  • 1. Data: 2009-02-27 10:33:36
    Temat: urzadzenie wielofunkcyjne i monitor
    Od: "Andre" <d...@c...poczta.onet.pl>

    Witam!

    Dostalem trudne zadanie, a ze nie siedze w temacie, to o pomoc poprosze
    Was.

    Firma (budzetowka panstwowa) chce kupic urzadzenie wielofunkcyjne
    (drukarka, skaner, kopiarka), jak najtansze. Drukowanie nie bedzie
    intensywne, mysle, ze miesiecznie do 500-600 str.

    W zwiazku z tym, ze firma ma bardzo skromny budzet, to propozycje mozna
    wysuwac jedynie najtansze, bo po prostu nic z tego nie bedzie.

    Jak sie domyslam, przy takim obciazeniu nie ma sensu kupowac urzadzenia
    laserowego, tak?
    Co w takim razie mozecie polecic z urzadzen atramentowych, zeby bylo w
    miare niezawodne i o przyzwoitej jakos wydruku?
    Cena w granicach 500-550zl. Ale jest odgorne zastrzezenie - jak
    najtaniej...

    I drugie zadanie. Ta sama firma potrzebuje nowego monitora. LCD 19",
    4:3. Rowniez niestety budzet ograniczony. Poszperalem troche i moj
    wybor padl na Samsung SN 943N w wersji srebrnej.
    Czy to dobry wybor?
    Jezeli nie, to mozecie polecic cos lepszego do kwoty ok 650zl?

    Andre

  • 2. Data: 2009-02-27 11:44:07
    Temat: Re: urzadzenie wielofunkcyjne i monitor
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Fri, 27 Feb 2009 10:33:36 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

> [...]
    > wysuwac jedynie najtansze, bo po prostu nic z tego nie bedzie.
    >
    > Jak sie domyslam, przy takim obciazeniu nie ma sensu kupowac urzadzenia

    A firma jest dostatecznie bogata, żeby wydawać sporą kasę miesięcznie na
    eksploatację urządzenia atramentowego?

    > Co w takim razie mozecie polecic z urzadzen atramentowych, zeby bylo w
    > miare niezawodne i o przyzwoitej jakos wydruku?
    > Cena w granicach 500-550zl. Ale jest odgorne zastrzezenie - jak
    > najtaniej...

    W tej cenie można już poszukać wielofunkcyjnej laserowej Koniki-Minolty
    albo Brothera. O samych urządzeniach jednak nie wypowiem się, bo nie
    używałem - jedynie wiem, że są dostępne :)

> [...]
    > 4:3. Rowniez niestety budzet ograniczony. Poszperalem troche i moj
    > wybor padl na Samsung SN 943N w wersji srebrnej.

    Jeśli do pracy biurowej to tak samo dobry jak każdy inny. Inna rzecz, że
    teraz znacznie łatwiej o monitor panoramiczny.

    --
    |Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
    4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
    Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX

  • 3. Data: 2009-02-27 12:45:41
    Od: "Andre" <d...@c...poczta.onet.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > A firma jest dostatecznie bogata, żeby wydawać sporą kasę miesięcznie
    > na eksploatację urządzenia atramentowego?

    Dostalem wytyczne jedynie co do ceny zakupu.
    A czy w podsumowaniu miesiecznym roznica wydruku 500 str. na drukarce
    atramentowej i laserowej bedzie az taka duza?
    Nie mowimy tutaj o perspektywie rocznej czy nawet dluzszej.

    > W tej cenie można już poszukać wielofunkcyjnej laserowej
    > Koniki-Minolty albo Brothera. O samych urządzeniach jednak nie
    > wypowiem się, bo nie używałem - jedynie wiem, że są dostępne :)

    No tak, ale co z ich jakoscia?
    Podejrzewam, ze jak laser, to wydruki beda ok, a jak z trwaloscia
    urzadzenia?

    > Jeśli do pracy biurowej to tak samo dobry jak każdy inny. Inna rzecz,
    > że teraz znacznie łatwiej o monitor panoramiczny.

    Uzytkownik jest przyzwyczajony do 4:3. I do biura to chyba lepsze
    rozwiazanie. Np przy pracy w Wordzie widac prawie cala kartke i nie
    trzeba przewijac.
    Co do stwierdzenia, ze "dobry jak kazdy inny" - na pewno?
    Przeciez w roznych modelach wystepuje nierownomierne podswietlenie,
    migotanie, falowanie obrazu, wyswietlacz moze byc za jasny i miec za
    mala regulacje jasnosci. Dlatego wlasnie o to pytam...

    Andre

  • 4. Data: 2009-02-27 14:19:39
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Andre" <d...@c...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dostalem wytyczne jedynie co do ceny zakupu.

