  • 1. Data: 2010-03-05 00:39:42
    Temat: Ford Probe II 24V i nie ma lepszej fury?
    Od: "Paweł" <s...@o...pl>

    Witam

    Tak przeglądam ogłoszenia moto.allegro.pl do szukania furki na codzień tu i tam
    i czasem w trasę i myślę se że nie ma lepszej fury jak Ford Probe II 2.5 litra.
    Proszę się w ogłoszeniach by to kupić, weźmy taki:

    http://moto.allegro.pl/item934319660_ford_probe_ii_2
    _5_v6_pelna_opcja_skora_okazja.html

    NOWE auto, bo 96 więc nie całe 14 lat, przebieg niski, klimę ma - no ten akurat
    do roboty; wrzucam gaz i śmigam (ten akurat już ma - czyli pewnie i tak coś w
    LPG do wymiany).

    Skóra, elektryka, ABS, klima - wszystko pierwszej potrzeby ma.
    Czy te fury mają miękkie zawieszenie? Bo na polskie drogi wolałbym tak.

    Ile to może spalić? W trasie lecąc spokojnie to myślę że 8 litrów benzyny lub 10
    gazu spokojnie się mieszczę?
    Po mieście stojąc w korkach więcej jak 13 benzyny = 16 gazu weźmie?

    W sumie myślę że ładniejszy tył ma ta wersja USA.

    Po co bawić się w inne samochody? Np jest taki Hyundai Coupe NOWY (dużo tego
    widuje), po cholerę ktoś kupuje takie auto? Z tego co widzę to tam są dwa silniki:

    2.7 DOHC V6: 8,4 sek do paki
    2.0 DOHC CVVT: 9,3 sek do paki

    Uno secundo porobiło tych koreańców?

    Kupuje Probe i objeżdżam takiego na każdych światłach!

    A skąd mam wiedzieć czy mi takiego Hyundaia ruda nie weźmie za 5 lat?

    Dalej idziemy może włoskie... Alfa GTV. Widziałem jedną za 8k - kiepska była - i
    do tego 1.8 - do paki 9,2 - za dużo.
    Taka alfa musi mieć 2.0 Turbo żeby jechać - wtedy lepiej idzie jak Probe ale ile
    zabawy z turbiną - po co mi to?
    A zwykłe tanie alfy to najwyżej 2.0 zwykłe: 8,4 do paki.

    No więc nie ma lepszej furki niż Probe. Wg różnych źródeł albo 8 sek albo 7,5
    sek do 100 km/h w tych pieniądzach i otwierane światła ma i komfort chyba też...
    mam rację?

  • 2. Data: 2010-03-05 01:04:04
    Temat: Re: Ford Probe II 24V i nie ma lepszej fury?
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 05 Mar 2010 00:39:42 +0100, Paweł napisał(a):

    > Tak przeglądam ogłoszenia moto.allegro.pl do szukania furki na codzień tu i tam
    > i czasem w trasę i myślę se że nie ma lepszej fury jak Ford Probe II 2.5 litra.

    Legendarny silnik KL Mazdy. Powinien być na zatrzaski, by szybciej można
    było go wyciągać do remontu.

    > Proszę się w ogłoszeniach by to kupić, weźmy taki:
    >
    > http://moto.allegro.pl/item934319660_ford_probe_ii_2
    _5_v6_pelna_opcja_skora_okazja.html

    > NOWE auto, bo 96 więc nie całe 14 lat, przebieg niski, klimę ma

    Nie ma klimy! Kiedyś miał - jej odbudowa może kilka tysięcy kosztować.

    > do roboty; wrzucam gaz i śmigam (ten akurat już ma - czyli pewnie i tak coś w
    > LPG do wymiany).

    Jasne. Instalacja II gen do KL. Ta już ma rurę filtr-kolektor ulepioną z
    taśmy klejącej. Po przepływomierzu nie ma nawet wspomnienia.

    > Ile to może spalić? W trasie lecąc spokojnie to myślę że 8 litrów benzyny lub 10
    > gazu spokojnie się mieszczę?
    > Po mieście stojąc w korkach więcej jak 13 benzyny = 16 gazu weźmie?

    Mi silnik F2 w maździe 626 (R4 2.2L 12V) wciągał 10l LPG w trasie, 13 w
    mieście. Benzyny nie wiem, bo mazdy z instalacją II gen. (Ford Probe to
    mazda MX-6) nie jeżdżą na benzynie z definicji: pierwszy strzał załatwia
    przepływomierz i jest po zabawie.

    > Kupuje Probe i objeżdżam takiego na każdych światłach!

    Jak Ci gaz nie strzeli przy starcie. Przy VRIS i LPG II gen. strzeli na
    pewno.

