  • 1. Data: 2009-02-27 11:42:18
    Temat: Jaki skaner A3
    Od: Wojtek <w...@i...pl>

    Witam

    Stanąłem przed koniecznością zakupu do biura skanera płaskiego A3.
    Skanowane na nim będą materiały różnego rodzaju, tekst, rysunki,
    dokumenty, czasami jakieś zdjęcia. Raczej nie będzie zbytnio
    obciążony. Może być bez dodatkowego wyposażenia w postaci różnego
    rodzaju przystawek do skanowania przeźroczy czy folii. Interface: USB.
    Sprzęt ma być przede wszystkim łatwy w użyciu, jak najmniej awaryjny i
    posłużyć ze 3-4 lata.

    Po (nie zawsze pozytywnych) doświadczeniach ze skanerami A4 takich
    marek jak Plustek czy Mustek, raczej nie chciałbym produktów tych
    marek, choć jeśli trafiłby się jakiś sprawdzony model to czemu
    nie... :) Może jakiś Canon, Epson, ew. coś innego sprawdzonego, choć
    zdaję sobie sprawę, że przy niezbyt pokaźnym budżecie jakim dysponuję
    (do ok. 1500 zł) będzie trudno coś wybrać.

    Co byście polecili?

    Pozdrawiam

    Wojtek

  • 2. Data: 2009-02-28 15:15:53
    Temat: Re: Jaki skaner A3
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]
    > rodzaju przystawek do skanowania przeźroczy czy folii. Interface: USB.
    > Sprzęt ma być przede wszystkim łatwy w użyciu, jak najmniej awaryjny i

    Pewnie nie takiej rady oczekujesz, ale jakos rok temu tez musialem cos
    wybrac... no i wybralem... kserokopiarke... Moze cos sie zmienilo w tej
    materii, ale wtedy wlasciwie nie bylo z czego wybierac... 3 modele na krzyz,
    jesli chcesz do tego ADF (nie wspomne o duplexie), to wlasciwie bylo to
    koszmarnie drogie... lepiej i taniej wychodzilo zakup uzywanej, cyfrowej
    kserokopiarki A3 i podpisanie umowy serwisowej, zeby nie placic za
    czesci/toner, a jedynie za wydrukowane kartki (czyli placisz od strony
    A4)... Tutaj wybor masz juz sporo wiekszy, a jesli kupisz z karta
    sieciowa - z takiego skanera skorzysta wiecej osob.. Ksero, ktore zakupilem
    kosztowalo wtedy cos 2500zl netto, umowa przewiduje cos 4gr/ strone A4...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2009-03-01 19:57:31
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dasz jakieś dokładniejsze linki do tej firmy?

    Czy jest mozliwość kserowania na A-3, czy tylko z A-3 na A-4 ?
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-03-01 20:39:32
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Dasz jakieś dokładniejsze linki do tej firmy?
    >
    > Czy jest mozliwość kserowania na A-3, czy tylko z A-3 na A-4 ?

    Firma z Lublina (bo to tamtego biura potrzebowalismy), nazywala sie jakos
    Kse-mix..

    Cena byla 2800 netto (sorki, machnalem sie),
    Maszyna to Ricoh Aficio 220 - na wyposazeniu faks, skaner sieciowy,
    printserwer, duplex, ADF odwracajacy (czyli tez pod duplex), wewnetrzna taca
    sortujaca (2 polki)... do pelni szczescia tylko finishera brakuje :)

    Oczywiscie jest to pelne ksero A3, takze zarowno skany jak i wydruki na
    A3...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 5. Data: 2009-03-01 21:01:35
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A jakiś tańszy odpowiednik A-3 ?

    BTW Ricoh zwykle było fajne, dopóki się coś nie zepsuło (no u mnie kilka faksów, co
    do jednego, a różne modele), bo koszt serwisu przekraczał zamortyzowaną wartość i
    tylko sentyment pozwalał naprawiać.
    JaC

    -----

    > Maszyna to Ricoh Aficio 220 - na wyposazeniu faks, skaner sieciowy, printserwer,
    duplex, ADF odwracajacy, wewnetrzna taca sortujaca.

  • 6. Data: 2009-03-02 00:04:44
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

> [...]
    > faksów, co do jednego, a
    > różne modele), bo koszt serwisu przekraczał zamortyzowaną wartość i tylko

    I tu sie kryje urok umowy serwisowej - nie interesuje cie koszt czesci
    zamiennych, czy nawet tonera...
    placisz tylko za wydruk... wydrukujesz 1000stron - placisz za 1000stron...
    Jesli wydrukujesz 10tys - to koszt bedzie adekwatny do wydruku 10tys
    stron... Wg mnie bardzo uczciwe i sensowne podejscie... szczegolnie w
    firmach opartych o budzetowanie, gdzie nie lubi sie niezaplanowanych
    wydatkow...

    Oczywiscie, jesli ktos drukuje 100stron/mc, to moze byc niezadowolony (bo
    zazwyczaj sa jakies wartosci minimalne - u mnie - 30zl netto), ale pewnie
    nie do takich ludzi jest skierowana oferta :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 7. Data: 2009-03-02 06:47:23
    Od: "MC" <m...@g...pl>

[...]

    Te zdjecia na liście bardzo nie pasują do reszty. Taki rodzaj źródła wymaga
    od skanera wysokiej dynamiki, a na pozostałe oryginały wystarczy byle co.
    Tańsze może okazać się kupno biurowego A3 i do tego drugiego A4 do zdjęć.
    Model biurowy kojarzy sie także z automatycznym podajnikiem kartek i
    dupleksem, odwracającym je na drugą stronę. Każde z tych dodatków swoje
    kosztują. Dlatego postaraj się dokładniej sprecyzować swoje potrzeby.