któreś się w końcu przepolaryzuje :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2011-08-15 16:06:32
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

> [...]
    > Aktualnie korzystam z (wskaźnikowego) miernika uniwersalnego.
    > Co moglibyście polecić w cenie do 500 zł?

    Proponuję Sanwa PC5000. Choć może nieco przekroczyć budżet.

    Pozdrawiam,
    Paweł