    To źle, zakup jest tylko mała częścią sumarycznych kosztów korzystania z
    drukarki. Optymalizować warto całość. Jeśli to firma, to istotną sprawą jest
    czy ma to działać w sieci, a jak tak to w kablowej czy wifi

    > A czy w podsumowaniu miesiecznym roznica wydruku 500 str. na drukarce
    > atramentowej i laserowej bedzie az taka duza?

    Niekoniecznie, wszystko zależy od konkretnych modeli. Ten pogląd raczej sie
    ukształtował na podstawie porównania laserówek biznesowych i atramentówek
    domowych. Bardziej prawdziwa jest zasada, że na drogiej drukarce drukuje sie
    tanio i odwrotnie. Ale od niej też są liczne wyjątki.

    > Podejrzewam, ze jak laser, to wydruki beda ok, a jak z trwaloscia
    > urzadzenia?

    Dzisiaj nie kupuje się drukarki na wieki. W każdym razie nie za takie
    pieniądze.
    Poza pytaniem o sieć napisz jeszcze co będzie drukowane i skanowane. Wtedy
    będzie można przejść do konkretów.

  • 5. Data: 2009-02-27 14:50:16
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Fri, 27 Feb 2009 12:45:41 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

    > Dostalem wytyczne jedynie co do ceny zakupu.
    > A czy w podsumowaniu miesiecznym roznica wydruku 500 str. na drukarce
    > atramentowej i laserowej bedzie az taka duza?

    Tak, bo strona może na atramentówce kosztować 4-5x więcej niż na drukarce
    laserowej.

    > Nie mowimy tutaj o perspektywie rocznej czy nawet dluzszej.

    > No tak, ale co z ich jakoscia?
    > Podejrzewam, ze jak laser, to wydruki beda ok, a jak z trwaloscia
    > urzadzenia?

    Cóż, u mnie w firmie jest prościutka i tania laserówka HP 1018 - jest
    ustawicznie przeciążana, kopana (nisko stoi i przeszkadza czasem), ma
    urwaną tackę odbiorczą, ale drukuje bez zarzutu. W porównaniu do sprzętu
    atramentowego tej klasy różnica ogromna.

    > Uzytkownik jest przyzwyczajony do 4:3. I do biura to chyba lepsze
    > rozwiazanie. Np przy pracy w Wordzie widac prawie cala kartke i nie
    > trzeba przewijac.

    Do pracy na całej stronie kupuje się monitor z pivotem (ale nie najtańszy)
    :)

> [...]
    > migotanie, falowanie obrazu, wyswietlacz moze byc za jasny i miec za
    > mala regulacje jasnosci. Dlatego wlasnie o to pytam...

    W zastosowaniach biurowych te wszystkie różnice są zupełnie nieistotne,
    chyba że w biurze nagle zaczęło obrabiać się fotografie? Bo co do tego że
    będzie za jasny: w monitorze za paręset złotych nie będzie - o ile po
    wyjęciu z pudełka zadasz sobie trud wyregulowania monitora . Migotania i
    falowania obrazu nie będzie o ile monitor jest sprawny technicznie i
    prawidłowo podłączony.

  • 6. Data: 2009-02-27 15:57:40
    Od: "Andre" <d...@c...poczta.onet.pl>

    MC wrote:

    > To źle, zakup jest tylko mała częścią sumarycznych kosztów
    > korzystania z drukarki. Optymalizować warto całość.

    Ale przeciez nie bede nawracal calego swiata. Dostalem takie wytyczne,
    to na ich podstawie musze cos wykombinowac.

    > Jeśli to firma,
    > to istotną sprawą jest czy ma to działać w sieci, a jak tak to w
    > kablowej czy wifi

    Sprzet nie bedzie dzialac w sieci.

    > Dzisiaj nie kupuje się drukarki na wieki. W każdym razie nie za takie
    > pieniądze.

    Ale, zeby chociaz 3-4 lata podzialala...

    > Poza pytaniem o sieć napisz jeszcze co będzie drukowane i
    > skanowane. Wtedy będzie można przejść do konkretów.

    Drukowane i skanowane beda wylacznie dokumenty firmowe, pisma itd.
    Wszystko w czerni, zadnych fotografii ani grafiki.

    Andre

  • 7. Data: 2009-02-27 16:07:50
    Od: "Andre" <d...@c...poczta.onet.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Tak, bo strona może na atramentówce kosztować 4-5x więcej niż na
    > drukarce laserowej.

    Moze, ale z kolega *MC* troche sobie zaprzeczacie ;)

> [...]
    > urwaną tackę odbiorczą, ale drukuje bez zarzutu. W porównaniu do
    > sprzętu atramentowego tej klasy różnica ogromna.

