  • 1. Data: 2009-04-22 20:16:06
    Temat: Jakość kanałów z satelity?
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    W tej chwili mam kablówkę Aster analogową i jakość jest b.dobra
    jak dla mnie przy odbiorze na TV LCD o standardowej
    rozdzielczości odbiorników "nie full hd" ~1360x760.
    W związku z tym mam dwa pytania:
    - czy kanały z satelity "nie-hd" w Cyfrowym Polsacie albo w
    Cyfra+ mają lepszą czy gorszą jakość od kablówki analogowej (np.
    Aster)? (nie mam możliwości tego sprawdzić naocznie - nie mam
    dostępu do tv satelitarnej).
    - czy kanały z satelity "nie hd" mają lepszą czy gorszą jakość w
    porównaniu do DVB-T (zakładając dobre warunki odbioru w obu
    przypadkach)?

    Pytam ponieważ jak włączyłem kanały cyfrowe DVB-T na komputerze,
    to w/g mnie widać ziarno i są gorszej jakości niż analogowe po
    podłączeniu kablówki do komputera. Oczywiście za wyjątkiem
    TVP-HD. Mówię o odbiorze DVB-T przy dobrym sygnale (bez zacięć).
    Nie wiem czy to wina mojego tunera DVB-T czy tak po prostu jest.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-04-22 20:41:59
    Temat: Re: Jakość kanałów z satelity?
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Netx" napisał:> W związku z tym mam dwa pytania:
    > - czy kanały z satelity "nie-hd" w Cyfrowym Polsacie albo w
    > Cyfra+ mają lepszą czy gorszą jakość od kablówki analogowej
    > (np. Aster)? (nie mam możliwości tego sprawdzić naocznie - nie
    > mam dostępu do tv satelitarnej).

    Widzę że jest jeszcze telewizja "n" oprócz "polsatu cyfr." i
    "cyfra+". Ogólnie nie mogę się zdecydować czy jest sens
    przechodzić na TV satelitarną z kablówki Aster. Będzie lepsza
    jakość albo bęzdzie taniej? Mamy 4 odbiorniki TV więc pewnie
    trzeba by kupować cztery dekodery i abonament x4?

  • 3. Data: 2009-04-22 21:51:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Netx" <u...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > - czy kanały z satelity "nie-hd" w Cyfrowym Polsacie albo w Cyfra+ mają
    > lepszą czy gorszą jakość od kablówki analogowej (np. Aster)? (nie mam
    > możliwości tego sprawdzić naocznie - nie mam dostępu do tv satelitarnej).

    Na pewno.

    > - czy kanały z satelity "nie hd" mają lepszą czy gorszą jakość w
    > porównaniu do DVB-T (zakładając dobre warunki odbioru w obu przypadkach)?

    Często gorszą.
    Zwłaszcza jeśli porównujesz do DVB-S mpeg-2.

    > Pytam ponieważ jak włączyłem kanały cyfrowe DVB-T na komputerze, to w/g
    > mnie widać ziarno i są gorszej jakości niż analogowe po podłączeniu
    > kablówki do komputera.

    Z jakiej odległości oglądasz i na jakiej wielkości ekranie, na jakim kodeku?
    Analog będzie bardziej rozmyty, więc szczegóły z bliska mogą się wydawać
    mniej ziarniste.

  • 4. Data: 2009-04-22 21:53:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Netx" <u...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > Ogólnie nie mogę się zdecydować czy jest sens przechodzić na TV
    > satelitarną z kablówki Aster. Będzie lepsza jakość albo bęzdzie taniej?

    Zależy co chcesz oglądać.
    Jakość będzie lepsza na pewno, nie ma nic gorszego niż analogowa kablówka.

    > Mamy 4 odbiorniki TV więc pewnie trzeba by kupować cztery dekodery i
    > abonament x4?

    Jeśli chcesz oglądać całkowicie niezależnie to tak.
    Możesz jeszcze zastosować splitter, ale 4 tunerów nie unikniesz.

    Ale dla takich celów nie bardzo widzę sens zmiany, o ile oferta kablówki Ci
    wystarcza

  • 5. Data: 2009-04-23 04:11:40
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Jakość będzie lepsza na pewno, nie ma nic gorszego niż analogowa kablówka.

    Chyba, że źle ustawiona antena naziemna (też analogowa)...

