  • 1. Data: 2010-03-01 16:58:22
    Temat: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Skąd się u ludzi pojawia przekonanie że trzeba ten czynnik
    w klimie wymieniać? Czytam posty na grupie takie jak
    w wątku "Przeglad klimatyzacji - Kraków" i ogarnia mnie
    duże zdziwienie... Naprawdę ktoś zaleca wymianę tego płynu?

    Przecież o ile klimatyzacja działa, jest hermetyczna i nie
    doszło do awarii kompresora która spowodowała spalenie
    oleju lub dezintegracje o-ringów i zmieszanie ich z R132a
    to przecież klima NIGDY nie wymaga wymiany czynnika!!!

    Nie dajcie się nabijać w bambuko - ktoś z Was doi kasę!

  • 2. Data: 2010-03-01 17:31:26
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
> [...]
    > oleju lub dezintegracje o-ringów i zmieszanie ich z R132a
    > to przecież klima NIGDY nie wymaga wymiany czynnika!!!

    A to nie tak jak z innymi rzeczami ?
    W oleju opilki i inne resztki, olej w ogole jakis zdegenerowany,
    czynnik zapowietrzony i zawilgocony.

    Fakt ze lodowka potrafi sie 30 lat krecic, ale tez hermetycznosc
    inna.

    > Nie dajcie się nabijać w bambuko - ktoś z Was doi kasę!

    No coz, w naszych warunkach moze sie okazac ze koszt wymiany
    porownywalny z kosztem sprawdzenia szczelnosci i uzupelnienia.

    J.

  • 3. Data: 2010-03-01 17:34:49
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-01 16:58:22 +0100, "Pszemol" <P...@P...com> said:

    > Skąd się u ludzi pojawia przekonanie że trzeba ten czynnik
    > w klimie wymieniać?

    Może to skrót myślowy, bo chodzi o uzupełenienie?

> [...]
    > oleju lub dezintegracje o-ringów i zmieszanie ich z R132a
    > to przecież klima NIGDY nie wymaga wymiany czynnika!!!

    Fajnie, ale odmienne od powszechnie dostępnych informacji.

    > Nie dajcie się nabijać w bambuko

    Nie damy - daj adres tej strony, na której wyczytałeś to dane o
    nieśmiertelności klimy.

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2010-03-01 17:55:06
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 1 Mar, 16:58, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > Sk d si u ludzi pojawia przekonanie e trzeba ten czynnik
    > w klimie wymienia ? Czytam posty na grupie takie jak
    > w w tku "Przeglad klimatyzacji - Krak w" i ogarnia mnie
    > du e zdziwienie... Naprawd kto zaleca wymian tego p ynu?

    Moze chodzi o wymiane oleju, zeby opoznic zatarcie sprezarki?

  • 5. Data: 2010-03-01 18:06:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message

    > Może to skrót myślowy, bo chodzi o uzupełenienie?

    Uzupełnienie to jedno, a wymiana to drugie...
    Samo uzupełnienie być może jest konieczne ale rzadko.
    I jeśli klima chłodzi (a to chyba czujesz w lecie?) to znaczy
    że ma tego czynnika wystarczająco dużo i niczego uzupełniać
    nie trzeba...

    > Fajnie, ale odmienne od powszechnie dostępnych informacji.

    Gdzie masz te "powszechnie dostępne informacje"?
    Możesz mnie nakierować na coś takiego?
    I skąd te informacje pochodzą, od producenta czy
    od serwisanta, który ma interes w wysysaniu od
    kierowców pieniędzy bo z tego żyje?

    > Nie damy - daj adres tej strony, na której wyczytałeś to dane o
    > nieśmiertelności klimy.

    Na witrynie internetowej Toyoty, Hondy i Acury mam
    harmonogram przeglądów i wymian płynów w samochodach
    i NIGDZIE nie ma na liście okresowej wymiany płynu w
    nieuszkodzonej klimie... Freon w klimie to nie to samo co płyn
    w chłodnicy czy olej w silniku - żaden producent nie zaleca
    jego okresowej wymiany, wręcz przeciwnie - dokłada się dużych
    starań aby układ był wyjątkowo szczelny aby mimo dużych
    ciśnień przy pracy układu sięgających lekutko 20 atmosfer
    nic z niej nie uchodziło ani się do środka obcego nie dostawało.

