eGospodarka.pl

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 42

  • 1. Data: 2021-11-19 19:01:28
    Temat: Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3?
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

    Cześć!
    Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3? Chodzi o 2 wojnę w Europie w XXw.
    V3 to chyba Organizacja Tota. Ale pozostałe?


  • 2. Data: 2021-11-19 19:57:16
    Temat: Re: Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 19 listopada 2021 o 19:01:28 UTC+1 j...@a...pl napisał(a):
    > Cześć!
    > Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3? Chodzi o 2 wojnę w Europie w XXw.
    > V3 to chyba Organizacja Tota. Ale pozostał
    V2 Mittelwerk GmbH, V3 Roechling, V1 Gerhard Fieseler Werke GmbH . Wiesz skąd wiem? W
    wikipedii napisali. Od pewnego czasu czekam aż ktoś zapyta czy papier toaletowy
    możnana prać. Doczekam się.


  • 3. Data: 2021-11-19 22:09:20
    Temat: Re: Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.11.2021 o 19:57, Zenek Kapelinder pisze:
    >> Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3? Chodzi o 2 wojnę w
    >> Europie w XXw. V3 to chyba Organizacja Tota. Ale pozostał
    > V2 Mittelwerk GmbH, V3 Roechling, V1 Gerhard Fieseler Werke GmbH .
    > Wiesz skąd wiem? W wikipedii napisali. Od pewnego czasu czekam aż
    > ktoś zapyta czy papier toaletowy możnana prać. Doczekam się.

    O ile w wypadku V1 masz oczywiście rację, to w wypadku V2 nie jest to
    już takie oczywiste. Zwłaszcza po zbombardowaniu Peenemünde produkcję
    przeniesiono do szeregu różnych zakładów. Gdzie znalazłem informację na
    temat producenta V3?

    --
    Robert Tomasik


  • 4. Data: 2021-11-20 13:48:40
    Temat: Re: Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 19 listopada 2021 o 22:09:52 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > W dniu 19.11.2021 o 19:57, Zenek Kapelinder pisze:
    > >> Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3? Chodzi o 2 wojnę w
    > >> Europie w XXw. V3 to chyba Organizacja Tota. Ale pozostał
    > > V2 Mittelwerk GmbH, V3 Roechling, V1 Gerhard Fieseler Werke GmbH .
    > > Wiesz skąd wiem? W wikipedii napisali. Od pewnego czasu czekam aż
    > > ktoś zapyta czy papier toaletowy możnana prać. Doczekam się.
    > O ile w wypadku V1 masz oczywiście rację, to w wypadku V2 nie jest to
    > już takie oczywiste. Zwłaszcza po zbombardowaniu Peenemünde produkcję
    > przeniesiono do szeregu różnych zakładów. Gdzie znalazłem informację na
    > temat producenta V3?
    >
    > --
    > Robert Tomasik
    W Peenemünde był ośrodek badawczy rozwojowy, jak by to w PRL nazwali. Do zniszczenia
    ośrodka produkcji seryjnej rakiet tam nie było. Robili i testowali prototypy. Wojna
    nie wyłączyła gospodarki rynkowej w Niemczech. W ośrodku pracowali na zlecenie rządu
    nad rakietami. Jak opracowali to przez przetarg, uważanie, po linii partyjnej, kto
    dał większą łapówkę, zlecenie dostawała jakaś fabryka. Fabryki były zlokalizowane z
    reguły blisko obozów koncentracyjnych bo to one odpowiedzialne były za odpłatne
    dostarczanie robotników. Poza tym nie mam powodu nie wierzyć encyklopedii. Jeśli tam
    napisali kto produkował to szansa że napisali nieprawdę jest pomijalnie mała.


  • 5. Data: 2021-11-20 15:26:14
    Temat: Re: Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.11.2021 o 13:48, Zenek Kapelinder pisze:
    > piątek, 19 listopada 2021 o 22:09:52 UTC+1 Robert Tomasik
    > napisał(a):
    >> W dniu 19.11.2021 o 19:57, Zenek Kapelinder pisze:
    >>>> Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3? Chodzi o 2
    >>>> wojnę w Europie w XXw. V3 to chyba Organizacja Tota. Ale
    >>>> pozostał
    >>> V2 Mittelwerk GmbH, V3 Roechling, V1 Gerhard Fieseler Werke GmbH
    >>> . Wiesz skąd wiem? W wikipedii napisali. Od pewnego czasu czekam
    >>> aż ktoś zapyta czy papier toaletowy możnana prać. Doczekam się.
    >> O ile w wypadku V1 masz oczywiście rację, to w wypadku V2 nie jest
    >> to już takie oczywiste. Zwłaszcza po zbombardowaniu Peenemünde
    >> produkcję przeniesiono do szeregu różnych zakładów. Gdzie znalazłem
    >> informację na temat producenta V3?

