  • 1. Data: 2009-04-21 21:55:23
    Temat: Quad+komputer+TV=zakłócenia; Jaki filtr?
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Witam

    Mam tuner satelitarny podłączony do konwertera quad i wiąże się z tym
    problem, otóż przy podłączeniu komputera do TV są nieduże, acz denerwujące
    zakłócenia w obrazie i brzęczenie w głośnikach - taki sam efekt jak przy
    kablówce (często spotykany problem). Po odłączeniu kabla łączącego tuner z
    TV, lub kabla łączącego tuner z konwerterem zakłóceń brak.
    Przy kablówce od razu nasuwa się rozwiązanie - separator galwaniczny
    (5MHz-1GHz). Co w przypadku quada? Jaki filtr?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 2. Data: 2009-04-22 05:23:40
    Temat: Re: Quad+komputer+TV=zakłócenia; Jaki filtr?
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przy kablówce od razu nasuwa się rozwiązanie - separator galwaniczny
    > (5MHz-1GHz). Co w przypadku quada? Jaki filtr?

    Być może ekran przewodu konwertera jest uziemiony ?
    Przyczyną brzęczenia i zakłóceń obrazu są prądy wyrównawcze płynące pomiędzy
    komputerem a ziemią.
    Niestety czasem nawet uziemienie komputera (podłączenie do gniazda z bolcem
    uziemiającym) nie pomaga i to nawet w sytuacji uziemienia a nie zerowania w
    instalacji.
    Czasem takie prądy wyrównawcze płyną pomiędzy komputerem a TV (oba mają
    zasilacze impulsowe i w obu ich jakość bywa różna).
    Jeśli podłączasz komputer do TV sygnałami composite oraz audio L i R to kup
    trzy separatory galwaniczne ale dla niskich częstotliwosci.
    Zdaje się, że dla wizji robione były takie pod instalacje TV przemysłowej.
    Może udalo by się zmniejszyć lub wyeliminować zakłócenia poprzez połączenie
    masy komputera (ale wcześniej uziemionego) z masą zestawu TV poprzez gruby
    miedziany przewód (chodzi o to aby rezystancja była jak najmniejsza -
    mniejsza od tej jaką reprezentuje kabel RTV bo na tej rezystancji jest
    spadek napięcia prądów wyrównawczych, ktory dodaje się do przebiegów audio i
    video).
    Bywa że takie zakłócenia są bardzo upierdliwe.
    Zastanawia mnie tylko czemu np w lepszych kartach graficznych i dzwiękowych
    nie stosuje się wyjść separowanych galwanicznie (przetwornice na scalaczkach
    i transoptory są tanie).
    Przecież skoro się robi wyjscie do TV z karty to wiadomo że ktoś to będzie
    chciał do TV podłączyć.
    I nikt nie przejmuje się, że aby obejrzeć materiał z peceta będzie musiał
    powyłączać wszystkie anteny narażając sie na popieszczenie potencjałami
    pomiędzy antenami a zestawem.
    Jeśli ma być przesyłany materiał SD to może jakaś odmana videosendera
    wyjdzie najtaniej.
    vari

  • 3. Data: 2009-04-22 06:21:20
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    vari pisze:

> [...]
    > pomiędzy antenami a zestawem.
    > Jeśli ma być przesyłany materiał SD to może jakaś odmana videosendera

    zgadza się, ja miałem przypadek że maszt anteny stykał się z odgromem
    i takie cyrki się działy.

    pawell

  • 4. Data: 2009-04-22 15:26:17
    Od: "zeeltom" <z...@g...com>

    > zgadza się, ja miałem przypadek że maszt anteny stykał się z odgromem
    > i takie cyrki się działy.

    Tylko po co cytujesz cały tekst?

  • 5. Data: 2009-04-23 09:51:50
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "Michal Lukasik" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Przy kablówce od razu nasuwa się rozwiązanie - separator galwaniczny
    > (5MHz-1GHz). Co w przypadku quada? Jaki filtr?

    A nie możesz użyć filtru 5-2400MHz?

    --
    Wiewior
    j...@f...j.cy

  • 6. Data: 2009-04-23 10:48:10
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Wiewior pisze:
    > Użytkownik "Michal Lukasik" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A nie możesz użyć filtru 5-2400MHz?

    x 4

    pawell

  • 7. Data: 2009-04-23 12:08:33
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > x 4

    No fakt... Ale cenowo to jakiś majątek nie jest.

  • 8. Data: 2009-04-23 12:50:53
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Wiewior pisze:
    > Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No fakt... Ale cenowo to jakiś majątek nie jest.

    http://sklep.monster.pl/ProduktSzczegoly.aspx?TowarI
    d=22025

    18,75 / szt

    pawell

  • 10. Data: 2009-04-23 18:18:53
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 23.4.2009, Wiewior napisał(a):

    > Użytkownik "Michal Lukasik" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A nie możesz użyć filtru 5-2400MHz?

    Najprawdopodobniej tak zrobię.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 9. Data: 2009-04-23 18:18:53
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 22.4.2009, vari napisał(a):

    > Być może ekran przewodu konwertera jest uziemiony ?

    Możliwe. Nie ja robiłem tę instalację i nie wiem nawet jak dokładnie
    przebiega w ścianach.

> [...]
    > uziemiającym) nie pomaga i to nawet w sytuacji uziemienia a nie zerowania w

    No właśnie to przypadek "czasem". :(
    Problem występuje w przypadku uziemionego (bolec to 'ziemia' nie
    kombinacja z 'zerem') komputera (HTPC).
    Dotyczy to też laptopa (nie sprawdziłem jak na baterii [???]).

> [...]
    > Jeśli podłączasz komputer do TV sygnałami composite oraz audio L i R to kup
    > trzy separatory galwaniczne ale dla niskich częstotliwosci.

    Odpada ze względu na to, że nie używam połączenia kompozytowego. Poza tym
    odseparowanie połączenia tuner-konwerter wydaje mi się bardziej właściwe.
    Audio w zasadzie można pominąć bo problem występuje przy analogowym
    połączeniu (podłączyłem tylko by sprawdzić, czy też jest zakłócane) a na
    co dzień używam TOSLINK.

    Sprawdzę to - dziękuję za sugestię.
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/