  • 1. Data: 2009-02-20 19:51:25
    Temat: Jeden komputer - 2 sieci
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Mam jeden komputer z 2 kartami sieciowymi. Jedna karta normalna, druga na
    wifi. Do jednej karty podlaczone jest jedno lacze (osiedlowe), do wifi
    podlaczone drugie lacze (UPC). Pytanie, z jakiego internetu w danym czasie
    laczy sie komp :)? A moze wtedy laczy sily w jedno i sumuje predkosci lacza
    :D? Jakie korzysci (albo niekorzysci) moze dac owe podlacznie?

    MarkX

  • 2. Data: 2009-02-20 22:42:18
    Temat: Re: Jeden komputer - 2 sieci
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 20 Feb 2009 20:51:25 +0100, MarkX napisał(a):

> [...]
    > wifi. Do jednej karty podlaczone jest jedno lacze (osiedlowe), do wifi
    > podlaczone drugie lacze (UPC). Pytanie, z jakiego internetu w danym czasie
    Internet jest tylko jeden (i to pisany z dużej litery). A którym łączem?
    To zależy jak ustawiłeś metrykę w ustawieniach protokołu TCP/IP. Jak
    zostawiłeś domyślnie automat to w zasadzie losowo (przyjmując, że masz
    windowsy).

    > A moze wtedy laczy sily w jedno i sumuje predkosci lacza
    > :D? Jakie korzysci (albo niekorzysci) moze dac owe podlacznie?

    Agregacja łącza jest możliwa ale tylko w wypadku dwóch (lub więcej)
    połączeń od jednego operatora. Pod linuksem można rozdzielić różne usługi
    do różnych bram internetowych.