    > W Peenemünde był ośrodek badawczy rozwojowy, jak by to w PRL nazwali.
    > Do zniszczenia ośrodka produkcji seryjnej rakiet tam nie było. Robili
    > i testowali prototypy. Wojna nie wyłączyła gospodarki rynkowej w
    > Niemczech. W ośrodku pracowali na zlecenie rządu nad rakietami. Jak
    > opracowali to przez przetarg, uważanie, po linii partyjnej, kto dał
    > większą łapówkę, zlecenie dostawała jakaś fabryka. Fabryki były
    > zlokalizowane z reguły blisko obozów koncentracyjnych bo to one
    > odpowiedzialne były za odpłatne dostarczanie robotników. Poza tym nie
    > mam powodu nie wierzyć encyklopedii. Jeśli tam napisali kto
    > produkował to szansa że napisali nieprawdę jest pomijalnie mała.
    >
    Pisałeś wcześniej, że napisali w WIKIPEDII. Przejrzałem i nie znalazłem
    tych informacji. Nie znalazłem również informacji na temat tego, kto
    produkował tę broń w zacytowanych tam źródłach. Stąd moje wątpliwości.

    Z V1 nie ma problemu, bowiem producent jest znany i oczywiście masz
    rację. Z tym ośrodkiem masz równbież rację. Byłem tam i oglądałem to.
    PEENEMUNDE było dogodnym miejscem, bo mogli sobie strzelać w morze tymi
    rakietami i testować systemy naprowadzania. W podobny sposób umieszczono
    poligon V3, tylko, że do tego potrzebowali górki, a tę najbliżej
    PEENEMUNDE znaleźli w Międzyzdrojach.

    Ale potem zlecano komuś produkcję. Nadal nie wiem, skąd wziąłeś dane
    producentów V2 i V3. Przy czym nie neguję, ze masz rację, tylko
    chciałbym wiedzieć skąd to wziąłeś, bo próbowałem znaleźć te dane przy
    pomocy GOOGLE i mi się nie udało.

    Jeśli chodzi o V3, to do Francji wzięli zdemontowane z Miedzyzdroji lufy
    - chyba. Tak przynajmniej twierdzi kustosz tego muzeum, ale nie za
    bardzo mam do niego zaufanie, bo w kilku miejscach złapałem go na
    ewidentnych błędach. Po pierwsze w Międzyzdrojach jest ślad po
    instalacji kilku luf (powiedzmy na oko 10), podczas gdy we Francji
    instalowano 50 sztuk na jeden bunkier. Po drugie i tak ktoś to musiał
    zrobić. W wypadku V3 możesz mieć o tyle rację, że jego konstruktorem był
    August Cönders, który co najmniej przed wojną pracował dla firmy
    Röchling. Wówczas kombinował z amunicją przeciwpancerną podkalibrową do
    moździerzy. Miało to służyć do niszczenia szczególnie grubych fortyfikacji.

    Jeśli chodzi o V2, to na stronie
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mittelwerk jest wzmianka, że firma
    Mittelwerk GmbH zarządzała podziemną fabryką Mittelwerk, w któej
    budowano V2. Ale ja z tego nie wiem do końca, czy firma zarządzała
    produkcją rakiet, czy fabryką. Czytałem, że V2 produkowano w wielu
    miejscach. Pytanie, kto zarządzał tymi pozostałymi miejscami. Nic nie
    wskazuje na to, by firma ta nadzorowała produkcję w Peenemunde, a
    przecież tam do bombardowania składano rakiety.