    > No więc nie ma lepszej furki niż Probe. Wg różnych źródeł albo 8 sek albo 7,5
    > sek do 100 km/h w tych pieniądzach i otwierane światła ma i komfort chyba też...
    > mam rację?

    O ile dojedziesz nią do domu z miejsca zakupu to tak. Te auta wymagają
    wysokiej kultury technicznej przy obsłudze, a jak widać za 6000PLN to koleś
    chce się pozbyć padliny, która go te sześć koła w ostatnim roku kosztowała:

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 3. Data: 2010-03-05 01:15:22
    Od: s...@o...pl

    > Legendarny silnik KL Mazdy. Powinien być na zatrzaski, by szybciej można
    > było go wyciągać do remontu.

    Serio taki nietrwały?? A mówią że japońce mają dobre silniki. Czy kończą się
    przy 200 kkm?

> [...]
    >
    > Jasne. Instalacja II gen do KL. Ta już ma rurę filtr-kolektor ulepioną z
    > taśmy klejącej. Po przepływomierzu nie ma nawet wspomnienia.

    Nawet nie myślałem o II gen, tylko sekwencja.

> [...]
    > mieście. Benzyny nie wiem, bo mazdy z instalacją II gen. (Ford Probe to
    > mazda MX-6) nie jeżdżą na benzynie z definicji: pierwszy strzał załatwia

    Kiepskie to miasto było. Ale silnik ekonomiczny. 10 litrów to zwykła trasa a nie
    hiper-oszczędnie?

  • 4. Data: 2010-03-05 01:22:56
    Od: to <t...@a...xyz>

    Pawe? wrote:

    > No więc nie ma lepszej furki niż Probe. Wg różnych źródeł albo 8 sek
    > albo 7,5 sek do 100 km/h w tych pieniądzach i otwierane światła ma i
    > komfort chyba też... mam rację?

    Cougara sobie kup, trwalsze silniki, ogólnie nowszy model, bazujący na
    Mondeo mk2 (aka mk1 fl). Trochę droższy będzie w zakupie, ale odwdzięczy
    się później.

    --
    cokolwiek

  • 5. Data: 2010-03-05 01:28:15
    Od: s...@o...pl

    Ĺ&#65533;wiatĹ&#65533;a ma i

    > Cougara sobie kup, trwalsze silniki, ogĂłlnie nowszy model, bazujÄ&#65533;cy na
    > Mondeo mk2 (aka mk1 fl). TrochÄ&#65533; droĹźszy bÄ&#65533;dzie w zakupie, ale
    odwdziÄ&#65533;czy
    > siÄ&#65533; później.

    Z tego co widzę to zaczynają się od 10 k... tam gdzie Probe się kończą :) Cougar
    jest brzydszy - nie robi żadnego wrażenia. A chyba lepiej żeby auto bazowało na
    Mazdzie niż na Fordzie Mondeo który nic sobą nie prezentuje?
    Czy ten Cougar V6 ma ten sam silnik co Probe V6? Dlaczego piszesz że trwalsze
    silniki?

    Poza tym jeśli ten sam silnik to Cougar będzie cięższy i gorsze osiągi... co to
    za silnik 190 KM w Cougarach co mają go droższe modele na allegro? To
    kontunuacja tego z Mazdy czy raczej tego z Mondeo?

  • 6. Data: 2010-03-05 01:37:18
    Od: to <t...@a...xyz>

    szyszak26 wrote:

    > Z tego co widzę to zaczynają się od 10 k... tam gdzie Probe się kończą
    > :) Cougar jest brzydszy - nie robi żadnego wrażenia.

    A na kim zrobi wrażenie 15-letnie autko za kilka tys.?

    > A chyba lepiej żeby
    > auto bazowało na Mazdzie niż na Fordzie Mondeo który nic sobą nie
    > prezentuje?

    A co sobą reprezentuje stara Mazda?

    > Czy ten Cougar V6 ma ten sam silnik co Probe V6?

    Nie, ma ten sam silnik, który Ford wkładał do Mondeo mk1, mk2 i mk3, co
    chyba o czymś świadczy,.

    > Dlaczego
    > piszesz że trwalsze silniki?

    Bo trwalszy.

    > Poza tym jeśli ten sam silnik to Cougar będzie cięższy i gorsze
    > osiągi...

    Zejdź na ziemie. Myślisz, ze 15-letni, zajeżdżony Probe będzie miał
    osiągi z katalogu? Zdecydowanie większa szansa na Cougara w przyzwoitym
    stanie technicznym.

    > co to za silnik 190 KM w Cougarach co mają go droższe modele
    > na allegro?

