  • 1. Data: 2010-01-23 13:48:04
    Temat: Jaki dokladny i niedrogi filtr paliwa do diesla
    Od: Panoramiczny <o...@w...pl>

    Witam.
    W VW Passat TDI chcialbym przed filtrem paliwa dolozyc jakis "prefiltr",
    aby troche zwiekszyc zywotnosc tego standardowego. Juz 2x mi sie
    zdarzylo, że filtr Bosch przytkal sie po niecalych 10tys.km. (syfiaste
    paliwo). Co gorsze, zdazylo sie to w drodze, daleko do domu.

    Wykoncypowalem, ze na rurke przed filtrem zaloze jakis zintegrowany maly
    filtr, aby w razie potrzeby w drodze wymienic tylko to. Po pierwszym
    zapchaniu to zrobilem. Ale kupilem zbyt "tani" prefiltr, bo za drugim
    razem, ten pre-filtr byl jeszcze dosc czysty (przejzroczysta budowa to
    wiadac), a ten glowny sie przytkal.

    Wiem, ze mozna czesciej wymieniac glowny, ale to koszt ok.70zl a nie
    chce zawsze "tak na pale" wymieniac profilaktycznie po 5-7 tys.km. Bo na
    jakies 15 wymian filtra, zdarzylo mi sie 2x ze filtr nie dotrwal do
    10tys.km. Tym bardziej mialem stressa, że byl srodek nocy, zimno,
    odludzie, a na pokladzie zona i male dziecko.

    Czy mozecie polecic jakies nieduze i dokladne filterki do ON?

    pozdr.

  • 2. Data: 2010-01-23 15:33:08
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Panoramiczny" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapchaniu to zrobilem. Ale kupilem zbyt "tani" prefiltr, bo za drugim
    > razem, ten pre-filtr byl jeszcze dosc czysty (przejzroczysta budowa to

    Sam sobie odpowiedziałeś. Jak kupisz coś taniego to przepuści a ten droższy
    zatrzyma ale będzie droższy. Poza tym u mnie np. też jak zaczynałey sie
    mrozy jakieś miesiąc temu to wytrąciła sie parafina i kaput. Ale zrobiłem
    sobie test że na paliwie z baniaka założonym zarówno przed jak i za filtrem
    silnik pracował. Po założeniu wężyka do baku gasł. U mnie zapchała sie
    siateczka w baku (chyba smok to sie nazywa). A że nie była to pierwsza zima
    z takimi kłopotami wyciąłem tą siatkę w cholerę. Od tego momentu żadnych
    problemów choć pewnie niektórzy mnie zjedzą za to wycięcie siatki w baku.
    Dodam że ja nie mam żadnej pompy niskiego ciśnienia w baku.

  • 3. Data: 2010-01-23 16:00:31
    Od: Panoramiczny <o...@w...pl>

    Agent pisze:
    > Sam sobie odpowiedziałeś. Jak kupisz coś taniego to przepuści a ten
    > droższy zatrzyma ale będzie droższy.

    Nie napisałem, że kupiłem tani filtr (najtańszy na półce), ale że był
    /zbyt tani/, w sensie niewystarczającej jakości. Stąd pytanie, czy
    możecie coś polecić. W sensie /filtr firmy X, model Y/, albo /filtr
    producenta Z/.

    Tak, parafina bywa problemem. Ale w tym przypadku nie o to chodziło.
    Pierwszy raz przytkał sie w lato, drugim razem temperatury było w
    okolicach zera.

    Korzystajac z okazji, czy znacie jakis sposób na dobre wyczyszczenie
    zbiornika paliwa z syfow ktore tam na dnie ew. moga byc? Autko kupilem
    jak uzywane, i cholera wie co ktos tam wczesniej wlewal. Oczywiscie
    wyczyszczenie bez demontowania zbiornika.

  • 4. Data: 2010-01-23 18:21:22
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > uzywane, i cholera wie co ktos tam wczesniej wlewal. Oczywiscie
    > wyczyszczenie bez demontowania zbiornika.

    Dziwne z tym przytykaniem masz jak nawet latem Ci się blokuje. Nie wiem ile
    tego syfu by musiało byc aby zapchać latem filtr paliwa. Jakoś na czuja
    podejrzewam że to nie problem z filtrem. Rób jak chcesz ale ja bym zajrzał
    do smoka w baku. Jak masz syf w zbiorniku to właśnie tam na siateczce
    powinno być tego sporo i pewnie Ci blokuje przepływ.

  • 5. Data: 2010-01-23 18:35:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 23 Jan 2010 16:00:31 +0100, Panoramiczny napisał(a):

> [...]
    > /zbyt tani/, w sensie niewystarczającej jakości. Stąd pytanie, czy
    > możecie coś polecić. W sensie /filtr firmy X, model Y/, albo /filtr

    Pewna elementarna logika sie kłania - jeżeli masz w układzie paliwowym syf,
    to są trzy możliwości:
    a. wyczyścisz układ (bak)
    b. silnik spali syf
    c. gdzieś się ten syf osadzi

    Przypadki a i b są dosyć oczywiste, rozważmy co może być w przypadku C:
    a. masz jeden filtr - osadzi się na nim aż go zatka
    b - masz pierdyliard filtrów - będzie się osadzał na pierwszym
    wystarczająco gęstym, aż go zatka
    c. nie masz żadnego filtra i osadzi się na pompie
    wtryskowej/paliwowej/wtryskach

    Elementarna logika nakazywałaby oczyścić zbiornik albo częściej
    oczyszczać/wymieniać główny filtr. Albo jedno i drugie.
    Pomył chronienia filtra filtrem jest podobny do pomysłu zapobiegania kacowi
    poprzez chodzenie na imprezy z kolegą który będzie pił za ciebie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2010-01-23 19:42:03
    Od: Panoramiczny <o...@w...pl>

    Agent pisze:
    > Dziwne z tym przytykaniem masz jak nawet latem Ci się blokuje.

