  • 11. Data: 2010-01-24 23:24:57
    Temat: Re: Jaki prostownik??
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Tylko ze co lepsze maja wylacznik elektroniczny. I nie jest to jakies
    > drogie.

    > To juz chyba lepiej taki wylacznik elektroniczny dorobic ..

    > raczej nie przekroczy. Bo prad juz bardzo spada..

    > Nie trzeba zadnej diody odlaczac.

    > A potrafisz podac optymalne parametry pradu i jeszcze podeprzec sie
    > jakims zrodlem ?
    >
    > Raz to zrobilem, nic nie dalo, ale moze juz za pozno bylo.

    > Super hiper opisuja sie inaczej. Ile w tym prawdy to nie wiem.

    > W miare nowy nie powinien byc zasiarczony.

    Wcale Cie nie chciałem przekonywać. Polska to wolny kraj, możesz wierzyć możesz
    nie wierzyć. Możesz mieć również inne zdanie na ten sam temat. To Twój problem a
    nie mój. Jak bym był producentem akumulatorów samochodowych to wszystkie jakie
    bym produkował do skodzianek, renówek itd były by kopertowe. Tańsze w produkcji
    i mniejsza żywotność. Ale ja truskawki cukrem posypuję. Ty pewno byś robił
    akumulatory inaczej, nic mi do tego. Ja nie odłączam żadnej diody. Czytaj
    uważniej. Optymalne parametry podane są w którymś bardzo leciwym czasopiśmie "
    Zrób to sam". Poszukaj sobie. Z tego co pamiętam, a pamięć mam dobra, to
    stosunek prądu ładowania do rozładowania ma być na poziomie 3/1. Informuję i
    objaśniam na przykładzie żeby nieporozumień nie było bo znowu coś źle
    zrozumiesz. Na przykład prąd ładowania 3A prąd rozładowania 1A. Co oznacza że
    prostownik musi mieć wydajność prądową 4A. Jak byś jeszcze czegoś nie rozumiał z
    prądami to pytaj. Chętnie odpowiem. W miarę nowy może być zasiarczony. Wystarczy
    rozładować sztukę nówkę do zera i zostawić na dwa miesiące. Kilkukrotne
    ładowanie regeneracyjne przywróci mu trochę życia. Ja na Twoim miejscu to bym
    popytał ile jest prawdy w opisach tych super hiper. Dziwne że ktoś tak
    dociekliwy jeszcze tego nie zrobił. Mnie te opisy wiszą i powiewają bo jak mi
    zdechnie ze starości akumulator to wolę od razu kupić nowy, najtańszy w
    markecie. Niż wydać równowartość dwóch akumulatorów na super prostownik, nanosić
    się przez dwa tygodnie akumulatora żeby go ładować a potem i tak kupić nowy
    akumulator. Żeby zaspokoić Twoją ciekawość dlaczego w przypadku wymiany
    akumulatora kupię najtańszy w markecie. To informuję i objaśniam że stosunek
    jakości do ceny jest w nim najlepszy. Również nie bez znaczenia jest
    bezproblemowy sposób rozpatrywania reklamacji przez markety. Chce pan pieniądze
    czy nowy pytają i nie zadają żadnych idiotycznych pytań sugerujących że sam
    sobie popsułem, bo dziewczyna w dziale reklamacji z wyjątkiem tego ze jest coś
    takiego jak akumulator nic więcej o nim nie wie.

  • 12. Data: 2010-01-24 23:56:33
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Ja z kolei nigdy nie dojechałem z procesem ładowania do końca.
    > Jak kilka razy rozładowałem akumulator, to podłączyłem go do prostownika
    > na może godzinę, a następnie uruchomiłem już silnik.
    >
    > Więc może moje moje pytanie powinno być inne - czy będzie używał
    > prostownika do ładowania akumulatorów, czy tylko do poratowania się w
    > sytuacji kiedy akumulator się rozładował.
    >
    > Bo tu możesz mieć racje - jeżeli ktoś chce ładować akumulator do końca,
    > musi wybrać prostownik z przynajmniej automatyką końca ładowania po
    > przekroczeniu maksymalnego napięcia.
    Ja też nigdy nie dojechałem z ładowaniem do końca. Wydaje mi się że sporo pytań
    o prostowniki to ukryta forma reklamy. W pewnym momencie pojawiają się jakie
    linki. Nie trzeba mieć super prostownika z automatyką. Jak z najtańszego zrobić
    dobry prostownik napisałem. Teraz używam takiego prostego prostownika. Cztery
    dni nie planowałem żadnej jazdy to wyciągnąłem i przytargałem akumulator do
    domu. Prostownik mam o oszałamiających parametrach. 1,5A prąd maksymalny, ale
    nie przekroczy 15 woltów. Od czwartku stoi akumulator pod prostownikiem. 14,65V
    ma od czwartku na klemach. Rok może być tak ładowany i nic mu nie będzie. Z
    odpalaniem to ja mam inny problem. Silnik ma po remoncie 1,5 tysiąca zrobione.
    Wszystkie pasowania zrobione w nim w dolnym zakresie tolerancji, czyli ciasno.
    Głowica była krzywa i jest splanowana. Jak do tego dołożyć olej, co prawda
    wielosezonowy ale przy -20 ciut za gęsty. To z nostalgią wspominam auta co miały
    korbę. Dwa razy bym przekręcił i by odpalił bez problemu. Mnie nie prostownik
    teraz potrzebny a korba. Do następnej zimy będę miał korbę. Da się ją założyć
    bez problemu.