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 6. Data: 2009-04-23 06:14:26
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Netx pisze:
> [...]
    > kablówki do komputera. Oczywiście za wyjątkiem TVP-HD. Mówię o odbiorze
    > DVB-T przy dobrym sygnale (bez zacięć). Nie wiem czy to wina mojego

    jeżeli odpowiada Ci jakość z kablówki to nie zmieniaj.
    jak mówimy o jakości z dvb-s to jest to różnie, są kanały
    o dobrej jakości i o marnej jakości, również zależne jest
    to od dekodera i sposobie podłączenia z tv.
    jak wybierzesz cyfre lub n to różnice w jakości na pewno
    zobaczysz, jak polsat, raczej nie.
    poza tym jak podał wcześniej inny kolega, kilku dekoderów
    nie unikniesz. potrzebna antena przystosowana do podłaczenia
    4 dekoderów i cztery abonamenty lub w przypadku cyfry
    spliter na 4 dekodery.
    jak to wszystko podliczysz to trochę się możesz przerazić.

    pawell

  • 7. Data: 2009-04-23 06:43:57
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Netx wrote:

    > - czy kanały z satelity "nie-hd" w Cyfrowym Polsacie albo w Cyfra+ mają
    > lepszą czy gorszą jakość od kablówki analogowej (np. Aster)? (nie mam
    > możliwości tego sprawdzić naocznie - nie mam dostępu do tv satelitarnej).

    Przez kilka tygodni równolegle miałem Aster - analog + dekoder cyfrowy
    oran "N-kę". W stosunku do nadawania analogowego jakość kanałów w
    pakietach n-ki - nieporównywalna.
    Dodatkowo trafiłem na czas, gdy kanały TVN wprowadzały nadawanie 16:9.
    To, co Aster wyprawiał z nadawaniem tych właśnie programów zasługuje na
    wpis do Księgi Guinessa ;)

    Podłączenie telewizora do tumera tvsat przez kabel HDMI, w przypadku
    podłączenia analowego (kabel SCART) różnica malała .

    M.

  • 8. Data: 2009-04-23 16:58:17
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał
    > Użytkownik "Netx" <u...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:
    >
    > Na pewno.

    A jaką mają rozdzielczość polskie kanały satelitarne "nie hd" -
    czy 720x576?

    > Z jakiej odległości oglądasz i na jakiej wielkości ekranie, na
    > jakim kodeku?
    > Analog będzie bardziej rozmyty, więc szczegóły z bliska mogą
    > się wydawać mniej ziarniste.

    Oglądam z odległości 45-50cm, LCD 17", z tym że mam ustawioną
    niestandardową rozdzielczość tzn. 1024x768 zamiast 1280x1024.
    Chodzi o to że czasem widzę "ząbki" na konturach np. postaci.
    Nieco gorzej to wygląda w darmowym programie DVB-Dream, a nieco
    lepiej w oryginalnym od karty (WinFast PVR2). Popróbuję jeszcze z
    natywną rozdzielczością monitora bo może to jest jakiś problem ze
    skalowaniem (jeśli to wina skalowania to boje się jak by
    wyglądały programy nie "full hd" na monitorze "full-hd").
    Aczkolwiek jak robię zdjęcie do pliku, to z DVB-T wychodzi nieco
    lepsze niż z kablówki.

    Kodek H.264: ArcSoft 2.25.138.58 (2008-10-08) /dołączony do karty
    tv/. A jaki jest najlepszy kodek (bo jakby był znacznie lepszy to
    może bym kupił o ile nie jest jakiś bardzo drogi)?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2009-04-23 19:07:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Netx" <u...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > A jaką mają rozdzielczość polskie kanały satelitarne "nie hd" - czy
    > 720x576?

    Różnie, rożniście.
    Każdy kanał po swojemu.

    > Oglądam z odległości 45-50cm, LCD 17", z tym że mam ustawioną
    > niestandardową rozdzielczość tzn. 1024x768 zamiast 1280x1024.

    I pewnie same te fakty już dużo mieszają.

    > Chodzi o to że czasem widzę "ząbki" na konturach np. postaci.

    A czego się spodziewasz?
    To nie hd.

    > Kodek H.264: ArcSoft 2.25.138.58 (2008-10-08) /dołączony do karty tv/. A
    > jaki jest najlepszy kodek (bo jakby był znacznie lepszy to może bym kupił
    > o ile nie jest jakiś bardzo drogi)?

    Niezły.
    Lepszy jest np. CoreAVC.
    Ale nie ma wsparcia sprzętowego np. dla kart ATI.

    Za to fajnie pomija błędy w odbiorze, które czasem się zdarzają.
    ArcSoft zatrzymuje odtwarzanie przekazu, CoreAVC wyświetla w tym czasie
    zamazany kawałek na ekranie, ale cały czas obraz się nie zatrzymuje.