    Na jak do tej pory na ok. 15 wymian filtru (ok.150 tys.km) zdarzylo mi
    sie (co tez pisalem) 2x, ze filtr nie dotrwal do wymiany.
    Wiec podejrzewam, ze jezdzac po kraju, gdzies na ktorej stacji
    nieswiadomie wlalem sobie do baku potezna dawke syfu, ktora znacznie
    szybciej niz normalnie zyzyla filtr.

  • 7. Data: 2010-01-23 20:16:14
    Od: Panoramiczny <o...@w...pl>

    Waldek Godel pisze:
    > Pewna elementarna logika sie kłania
    >
    > Elementarna logika nakazywałaby

    Natomiast elementarna umiejetnosc liczenia wskazuje, ze w zdecydowanej
    wiekszosci przypadkow jest wszystko OK. i nie ma potrzeby stosowac
    zadnych dodatkowych technik. Ale zdarzaja sie wyjatki, przed ktorymi
    chcialbym sie zabazpieczyc.
    Gdyby udalo mi sie znalezc maly, DOKLADNY, wyraznie tanszy od
    standardowego filtr, najlepiej jeszcze przejrzysty, ktorego stopien
    zabrudzenia moge ocenic organoleptycznie, pozwoliloby musiec rzadziej
    wymienic ten glowny za kilkadziesat zl. A i maly filterek moge wozic ze
    soba i w razie potrzeby w prosty i szybki sposob wymienic na drodze.

    Elementarna logika wskazuje, ze gdyby problem byl notoryczny, przyczyna
    lezalaby gdzie indziej, niz w aktualnie tankowanym paliwie. Wtedy w
    pierwszej kolejnosci bym czyscil bak i siatke na smoku.

    Nie musze pytac na grupie, aby miec swiadomosc mozliwosci czestszej
    wymiany glownego filtru. Ale to w zdecydowanej wiekszosci przypdkow
    "wyrzucanie pieniedzy w bloto". Takie rady nie sa potrzebne.

    Nie pytalem "co sie dzieje ze zapycha mi sie filtr paliwa",
    ale pytanie bylo "czy znacie maly i DOKLADNY filtr paliwa do zamocowania
    na rurce paliwowej".

  • 8. Data: 2010-01-23 22:24:15
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    >
    > Nie pytalem "co sie dzieje ze zapycha mi sie filtr paliwa",
    > ale pytanie bylo "czy znacie maly i DOKLADNY filtr paliwa do zamocowania

    Nie znamy niczego taniego, przezroczystego, do diesla i jednocześnie
    dobrego. Widzę że wszystko wiesz lepiej. Powiem Ci tylko że wymiane filtra
    paliwa co 10 tys km zaleca mało co który producent a problemy z gasnięciem
    auta, zaciśnięta gruszką (pompka ręczną paiwa ) miałem od 3 lat i tylko w
    okresie zimowym. Po czyszczeniu siatki jak narazie idelanie. Także montuj se
    co chesz jak w trasie i jak piszesz z rodziną zamiast rozwiązać sprawe raz a
    dobrze.

  • 9. Data: 2010-01-23 22:40:08
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

> [...]
    > se co chesz jak w trasie i jak piszesz z rodziną zamiast rozwiązać sprawe

    Ja do tej pory wymieniałem filtry paliwa co 45-50 tysięcy, i to tylko
    dlatego, że producent przewidywał te wymianę własnie wtedy, nigdy nie z
    powodu zatkania. Być może rzeczywiście na którejś ze stacji trafiła się
    wyjątkowa berbelucha, ale to tym bardizej wskazuje na koniecznść
    przeczyszczenia całego układu, w szczególności baku. Nic nie stoi na
    przeszkodzie, zeby po zdjęciu tylnego siedzenia wlać do prawie pustego baku
    trochę paliwa i przepłukać, a potem ściągnąć "ręcznie", wyjąć smoka,
    przepłukać itd. A w celu ochrony filtra paliwa - zamiast montować drugi
    mniejszy przed nim, wolałbym zamontować większy zamiast. Jeżeli problem nie
    zniknie, to definitywnie trzeba szukać rozwiązania wcześniej, bo tak nadal
    będzie to wyłącznie leczenie objawowe.

    --
    Yogi(n)

  • 10. Data: 2010-01-25 08:45:21
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    Panoramiczny wrote:
> [...]
    > zdarzylo, że filtr Bosch przytkal sie po niecalych 10tys.km. (syfiaste
    > paliwo). Co gorsze, zdazylo sie to w drodze, daleko do domu.

    Nie mozesz po prostu nie tankowac syfiastego paliwa?

    Co do filtrów, polecam Manna. Na tym nie ma co oszczędzać.