    Nie wiem do czego to napisales... Jestem przekonany, ze sprzet w tej
    firmie nie bedzie poniewierany, jak w Twojej.
    Odnosnie trwalosci, chodzilo mi raczej o to, czy mechanicznie
    urzadzenie samo z siebie sie nie rozleci po miesiacu.

    > Do pracy na całej stronie kupuje się monitor z pivotem (ale nie
    > najtańszy) :)

    Oczywiscie. Juz widze kobiety pracujace przy tym monitorze, jak sie
    podnosza z krzesla, zeby obrocic ekran.
    Mam kilkuletnie 19" 4:3 w domu i wiem, ze jest bardzo przyzwoite do
    pracy z Wordem.

> [...]
    > Bo co do tego że będzie za jasny: w monitorze za paręset złotych nie
    > będzie - o ile po wyjęciu z pudełka zadasz sobie trud wyregulowania

    No jak nieistotne. Czy Ty w ogole wiesz o czym mowisz? Jakie znaczenie
    ma to, czy siedzi sie przed za jasnym monitorem podczas pracy w
    edytorze tekstu, czy podczas obrabiania zdjec? Oczy bola tak samo!!

    To nie jest moja firma. Ja nawet nie jestem w tej chwili w kraju i
    jedynie pilotuje sprawe zdalnie. Wyobraz sobie, ze nie wszyscy sa
    informatykami-sprzetowcami i poradza sobie z pozornie dosc latwymi
    zadaniami, jak kalibracja monitora...

    > Migotania i falowania obrazu nie będzie o ile monitor jest
    > sprawny technicznie i prawidłowo podłączony.

    I wreszcie jakis konkret. Uff...

    Andre

  • 8. Data: 2009-02-27 16:44:41
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Drukowane i skanowane beda wylacznie dokumenty firmowe, pisma itd.
    > Wszystko w czerni, zadnych fotografii ani grafiki.

    To wystarczy Samsung SCX-4300 lub 4200. Jeszcze niedawno były po 500, teraz
    nie wiem, bo ceny szaleją. Gdyby nie mieścił się w budżecie to pozostaje
    atramentówka.

  • 9. Data: 2009-02-27 16:53:57
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Fri, 27 Feb 2009 16:07:50 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

> [...]
    > Odnosnie trwalosci, chodzilo mi raczej o to, czy mechanicznie
    > urzadzenie samo z siebie sie nie rozleci po miesiacu.

    Napisałem to, bo skoro poniewierany sprzęt działa niezawodnie, to
    nieponiewierany powinien spisywać się co najmniej równie dobrze, jeśli nie
    lepiej.

    > Oczywiscie. Juz widze kobiety pracujace przy tym monitorze, jak sie
    > podnosza z krzesla, zeby obrocic ekran.
    > Mam kilkuletnie 19" 4:3 w domu i wiem, ze jest bardzo przyzwoite do
    > pracy z Wordem.

    Wystarczy przecież obrócić raz :)

    > No jak nieistotne. Czy Ty w ogole wiesz o czym mowisz? Jakie znaczenie
    > ma to, czy siedzi sie przed za jasnym monitorem podczas pracy w
    > edytorze tekstu, czy podczas obrabiania zdjec? Oczy bola tak samo!!

    Znaczenie ma żadne, o ile użyjesz regulacji, o czym przecież pisałem wyżej.
    Jeszcze nie widziałem monitora którego nie dałoby się doprowadzić do
    poprawnego wyświetlania pod tym względem. No chyba że postulujesz że ma tak
    być po wyjęciu z pudełka bez regulacji - to ośmielam się stwierdzić, że
    żaden nie będzie ok. A zdjęcia to w ogóle inna sprawa: liczy się również
    reprodukcja koloru, która przy pisaniu pism w wordzie nie jest istotna.

> [...]
    > jedynie pilotuje sprawe zdalnie. Wyobraz sobie, ze nie wszyscy sa
    > informatykami-sprzetowcami i poradza sobie z pozornie dosc latwymi

    Ale jaka do licha kalibracja? Kalibruje to się monitor by uzyskać poprawną
    reprodukcję barw - która w zastosowaniach biurowych jest drugorzędna i
    kalibracja jest zbędna. A jak regulacja jasności przerasta potencjalnych
    użytkowników, niech do tego zatrudnią szympansa, pownien za banana
    wyregulować co trzeba.

  • 10. Data: 2009-02-27 17:27:09
    Od: "Andre" <d...@c...poczta.onet.pl>

    MC wrote:

    > To wystarczy Samsung SCX-4300 lub 4200. Jeszcze niedawno były po 500,
    > teraz nie wiem, bo ceny szaleją. Gdyby nie mieścił się w budżecie to
    > pozostaje atramentówka.

    Dzieki.
    Poczytam i sprawdze ceny.
    Jakby co, to pozwole sobie wrocic z pytaniem o atramentowki :)

    Andre