  • 13. Data: 2010-01-24 23:57:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Jan 2010 23:24:57 +0100, kogutek wrote:
> [...]
    >bym produkował do skodzianek, renówek itd były by kopertowe. Tańsze w produkcji

    Jesli tansze to oczywiscie dobrze dla producenta, jesli za malo trwale
    to niekoniecznie - marke stracic latwo.

    >Ale ja truskawki cukrem posypuję.

    Niezdrowe :-P

    >W miarę nowy może być zasiarczony. Wystarczy
    >rozładować sztukę nówkę do zera i zostawić na dwa miesiące.

    To juz nie taki nowy, ma dwa miesiace, albo realnie patrzac z pol roku
    :-)

    >Ja na Twoim miejscu to bym
    >popytał ile jest prawdy w opisach tych super hiper. Dziwne że ktoś tak
    >dociekliwy jeszcze tego nie zrobił.

    Jesli potrafisz odszukac czy naturalna czestotliwosc rezonansowa
    czasteczki PbSO4 rzeczywiscie wynosi pare MHz ..

> [...]
    >się przez dwa tygodnie akumulatora żeby go ładować a potem i tak kupić nowy

    No i generalnie do tego sie to sprowadza. Aczkolwiek jak sam pisales
    elektronika tanieje i superprostownik nie musi byc drogi ..

    >Żeby zaspokoić Twoją ciekawość dlaczego w przypadku wymiany
    >akumulatora kupię najtańszy w markecie. To informuję i objaśniam że stosunek
    >jakości do ceny jest w nim najlepszy.

    Wyznaje podoba zasade, ale Jenoxy okazaly sie krotkozyciowe ..

    >również nie bez znaczenia jest
    >bezproblemowy sposób rozpatrywania reklamacji przez markety.

    No coz, z akumulatorem nie probowalem. Dwa lata wytrzymywaly

    W Tesco sie zmienilo.

    J.

  • 14. Data: 2010-01-25 00:07:40
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Wyznaje podoba zasade, ale Jenoxy okazaly sie krotkozyciowe ..

    > No coz, z akumulatorem nie probowalem. Dwa lata wytrzymywaly

    Ale jednak super prostowniki są drogie. Do tego ich przydatność jest praktycznie
    zerowa. Trzeba mieć w głowie wrzoda wielkości małej pomarańczy żeby wydać na
    prostownik mający posłużyć jeden raz w roku, albo i rzadziej tyle co kosztuje
    akumulator. Jak ktoś zostawi auto z włączonymi światłami pod marketem to
    prostownik za milion mu nie pomoże, bo nawet jak go ma przy sobie. I jak
    podłączy go do akumulatora to i tak wtyczki nigdzie z wyjątkiem swojego tyłka
    nie wsadzi. Kable są lepsze. Bo zawsze kogoś się uprosi żeby dał się na chwilę
    podłączyć.

  • 15. Data: 2010-01-25 00:20:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Jan 2010 00:07:40 +0100, kogutek wrote:
> [...]
    >prostownik mający posłużyć jeden raz w roku, albo i rzadziej tyle co kosztuje

    Ale ja tego nie kwestionowalem ..
    choc prostownik moze przezyc wiele akumulatorow, wiec argumentacja
    taka sobie.

    >Jak ktoś zostawi auto z włączonymi światłami pod marketem to

    Ale to trzeba na dluugie zakupy.

    >prostownik za milion mu nie pomoże, bo nawet jak go ma przy sobie. I jak
    >podłączy go do akumulatora to i tak wtyczki nigdzie z wyjątkiem swojego tyłka
    >nie wsadzi.

    Za 300 zl to mozna kupic "urzadzenie rozruchowe".

    J.

  • 16. Data: 2010-01-25 21:13:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kogutek pisze:

> [...]
    > teraz potrzebny a korba. Do następnej zimy będę miał korbę. Da się ją założyć

    Ale jak rozrusznik nie daje rady, to jednak jest coś nie tak z samochodem.
    Odpalałem moja Toyotę przy -32C kilka lat temu uruchomiła się na dotyk.
    Moje CC też odpaliłem przy -18C, po 2 tygodniach na mrozie po 2s
    kręcenia (kompresja ponad 16bar na wszystkich cylindrach, więc też
    wszystko ciasno).

    Więc problemy z odpalaniem, to raczej niesprawność rozrusznika albo
    akumulatora, bo sprawny samochód przy takich mrozach powinien się
    uruchamiać bez problemu.

    A korbę w silniku zamontowanym poprzecznie wcale nie będzie tak łatwo
    zrobić - lepiej chyba zainwestować w booster.

  • 17. Data: 2010-01-26 16:38:08
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > A korbę w silniku zamontowanym poprzecznie wcale nie będzie tak łatwo
    > zrobić - lepiej chyba zainwestować w booster.
    rozwiązałem problem. Od wczoraj mam nowy akumulator.