  • 11. Data: 2010-03-05 10:01:22
    Temat: Re: Jaki samoichód dla osoby otyłej?
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Polecam Peugeot-a 1007 - drzwi odsuwane w bok, latwe wsiadanie, latwe
    parkowanie. A po pracy rower.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 12. Data: 2010-03-05 10:26:23
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Agila I

    Potwierdzam. Znam osobiście osobę, która ma najmniej z 190 cm wzrostu, waga
    nieznana, bo nie ma pod ręką żadnej wagi towarowej a te standardowe osobowe
    nie dają z nim rady. Przejechał Agilą sporo tysięcy km i nigdy nic nie
    mówił. Wysokość tego auta jest dużą zaletą dla takich osób, bo siada się jak
    na krześle.

    Tomasz

  • 13. Data: 2010-03-05 11:53:31
    Od: z <z...@g...pl>

    Sofija pisze:
    > Witam!
    >
    > Proszę o radę jaki samochód wybrać dla osoby otyłej.

    Jestem niski i szeroki (ponad 100kg)
    W Almerze 2003 tragedii nie ma ale jak siadłem do Mazdy Premacy tej z
    przed 2005 to stwierdziłem że chciałbym ją mieć.
    Wsiadanie i wysiadanie - bajka

  • 14. Data: 2010-03-05 12:07:23
    Od: to <t...@a...xyz>

    Sofija wrote:

    > Zatem proszę o radę jaki samochód (marka/model) byłby pod tym względem
    > najwygodniejszy. Chodzi o samochód nieduży, około 1300 cm3. W grę
    > wchodzą samochody nowe lub używane, paroletnie.

    Malacz bez dachu i z jednym siedzeniem po środku.

    --
    cokolwiek

  • 15. Data: 2010-03-05 12:15:43
    Od: "maincoon" <k...@t...pl>

> [...]
    > otyłość i związaną z tym ograniczoną ruchliwość.
    > Średni wzrost nie pozwala na odsunięcie fotela zbyt
    > daleko na stałe, a ciągłe jego przesuwanie przy wsiadaniu
    > i wysiadaniu nie rozwiązuje sprawy. Odstająca kierownica
    > utrudnia wsiadanie i wysiadanie.
    > Z pewnością utrudnieniem są także welurowe siedzenia,
    > które dodatkowo hamują przesuwanie się po powierzchni
    > siedzenia, szczególnie przy wsiadaniu.
    > Zatem proszę o radę jaki samochód (marka/model) byłby
    > pod tym względem najwygodniejszy. Chodzi o samochód
    > nieduży, około 1300 cm3. W grę wchodzą samochody

    Kolega, 190 cm i 150 kg ma oprócz otyłości problemy z kręgosłupem.
    Ma firmę, b. duże dochody i mógłby sobie kupić dowolny samochód.
    Testował min. Jeepa Grand Cherokee ale za niski,
    Mercedes GL za długi i nie mieścił się w parkingach marketowych.
    Ostatecznie po testach wybrał ....Peugeota Partnera. Mówi że siedzenie jest
    na
    wysokości d..y i do tego samochodu nie wchodzi tylko w nim siada ze
    stania...

  • 16. Data: 2010-03-05 12:59:25
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Gabriel'Varius' pisze:

    > Moze i bede stronniczy ale z uwagi na duze drzwi i stosunkowo szeroki
    > nadwozie co powoduje, iz w aucie jest sporo miejsca polecilbym Twingo.
    > Mam znajomego co ma okolo 190/200 cm wzrostu i wage grubo ponad 100kg i
    > przez prawie 2 lata jedzil poprzednia wersja zaby i nigdy nie narzekal
    > na problem ze wsiadanie/wysiadaniem oraz na brak miejsca na szerokosc.
    > Tearaz ma nowego Focusa i mowi ze wsiada sie gorzej :-)
    > pozdrawiam

    100KG/200cm - to prawie szczupły! ;)

  • 17. Data: 2010-03-05 13:11:06
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-05 12:59:25 +0100, MichałG <g...@w...pl> said:

    > 100KG/200cm - to prawie szczupły! ;)

    Nie pisze, a napisał, nie 100, a grubo ponad, nie nie KG, a kg...

    Czyli blisko prawdy.
    Jak w Radio Erewań.

    --
    Bydlę

  • 18. Data: 2010-03-05 13:18:48
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Bydlę pisze:

    > Nie pisze, a napisał, nie 100, a grubo ponad, nie nie KG, a kg...
    >
    > Czyli blisko prawdy.
    > Jak w Radio Erewań.

    NO patrz . Mariusz Kruk w nowym wcieleniu...... ;) ;)

    M.

  • 19. Data: 2010-03-05 13:45:35
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Sofija pisze:
    W grę wchodzą samochody
    > nowe lub używane, paroletnie.

    paroletnie jest napisane a ja przeczytałem paralotnie :D i tak się
    zastanawiam o co biega :)

    --
    krzysiek82

  • 20. Data: 2010-03-05 14:11:27
    Od: "Sofija" <a...@x...pl>

    Bardzo dziękuję za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi.
    Rozważymy je dokładnie, oczywiście z wyjątkiem tych
    dowcipnych.:-)

    Bardzo dziękuję za zwrócenie uwagi na otwieranie się drzwi.
    Zapomniałam o tym napisać, a jest to jedna z najważniejszych
    rzeczy.

    A co z kierownicą? W niektórych samochodach ma się wrażenie,
    że kierownica sięga aż nad siedzenie i że trzeba się wślizgiwać
    pomiędzy kierownicę a siedzenie. Dla osoby szczupłej to pewnie
    niezauważalny szczegół.

    Niektóre przykłady dotyczą osób potężnych, zarówno co do wagi
    jak i wzrostu. To nie ten przypadek. Otyłość tak, ale wzrost średni,
    co utrudnia sięganie do pedałów przy odsuniętym fotelu.

    A generalnie nie chodzi o to żeby sobie radzić, ale żeby było wygodnie.

    Pozdrawiam
    Zośka