  • 21. Data: 2021-11-21 21:09:45
    Temat: Re: Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > W czasie pokoju nie ma produkcji nie rozproszonej a co dopiero w czasie wojny.
    Oczywiście że była rozproszona i rakiety były składane z części w zakładzie finalnym.
    Problem częściowo by sie rozwiązał jak by zobaczyć tabliczkę znamionowa.
    Mam u siebie tabliczkę znamionową z motoroweru Simson SR2 i jeszcze
    jedną od jakiegoś urządzenia pożarniczego. Od V2 nie mam ;-)
    Jacek

  • 22. Data: 2021-11-21 21:17:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 21 listopada 2021 o 21:09:48 UTC+1 Jacek napisał(a):
> [...]
    > Mam u siebie tabliczkę znamionową z motoroweru Simson SR2 i jeszcze
    > jedną od jakiegoś urządzenia pożarniczego. Od V2 nie mam ;-)
    Poszukaj pudełka od niemieckiej rakiety do badmintona. Blisko będzie.

  • 23. Data: 2021-11-21 21:55:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Poszukaj pudełka od niemieckiej rakiety do badmintona. Blisko będzie.
    U nas się mówiło do babingtona ;-)
    Jacek

  • 24. Data: 2021-11-21 22:01:26
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-11-21 o 21:55, Jacek pisze:
    > U nas się mówiło do babingtona ;-)
    > Jacek

    Zbliżone kształtem :)
    https://pbs.twimg.com/media/EeB-wtoWkAcgcLx.jpg

    WM

  • 25. Data: 2021-11-21 23:38:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 21 listopada 2021 o 22:01:28 UTC+1 WM napisał(a):

    > Zbliżone kształtem :)
    > https://pbs.twimg.com/media/EeB-wtoWkAcgcLx.jpg
    >
    > WM
    Kogoś mi też że zdjęcia przypomina.

  • 26. Data: 2021-11-22 11:32:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Nov 2021 11:08:07 -0800 (PST), Astralny Rębajło wrote:

    > Podsumowanie.
    > Więcej osób zginęło w czasie budowy tych rakiet,
    > aniżeli od tych rakiet. Projekt nietrafiony, marnujący zasoby.

    Mowa o wszystkich V, czy tylko V3?

    A jesli zgineli, to w jaki sposob?

    Wypadki przy badaniach/produkcji/startach, ofiary bombardowania
    fabryk,czy wiezniowie zmarli przy drążeniu tuneli itp ?

    Bo roznie mozna na to patrzyc z niemieckiego punktu widzenia.

    A sama ekonomia ... no, coz, chyba rzeczywiscie to malo ekonomiczne,
    jesli jednorazowy samolot/rakieta bombarduje przeciwnika.
    Gdyby jeszcze byl w miare celny, to moze, ale nie byl.

    Tylko ... Niemcy juz nie bardzo mieli co przeciwstawic.
    Wiec alternatywy:
    -przestac bombardowac Londyn ?
    -skupic sie na produkcji samolotow mysliwskich i obronie?
    -skupic sie na produkcji dzial plot ?

  • 27. Data: 2021-11-22 20:07:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.11.2021 o 11:32, J.F pisze:
    > Mowa o wszystkich V, czy tylko V3?
    > A jesli zgineli, to w jaki sposob?

    Nawet nie wiadomo, skąd te dane. Zdaje się, że wlicza się w to ofiary
    robotników z obozów. Ale z nimi Niemcy się nie liczyli, tylko ich
    eksploatowali. Sądzę, ze podobny rachunek dałoby się dla dowolnej broni
    produkowanej pod koniec II Wojny Światowej przeprowadzić.

    Alianci bezlitośnie bombardowali niemieckie zakłady, a Niemcy nie bacząc
    na straty je odbudowywali, albo kombinowali z wprowadzeniem produkcji
    pod ziemię, gdzie śmiertelność więźniów była ogromna, bo raczej nikt się
    tam w BHP nie bawił.