    A co do nieśmiertelności - nikt nie mówi o czymś takim.
    Ja tylko widzę że niektórzy podchodzą do samochodu jako do
    źródła kosztownej rozrywki i wyłącznie dla rozrywki wymieniają
    niektóre płyny ustrojowe w samochodzie częściej niż ustawa
    przewiduje marnując kasę i niepotrzebnie nabijając kiebzę
    serwisantom. Wiem, że klima w Polsce to w sumie nowość
    i od pokoleń jeździmy autami bez klimy, ale w wielu rejonach
    świata bez klimy nie można sobie wyobrazić jazdy autem i jest
    ona montowana od dziesiątek lat - tam podejście jest inne i nikt tam
    rekreacyjnie płynu nie wymienia w klimie aby się tylko tak pobawić :-)

  • 6. Data: 2010-03-01 18:09:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Pszemol pisze:
> [...]
    > w wątku "Przeglad klimatyzacji - Kraków" i ogarnia mnie
    > duże zdziwienie... Naprawdę ktoś zaleca wymianę tego płynu?

    A to nie jest tylko sprawdzenie ciśnienia/ilości czynnika w układzie?
    Dalsze kroki chyba dopiero po stwierdzeniu że go ubywa.

  • 7. Data: 2010-03-01 18:10:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
    >
    > A to nie tak jak z innymi rzeczami ?
    > W oleju opilki i inne resztki, olej w ogole jakis zdegenerowany, czynnik
    > zapowietrzony i zawilgocony.

    Czynnik w klimie jest pod ogromnym ciśnieniem.
    Jesli jest mała nieszczelność i freon Ci uchodzi bardzo powoli to
    co jakiś czas trzeba go uzupełnić ale zapowietrzyć czy zawilgocić
    to się system może tylko przy dużej awarii gdzie tracisz prawie
    cały freon i uszkodzenie (nieszczelność) masz po stronie niskiego
    ciśnienia. Bo tylko tam, przy małej ilości płynu kompresor może
    wytworzyć podciśnienie i zassać powietrze/wilgoć z zewnątrz.

    > Fakt ze lodowka potrafi sie 30 lat krecic, ale tez hermetycznosc inna.

    Wcale nie jest inna... Układ samochodowy jest jednakowo szczelny.
    Nieszczelności pojawiają się po stłuczkach czy przy innych
    mechanicznych uszkodzeniach.

    > No coz, w naszych warunkach moze sie okazac ze koszt wymiany porownywalny
    > z kosztem sprawdzenia szczelnosci i uzupelnienia.

    Koszt "sprawdzenia szczelności i uzupełnienia" można sobie
    łatwo zminimalizować:
    http://www.amazon.com/R134A-Conditioner-Gauge-INDGEZ
    -1-Category/dp/B002XMU008
    http://www.amazon.com/R-134a-Refill-Treatment-Maxi-C
    ool/dp/B0007ZDRDU/ref=pd_bxgy_auto_img_b

  • 8. Data: 2010-03-01 18:18:05
    Temat: Re: Wymiana czynnika chlodzacego w klimatyzacji
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Adamaszek" <c...@g...com> wrote in message
    d.googlegroups.com...

    > Moze chodzi o wymiane oleju, zeby opoznic zatarcie sprezarki?

    Pokaz mi producenta samochodów który zaleca okresowa
    wymiane oleju w systemie klimatyzacji... Ja nie znam takiego.

  • 9. Data: 2010-03-01 18:20:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > A to nie jest tylko sprawdzenie ciśnienia/ilości czynnika w układzie?
    > Dalsze kroki chyba dopiero po stwierdzeniu że go ubywa.

    Słowo "wymiana czynnika chłodzącego" nie jest w języku
    polskim niejednoznaczne i oznacza usunięcie starego
    i ponowne załadowanie systemu czynnikiem chłodzącym.
    Taką czynność wykonuje się w przypadku awarii klimy
    i nie jest częścią "okresowego przeglądu prewencyjnego".

    A tak swoją drogą, ile się typowo w Polsce płaci za usługę
    "sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie klimy"?
    Czy cena za usługę zależy od tego czy uzupełnienie było
    rzeczywiście wymagane i ile gram freonu zużyto w tym procesie?

  • 10. Data: 2010-03-01 18:27:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 1 Mar 2010 11:20:44 -0600, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > Taką czynność wykonuje się w przypadku awarii klimy
    > i nie jest częścią "okresowego przeglądu prewencyjnego".

    W przypadku porządnych firm i automatów do klim to oznacza - usunięcie
    czynnika, osuszenie, zważenie, uzupełnienie do wymaganej ilości i ponowne
    nabicie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel