  • 1. Data: 2014-07-08 13:00:43
    Temat: Stacja zdalna na szybko
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Potrzebuję na szybko uruchomić mały zdalny serwerek.
    Cena do 300zł max.
    Bede sie z nim łączył tylko zdalnie, wiec nie potrzebuje do niego zadnych
    peryferiów.

    Brac coś poleasingowego z C2d? Ile taki komputer zuzyje prądu miesięcznie
    chodzac 24/7 Obciążenie raczej niewielkie.

    A moze lepszy bedzie jakis terminal HP? Tylko tu troche mocy brak bo casami
    bede tam jednak musiał cos zrobic a na tych terminalach to nawet
    przeglądarka chodzi wolno...

  • 2. Data: 2014-07-08 13:38:06
    Temat: Re: Stacja zdalna na szybko
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-08 13:00, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > A moze lepszy bedzie jakis terminal HP? Tylko tu troche mocy brak bo casami
    > bede tam jednak musiał cos zrobic a na tych terminalach to nawet

    Najlepiej laptop z z upośledzonym ekranem/grafiką.

    miab

  • 3. Data: 2014-07-08 17:59:23
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    7.0.0.1...

    > Brac coś poleasingowego z C2d? Ile taki komputer zuzyje prądu miesięcznie
    > chodzac 24/7 Obciążenie raczej niewielkie.

    Mam coś takiego złożonego w takim właśnie celu, bez peryferiów i bez karty
    graficznej. Nie grzeje się, CPU @default ładnie spowalnia zegar w idle a w
    razie potrzeby pozwala sensownie uporać się z zadaniem. Myślę, że prądu
    ciągnie to tyle, co żarówka.

  • 4. Data: 2014-07-08 19:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik miab m...@w...pl ...

    > Najlepiej laptop z z upośledzonym ekranem/grafiką.

    A w czym bedzie lepszy od stacjonarki za 250zł?
    Poza rozmiarem oczywiście :)

  • 5. Data: 2014-07-08 19:07:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-08 19:00, Użytkownik Budzik napisał:

    > A w czym bedzie lepszy od stacjonarki za 250zł?
    > Poza rozmiarem oczywiście :)

    Brakiem miejsca na dodatkowy HD.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2014-07-08 21:10:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

    W dniu 08.07.2014 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik miab m...@w...pl ...

    > A w czym bedzie lepszy od stacjonarki za 250zł?
    > Poza rozmiarem oczywiście :)

    Ja chciałem przerobić stary plazmowy telewizor na "smart TV", dołączając
    na stałe do telewizora PCta. Ze względu na pobór prądu i niewygórowane
    wymagania (płynny Youtube) wybór padł na laptopa z celeronem 1.8.
    Niestety okazało się ze TV nie przyjmie obrazu z VGA a jakość obrazu na
    chinchach jest powalająco niska. Tak więc następny "pszedł"
    pełnowymiarowy PC, a właściwie tylko płyta główna z powtykanymi
    bebechami. Ale to się niestety grzeje, nawet jak nie pracuje. co prawda
    nie mocno, ale tak na oko 5-10W cały czas żre. Postawiłem na athlona x2
    64, bo z takimi mam jak najlepsze doświadczenia w pracy bez wentylatorowej.
    Dyski czy do lapka czy do PC podłączam przez USB. na oddtwarzanie filmów
    prędkość USB wystarczająca, natomiast do YT wystarczy mały stary cichy
    dysk - właściwie go nie słychać.
    LApek, celeron 1.8 - 150zł
    Płyta, proc, ram - 150zł+grafika40. Zasilacz... ja dałem drogi, bo
    miałem i zależało mi żeby obroty zwalniał jak jest chłodny. dysk też
    jakoś w szufladzie się pałętał, tak że za 250 zł dasz radę.

    ToMasz

  • 7. Data: 2014-07-08 21:20:48
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-08 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik miab m...@w...pl ...

    > A w czym bedzie lepszy od stacjonarki za 250zł?
    > Poza rozmiarem oczywiście :)

    Zużyciem energii ok. 3-4 krotnie mniejszym czyli tak ~1zł dziennie do
    przodu.

    miab

  • 8. Data: 2014-07-08 21:42:12
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-08 19:07, RadoslawF pisze:

    > Brakiem miejsca na dodatkowy HD.

    Miał być Serwer a nie NAS. A i tak na stole czy pod stołem miejsce na
    dodatkowy dysk w razie czego czego pewnie się się znajdzie.

    miab

  • 9. Data: 2014-07-08 22:59:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-08 21:42, Użytkownik miab napisał:

    > Miał być Serwer a nie NAS. A i tak na stole czy pod stołem miejsce na
    > dodatkowy dysk w razie czego czego pewnie się się znajdzie.

    Znam kilka innych serwerów które nie pogardzą dodatkowym dyskiem.
    A zdrowiej jest mieć taki dysk podpięty na stałe niż jako
    zewnętrzny.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2014-07-09 15:06:52
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2014-07-08 17:59, zhbick pisze:
> [...]
    > karty graficznej. Nie grzeje się, CPU @default ładnie spowalnia zegar w
    > idle a w razie potrzeby pozwala sensownie uporać się z zadaniem. Myślę,

    Mały lapek np. z pierwszym Centrino 1,6GHz. Ja ostatnio kupiłem coś
    takiego (HP NC4010) z walnięta baterią za 60PLN (512MB RAM, 40GB HDD).
    Dokładasz drugą kość pamięci (kilka PLN) i można coś na tym porobić. Ew.
    za 100PLN kupujesz jeszcze baterię i masz już gotowca z UPS'em
    wbudowanym...W idlu spowalnia chyba do @600MHz...
    Mało prądu bierze, zajmuje tyle co nic (12" matryca)