    Idąc tym tokiem rozumowania, to Alianci powinni w ogóle Niemiec nie
    bombardować - mniej ludzi by zginęło. Ale na wojnie ludzie ginął. II WS
    różniła się od tych poprzednich tym, że przeniesiono strefę
    niebezpieczną daleko od linii frontu. Wcześniej zagrożone były osoby
    mieszkające w rejonie prowadzenia działań wojennych. W trakcie II WS na
    dobrą sprawę nie było bezpiecznego miejsca na terenie biorących udział w
    wojnie krajów. Jak nawet okupant nie mordował i nie zmuszał do
    śmiertelnej pracy, to zawsze można było dostać w głowę bombką od strony
    przeciwnej.

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2021-11-22 21:05:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Nov 2021 20:07:49 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > na straty je odbudowywali, albo kombinowali z wprowadzeniem produkcji
    > pod ziemię, gdzie śmiertelność więźniów była ogromna, bo raczej nikt się

    Produkcja to IMO taka smiertelna nie byla, no chyba ze wycienczony
    robotnik wpadl pod maszyne ciezka.

    Ale wczeniej trzeba bylo te podziemne komory zrobic,
    a to bardzo ciezka praca, przy ktorej wiezniowie sie wycienczali ...

> [...]
    > bombardować - mniej ludzi by zginęło. Ale na wojnie ludzie ginął. II WS
    > różniła się od tych poprzednich tym, że przeniesiono strefę

    Jak to mowia Amerykanie - bomby atomowe ocalily bardzo wielu ...
    Japonczykow. Ktorzy by zgineli przy obronie japonskich wysp :-(

> [...]
    > wojnie krajów. Jak nawet okupant nie mordował i nie zmuszał do
    > śmiertelnej pracy, to zawsze można było dostać w głowę bombką od strony

    U nas okupant mordowal, w Danii, Holandii, Francji - troche mniej.
    A przeciwnik bombardowal, ale jakies wsie to przypadkiem - nie
    oplacalo sie.

    No i w wojnie brala udzial USA, Kanada, Australia ... a nawet sporo
    rejonow Anglii i Szkocji bylo bezpiecznych, bo poza zasiegiem
    Luftwaffe.

    J.

  • 29. Data: 2021-11-23 00:37:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.11.2021 o 21:05, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Ale wczeniej trzeba bylo te podziemne komory zrobic, a to bardzo
    > ciezka praca, przy ktorej wiezniowie sie wycienczali ...

    Dlatego pytałem kolegę, co i skąd cytuje. można by ocenić metodologię
    tych badań.

    > Jak to mowia Amerykanie - bomby atomowe ocalily bardzo wielu ...
    > Japonczykow. Ktorzy by zgineli przy obronie japonskich wysp :-(

    Myślę, że ratowanie Japończyków było ostatnim argumentem. Oni po
    pierwsze ratowali własnych żołnierzy, a po drugie chcieli Stalinowi
    pokazać, co mogą.

    > U nas okupant mordowal, w Danii, Holandii, Francji - troche mniej. A
    > przeciwnik bombardowal, ale jakies wsie to przypadkiem - nie oplacalo
    > sie.

    Tyle, że celność bombardowań była dość marna.

    > No i w wojnie brala udzial USA, Kanada, Australia ... a nawet sporo
    > rejonow Anglii i Szkocji bylo bezpiecznych, bo poza zasiegiem
    > Luftwaffe.

    Oczywiście. Ale ten niebezpieczny region był zdecydowanie dalej, niż
    choćby w I WS. Wówczas już niby były samoloty i sterowce, ale to
    zupełnie inna skala zagrożenia.

    --
    Robert Tomasik

  • 30. Data: 2021-11-25 12:58:25
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Nawet nie wiadomo, skąd te dane. Zdaje się, że wlicza się w to ofiary
    > robotników z obozów.

    Rozumiem robotnik nie człowiek? W 95% piszesz z sensem, ale raz na jakiś czas
    palniesz głupotę i później z całych sił jej bronisz.

    Nawet mimo:
    cyt.
    Przy produkcji rakiet w Peenemunde, Mittelbau-Dora i innych miejscach,
    śmierć poniosło od 15 tys. do 20 tys. robotników przymusowych.

    Nie chciało Ci się podliczyć liczby ofiar rakiet V1.V2 i porównać jednego z drugim.