  • 1. Data: 2010-03-01 22:53:36
    Temat: Jakie części do mazdy 323f bg
    Od: Piotr Czuba <p...@g...com>

    Witam!
    Czeka mnie wymiana rozrządu i tylnych amortyzatorów w samochodzie
    mazda 323f bg.
    Warsztat zaproponował mi następujące części, ponieważ jeszcze nie mam
    do nich zaufania pytam tutaj:
    Rozrząd: "skf" lub "luk"
    Amortyzatory: "kyb" olejowy, "kyb" gazowy, "monroe" olejowy
    Ceny bardzo zbliżone.
    Jaka jest praktyczna różnica między amortyzatorami gazowymi a
    olejowymi? Zasadę działania znam...
    Pozdrawiam
    Piotr Czuba

  • 2. Data: 2010-03-02 07:18:45
    Temat: Re: Jakie części do mazdy 323f bg
    Od: "Ziomall" <ziomall666@_wytnij_to_tlen.pl>

[...]

    skf kojarze z produkcji lozysk a na luk-u kupuje gaz ;) ale co do rozrzadu
    to bym szukal czegos z japonskich firm: Mitsuboshi (moze byc tez Gates) -
    paski , Koyo - rolki, GMB - pompa wody. Czesci tych firm wstawiam do swojej
    Hondy i Mitsubishi. Zobacz najlepiej na forum mazdy co polecaja uzytkownicy.

    Amortyzatory: "kyb" olejowy, "kyb" gazowy, "monroe" olejowy
    Ceny bardzo zbliżone.
    Jaka jest praktyczna różnica między amortyzatorami gazowymi a
    olejowymi? Zasadę działania znam...

    Gazowe sa twardsze. Monroe podobno zbyt malo trwale jak na nasze piekne
    drogi. KYB mialem kiedys w golfie ale olej to chyba byl? Chociaz na tyl to
    nie wiem czy gazowych nie kupowalem? Zrobilem na nich ok 80kkm (zostal
    sprzedany) i wszystko bylo ok. Ale ja je wymienialem ze 4 lata temu. Gdzies
    czytalem, ze KYB robia teraz w Chinach i sie troche zkiepscilo. Ale czy to
    prawda? Sam bede wymienial amory ale dopiero w wakacje. Mysle jednak ,ze na
    tyl te KYB nie beda zle.

    Pozdr.
    Ziomall

    4907 (20100302) __________