    W Cougarach najlepszy silnik to 2,5 V6 170 KM. Jest w Polsce kilka
    Cougarów ze swapem 2,5 V6 ST200 lub 3,0 V6, ale zapewne większość, jeśli
    nie 100% wszystkiego powyżej 170 KM z Allegro to fantazja właścicieli.

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-03-05 01:38:10
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Paweł <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    akurat
    > do roboty; wrzucam gaz i śmigam (ten akurat już ma - czyli pewnie i tak coś

    Mazda xedos9 w tych klimatach to dobre auto.
    może nie pali tak mało, ale niskie, ciche i v6.

    sporo lepsze. może nie za szybkie.

    pozdrawiam.

  • 8. Data: 2010-03-05 02:19:34
    Od: "Paweł" <s...@o...pl>

    Probe siÄ&#65533; koĹ&#65533;czÄ&#65533;

    > A na kim zrobi wraĹźenie 15-letnie autko za kilka tys.?

    Na takim jak ja np. A Ty jesteś motoryzacyjna dziwka że patrzysz na cenę?
    Większe wrażenie zrobi na mnie ładna np. Lancia Kappa Turbo niż nowa Honda
    Accord. Wolałbym to pierwsze na jeden dzień... no chyba że mógłbym to sprzedać.

    > A co sobÄ&#65533; reprezentuje stara Mazda?

    Technologie i wykonanie Mazdy którąś jeszcze kiedy śmiała.

    > Nie, ma ten sam silnik, ktĂłry Ford wkĹ&#65533;adaĹ&#65533; do Mondeo mk1, mk2 i
    mk3, co
    > chyba o czymĹ&#65533; Ĺ&#65533;wiadczy,.

    O tym że spełniał normy ekologiczne?

    > Bo trwalszy.

    O ile?

    > ZejdĹş na ziemie. MyĹ&#65533;lisz, ze 15-letni, zajeĹźdĹźony Probe bÄ&#65533;dzie
    miaĹ&#65533;
    > osiÄ&#65533;gi z katalogu? Zdecydowanie wiÄ&#65533;ksza szansa na Cougara w
    przyzwoitym
    > stanie technicznym.

    Może lepiej byłoby znaleźć Seicento z 2007? Nie tędy droga - w jednych
    piniądzach to Probe będzie lepszy od Cougara.

    > W Cougarach najlepszy silnik to 2,5 V6 170 KM. Jest w Polsce kilka
    > CougarĂłw ze swapem 2,5 V6 ST200 lub 3,0 V6, ale zapewne
    wiÄ&#65533;kszoĹ&#65533;Ä&#65533;, jeĹ&#65533;li
    > nie 100% wszystkiego powyĹźej 170 KM z Allegro to fantazja
    wĹ&#65533;aĹ&#65533;cicieli.

    > --

    Aha.

  • 9. Data: 2010-03-05 02:27:21
    Od: to <t...@a...xyz>

    Pawe? wrote:

> [...]
    > cenę? Większe wrażenie zrobi na mnie ładna np. Lancia Kappa Turbo niż
    > nowa Honda Accord. Wolałbym to pierwsze na jeden dzień... no chyba że

    Na mnie ani jedno ani drugie nie zrobi wrażenia. Jeśli już, to Kappa
    Coupe, czy jak ona się tam nazywała.

    > Technologie i wykonanie Mazdy którąś jeszcze kiedy śmiała.

    Lepsza o kilka lat młodsza technologia Forda. I to zdecydowanie.

    > O tym że spełniał normy ekologiczne?

    Nie, to po prostu dobry, trwały silnik. To samo zresztą tyczy się Zeteka
    2,0.

    > O ile?

    O dwa gile. ;-) W jakich jednostkach mam Ci to podać? Duratec 2,5
    wytrzymuje spokojnie 300 tys., a może i więcej o ile nie zostanie
    przegrzany. Z doładowaniem można bez większego problemu przekroczyć 300
    koni bez większych modyfikacji typu kute elementy.

    > Może lepiej byłoby znaleźć Seicento z 2007? Nie tędy droga - w jednych
    > piniądzach to Probe będzie lepszy od Cougara.

    Lepiej znaleźć przede wszystkim samochód SPRAWNY. Chyba, że chodzi o to,
    żeby zjarać gumę przed wiejską dyskoteką i odjechać z piskiem łysych opon.

    --
    cokolwiek

  • 10. Data: 2010-03-05 02:51:47
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > Może lepiej byłoby znaleźć Seicento z 2007? Nie tędy droga - w jednych
    > piniądzach to Probe będzie lepszy od Cougara.

    oba to beda syfony. dziwie sie ze w ogole ktos tu odpowiada powaznie na te
    posty.