    --
    Robert Tomasik


  • 6. Data: 2021-11-20 18:03:24
    Temat: Re: Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 20 listopada 2021 o 15:26:17 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > W dniu 20.11.2021 o 13:48, Zenek Kapelinder pisze:
    > > piątek, 19 listopada 2021 o 22:09:52 UTC+1 Robert Tomasik
    > > napisał(a):
    > >> W dniu 19.11.2021 o 19:57, Zenek Kapelinder pisze:
    > >>>> Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3? Chodzi o 2
    > >>>> wojnę w Europie w XXw. V3 to chyba Organizacja Tota. Ale
    > >>>> pozostał
    > >>> V2 Mittelwerk GmbH, V3 Roechling, V1 Gerhard Fieseler Werke GmbH
    > >>> . Wiesz skąd wiem? W wikipedii napisali. Od pewnego czasu czekam
    > >>> aż ktoś zapyta czy papier toaletowy możnana prać. Doczekam się.
    > >> O ile w wypadku V1 masz oczywiście rację, to w wypadku V2 nie jest
    > >> to już takie oczywiste. Zwłaszcza po zbombardowaniu Peenemünde
    > >> produkcję przeniesiono do szeregu różnych zakładów. Gdzie znalazłem
    > >> informację na temat producenta V3?
    > > W Peenemünde był ośrodek badawczy rozwojowy, jak by to w PRL nazwali.
    > > Do zniszczenia ośrodka produkcji seryjnej rakiet tam nie było. Robili
    > > i testowali prototypy. Wojna nie wyłączyła gospodarki rynkowej w
    > > Niemczech. W ośrodku pracowali na zlecenie rządu nad rakietami. Jak
    > > opracowali to przez przetarg, uważanie, po linii partyjnej, kto dał
    > > większą łapówkę, zlecenie dostawała jakaś fabryka. Fabryki były
    > > zlokalizowane z reguły blisko obozów koncentracyjnych bo to one
    > > odpowiedzialne były za odpłatne dostarczanie robotników. Poza tym nie
    > > mam powodu nie wierzyć encyklopedii. Jeśli tam napisali kto
    > > produkował to szansa że napisali nieprawdę jest pomijalnie mała.
    > >
    > Pisałeś wcześniej, że napisali w WIKIPEDII. Przejrzałem i nie znalazłem
    > tych informacji. Nie znalazłem również informacji na temat tego, kto
    > produkował tę broń w zacytowanych tam źródłach. Stąd moje wątpliwości.
    >
    > Z V1 nie ma problemu, bowiem producent jest znany i oczywiście masz
    > rację. Z tym ośrodkiem masz równbież rację. Byłem tam i oglądałem to.
    > PEENEMUNDE było dogodnym miejscem, bo mogli sobie strzelać w morze tymi
    > rakietami i testować systemy naprowadzania. W podobny sposób umieszczono
    > poligon V3, tylko, że do tego potrzebowali górki, a tę najbliżej
    > PEENEMUNDE znaleźli w Międzyzdrojach.
    >
    > Ale potem zlecano komuś produkcję. Nadal nie wiem, skąd wziąłeś dane
    > producentów V2 i V3. Przy czym nie neguję, ze masz rację, tylko
    > chciałbym wiedzieć skąd to wziąłeś, bo próbowałem znaleźć te dane przy
    > pomocy GOOGLE i mi się nie udało.
    >
    > Jeśli chodzi o V3, to do Francji wzięli zdemontowane z Miedzyzdroji lufy
    > - chyba. Tak przynajmniej twierdzi kustosz tego muzeum, ale nie za
    > bardzo mam do niego zaufanie, bo w kilku miejscach złapałem go na
    > ewidentnych błędach. Po pierwsze w Międzyzdrojach jest ślad po
    > instalacji kilku luf (powiedzmy na oko 10), podczas gdy we Francji
    > instalowano 50 sztuk na jeden bunkier. Po drugie i tak ktoś to musiał
    > zrobić. W wypadku V3 możesz mieć o tyle rację, że jego konstruktorem był
    > August Cönders, który co najmniej przed wojną pracował dla firmy
    > Röchling. Wówczas kombinował z amunicją przeciwpancerną podkalibrową do
    > moździerzy. Miało to służyć do niszczenia szczególnie grubych fortyfikacji.
    >
    > Jeśli chodzi o V2, to na stronie
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Mittelwerk jest wzmianka, że firma
    > Mittelwerk GmbH zarządzała podziemną fabryką Mittelwerk, w któej
    > budowano V2. Ale ja z tego nie wiem do końca, czy firma zarządzała
    > produkcją rakiet, czy fabryką. Czytałem, że V2 produkowano w wielu
    > miejscach. Pytanie, kto zarządzał tymi pozostałymi miejscami. Nic nie
    > wskazuje na to, by firma ta nadzorowała produkcję w Peenemunde, a
    > przecież tam do bombardowania składano rakiety.
    >
    > --
    > Robert Tomasik
    Masz więcej o tej firmie
    https://placeandsee.com/de/wiki/mittelwerk-gmbh


