  • 11. Data: 2021-11-21 01:24:17
    Temat: Re: Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.11.2021 o 23:45, Astralny Rębajło pisze:

    > Od historyków którzy podliczyli ile osób zmarło przy budowie tych
    > rakiet/bunkrów i ile od samych rakiet.
    >
    > cyt. Przy produkcji rakiet w Peenemunde, Mittelbau-Dora i innych
    > miejscach, śmierć poniosło od 15 tys. do 20 tys. robotników
    > przymusowych.

    A co cytujesz?>
    > Jakieś zapasy tych pierwiastków zgromadził, później amerykańce to to
    > przechwycili jak weszli do niemca. Amerykańce ubiegli ruska, rusek
    > też miał na nie chęć.

    Tyc, tzn. jakich? Bo posiadanie pierwiastków promieniotwórczych z
    posiadaniem broni atomowej na związek dość luźny.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2021-11-21 02:50:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 20 listopada 2021 o 22:51:50 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > podrzucił po prostu nadajnik w miejsce, które chcą trafić i nie zrobili
    > czegoś, co się na ów nadajnik naprowadzi. Wydaje mi się to możliwe na
    > ówczesny stan wiedzy. czytałem, ze i Anglicy i Amerykanie się tego bali
    > i nasłuchiwali częstotliwości oraz badali niewybuchy pod tym kątem.
    >
    > V3 było trochę absurdalnym pomysłem. Rozmiary broni powodowały, że w
    > praktyce była mało użyteczna. 150 metrowa lufa była sama w sobie
    > niestabilna przy sensownej masie.
    >
    > Mało osób wie, że Irak chciał to w latach 90-tych zastosować do walenia

    niemcy mieli błędna koncepcje bomby atomowej. Chcieli zbudować działający reaktor i
    zrzucic go jak bombę. Znaczy się chcieli zrobić brudna bombę atomową. Koncepcja była
    błędna bo żadna przez nich produkowana rakieta nie była dostatecznie duża żeby
    poleciała z takim ładunkiem. Odpowiedniego samolotu też nie mieli. Teoretycznie ME
    323 miał odpowiednią ładowność ale do roli bombowca się nie nadawał.

  • 13. Data: 2021-11-21 12:55:42
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > V3 było trochę absurdalnym pomysłem. Rozmiary broni powodowały, że w
    > praktyce była mało użyteczna. 150 metrowa lufa była sama w sobie
    > niestabilna przy sensownej masie.

    Projekty tego typu są jednak kontynuowane, a więc jest coś na rzeczy.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzia%C5%82o_gazowe

    WM

  • 14. Data: 2021-11-21 14:09:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.11.2021 o 12:55, WM pisze:
    > Projekty tego typu są jednak kontynuowane, a więc jest coś na rzeczy.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzia%C5%82o_gazowe

    Taki pocisk jest trudny do zatrzymania. Nie jest sterowany, więc nie
    oszukasz naprowadzania. Jest mały, więc na dystansie tych 100 kilometrów
    radar go nie wykryje, a co za tym idzie ciężko namierzyć stanowisko
    strzeleckie.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2021-11-21 14:34:17
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > A co cytujesz?

    1/2 dowodu na:
    > ile osób zmarło przy budowie tych rakiet/bunkrów i ile od samych rakiet.

    Druga połowę możesz wygoglować sam.

    > Tyc, tzn. jakich? Bo posiadanie pierwiastków promieniotwórczych z
    > posiadaniem broni atomowej na związek dość luźny.

    Oczywiście, nie ma żadnego związku.

    cyt.
    Niemcy atakują Belgię. Około tygodnia później zajmują Olen.
    Zdobyta ruda zostaje przekazana na potrzeby hitlerowskiego programu atomowego.
    7 września 1944 r. alianckie wojska zajmują Olen. W rafinerii zespół Pasha odnajduje
    jedynie 68 ton rudy uranu oraz dokumenty świadczące o tym, że 80 ton wysłano w 1940
    r., jeszcze przed niemieckim atakiem, do francuskiej Tuluzy. Rozkazy dla Misji Alsos

    mówią, że należy przejąć cały uran, również ten, który mógłby wpaść w ręce
    sojuszników
    - Francuzów i Rosjan (z Brytyjczykami, zaangażowanymi w Projekt Manhattan,
    amerykański
    rząd zawarł umowę o współpracy). Uzbrojeni w liczniki Geigera wywiadowcy ruszają więc

    na południe Francji, gdzie znajdują i rekwirują 31 ton rudy uranu.
    tfu. https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/historia/15
    87253,1,wyscig-po-bombe-atomowa-zaczal-sie-w-1939-r.
    read

  • 16. Data: 2021-11-21 16:27:50
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.11.2021 o 19:01, Jacek Marcin Jaworski pisze:
    > Cześć!
    > Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3? Chodzi o 2 wojnę w Europie w XXw.
    > V3 to chyba Organizacja Tota. Ale pozostałe?

    Uściślij pytanie. Czy chodzi o montaż finalny rakiet na gotowo, czy o
    produkcję części? Bo Niemcy rozproszyły produkcję po wielu zakładach,
    aby w razie zbombardowania jednego nie zostać pozbawionym możliwości
    produkcji.
    https://forum.odkrywca.pl/topic/560666-produkcja-cz%
    C4%99%C5%9Bci-do-v-2-w-katowicach/
    Jacek

  • 17. Data: 2021-11-21 17:41:11
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > To faktycznie ciekawe. Z tym, że zwróć uwagę, że rakiety V2 były
    > budowane jeszcze, zanim powołano w ogóle do życia tę firmę. Choć wygląda
    > na to, że w latach 44~45 faktycznie ta firma produkowała rakiety V2, a i
    > na końcu V1, czyli nagle okazuje się, ze i odpowiedź dotycząca V1 nie
    > była precyzyjna.

    Niemcy w czasie wojny przejęli fabrykę w Ursusie i przestawili ją na
    potrzeby własnego wojska.
    Ciekawe co tam produkowali?

    WM

  • 18. Data: 2021-11-21 18:02:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 21 listopada 2021 o 16:27:52 UTC+1 Jacek napisał(a):
> [...]
    > produkcję części? Bo Niemcy rozproszyły produkcję po wielu zakładach,
    > aby w razie zbombardowania jednego nie zostać pozbawionym możliwości
    W czasie pokoju nie ma produkcji nie rozproszonej a co dopiero w czasie wojny.
    Oczywiście że była rozproszona i rakiety były składane z części w zakładzie finalnym.
    Problem częściowo by sie rozwiązał jak by zobaczyć tabliczkę znamionowa.

  • 19. Data: 2021-11-21 18:27:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 21 listopada 2021 o 17:41:15 UTC+1 WM napisał(a):

    > Niemcy w czasie wojny przejęli fabrykę w Ursusie i przestawili ją na
    > potrzeby własnego wojska.
    > Ciekawe co tam produkowali?
    >

    > WM
    Wcale nie ciekawe. Napisali w internecie. niemcy produkowali i remontowali tam
    czołgi.

  • 20. Data: 2021-11-21 20:05:14
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Wcale nie ciekawe. Napisali w internecie. niemcy produkowali i remontowali tam
    czołgi.

    To wiem, ale produkowali też pompy tylko nie podali jakie i do czego.

    WM