  • 7. Data: 2021-11-20 20:08:07
    Temat: Re: Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3?
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > W dniu 19.11.2021 o 19:57, Zenek Kapelinder pisze:
    > >> Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3? Chodzi o 2 wojnę w
    > >> Europie w XXw. V3 to chyba Organizacja Tota. Ale pozostał
    > > V2 Mittelwerk GmbH, V3 Roechling, V1 Gerhard Fieseler Werke GmbH .
    > > Wiesz skąd wiem? W wikipedii napisali. Od pewnego czasu czekam aż
    > > ktoś zapyta czy papier toaletowy możnana prać. Doczekam się.
    > O ile w wypadku V1 masz oczywiście rację, to w wypadku V2 nie jest to
    > już takie oczywiste. Zwłaszcza po zbombardowaniu Peenemünde produkcję
    > przeniesiono do szeregu różnych zakładów. Gdzie znalazłem informację na
    > temat producenta V3?
    >


    Podsumowanie.
    Więcej osób zginęło w czasie budowy tych rakiet,
    aniżeli od tych rakiet. Projekt nietrafiony, marnujący zasoby.


  • 8. Data: 2021-11-20 22:51:46
    Temat: Re: Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.11.2021 o 20:08, Astralny Rębajło pisze:
    >> O ile w wypadku V1 masz oczywiście rację, to w wypadku V2 nie jest
    >> to już takie oczywiste. Zwłaszcza po zbombardowaniu Peenemünde
    >> produkcję przeniesiono do szeregu różnych zakładów. Gdzie znalazłem
    >> informację na temat producenta V3?
    > Podsumowanie. Więcej osób zginęło w czasie budowy tych rakiet,
    > aniżeli od tych rakiet. Projekt nietrafiony, marnujący zasoby.

    Skąd Ty te dane bierzesz?

    V1 i V2 były niezłymi pomysłami. Brakowało im tylko i wyłącznie pomysłu
    na sterowanie. Z tym, że Hitler liczył na broń atomową. Jakby do V2
    zapakował głowicę jądrową to nie musiałby jakoś szczególnie trafiać w
    konkretny dom w Londynie. Brakło "chłopu" czasu po prostu.

    Aż się dziwię, ze nie wpadli na pomysł wysłania agenta, który by
    podrzucił po prostu nadajnik w miejsce, które chcą trafić i nie zrobili
    czegoś, co się na ów nadajnik naprowadzi. Wydaje mi się to możliwe na
    ówczesny stan wiedzy. czytałem, ze i Anglicy i Amerykanie się tego bali
    i nasłuchiwali częstotliwości oraz badali niewybuchy pod tym kątem.

    V3 było trochę absurdalnym pomysłem. Rozmiary broni powodowały, że w
    praktyce była mało użyteczna. 150 metrowa lufa była sama w sobie
    niestabilna przy sensownej masie.

    Mało osób wie, że Irak chciał to w latach 90-tych zastosować do walenia
    w Izrael. Tylko mu zabili konstruktora.

    --
    Robert Tomasik


  • 9. Data: 2021-11-20 22:56:28
    Temat: Re: Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.11.2021 o 18:03, Zenek Kapelinder pisze:
    > Masz więcej o tej firmie
    > https://placeandsee.com/de/wiki/mittelwerk-gmbh

    To faktycznie ciekawe. Z tym, że zwróć uwagę, że rakiety V2 były
    budowane jeszcze, zanim powołano w ogóle do życia tę firmę. Choć wygląda
    na to, że w latach 44~45 faktycznie ta firma produkowała rakiety V2, a i
    na końcu V1, czyli nagle okazuje się, ze i odpowiedź dotycząca V1 nie
    była precyzyjna.

    --
    Robert Tomasik


  • 10. Data: 2021-11-20 23:45:23
    Temat: Re: Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3?
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > > Podsumowanie. Więcej osób zginęło w czasie budowy tych rakiet,
    > > aniżeli od tych rakiet. Projekt nietrafiony, marnujący zasoby.
    > Skąd Ty te dane bierzesz?


    Od historyków którzy podliczyli ile osób zmarło przy budowie tych rakiet/bunkrów
    i ile od samych rakiet.

    cyt.
    Przy produkcji rakiet w Peenemunde, Mittelbau-Dora i innych miejscach,
    śmierć poniosło od 15 tys. do 20 tys. robotników przymusowych.



    > V1 i V2 były niezłymi pomysłami. Brakowało im tylko i wyłącznie pomysłu
    > na sterowanie. Z tym, że Hitler liczył na broń atomową.


    Jakieś zapasy tych pierwiastków zgromadził, później amerykańce to to przechwycili
    jak weszli do niemca. Amerykańce ubiegli ruska, rusek też miał na nie chęć.

strony : [ 1 ] . 2 ... 5



Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: