  • 1. Data: 2009-02-20 19:54:44
    Temat: Które części komputerowe po dłuższym okresie nieuzywania mogą szwankować ?
    Od: "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl>

    Które podzespoły komputerowe po dłuższym okresie nieużywania moga stwarzać
    problemy ? I jak to sie ma w zależności od okresu bezczynności ? Wiem że
    zasilacze (wszystkie ? czy tylko te gorsze ? jesli to drugie, to od czego
    konkretnie to zalezy ?) po paru miesiącach w stanie OFF moga robić jaja.
    Optyka i mikromechanika pecetowa też może szwankować, czy tyczy sie to tylko
    elektroniki ?

  • 2. Data: 2009-02-20 20:33:53
    Od: Shooter <s...@w...op.pl>

    maX pisze:
    > Które podzespoły komputerowe po dłuższym okresie nieużywania moga
    > stwarzać problemy ?

    Jaki to jest dłuższy czas ?
    Jeśli rzędu miesięcy to elektronice nic się nie powinno dziać.
    Przy czasach typu parę lat rozformowują się kondensatory elektrolityczne
    pytanie tylko czy może to spowodować awarię po włączeniu.

    --
    Shooter

  • 3. Data: 2009-02-23 14:22:28
    Od: Maru <m...@n...pl>

    maX pisze:
> [...]
    > robić jaja.
    > Optyka i mikromechanika pecetowa też może szwankować, czy tyczy sie to

    Ja ostatnio poskładałem kompa, elementy leżały ponad rok (płyta
    gł.,procek,pamięć,karta graf.,napęd DVD). Chodzi bezproblemowo, zegar
    tylko się spóźnił o ok. 15 min. za rok;)

  • 4. Data: 2009-04-12 18:11:45
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.02.2009 20:54, maX pisze:
    > Które podzespoły komputerowe po dłuższym okresie nieużywania moga
    > stwarzać problemy ? I jak to sie ma w zależności od okresu bezczynności

    Wszystkie w zasadzie *mogą*.

    > ? Wiem że zasilacze (wszystkie ? czy tylko te gorsze ? jesli to drugie,
    > to od czego konkretnie to zalezy ?) po paru miesiącach w stanie OFF moga
    > robić jaja.

    Po paru miesiącach nie powinny.

    > Optyka i mikromechanika pecetowa też może szwankować, czy tyczy sie to
    > tylko elektroniki ?

    Tym bardziej mechanika i optyka mogą.

    W elektronice zagrożone są głównie kondensatory elektroli-
    tyczne i wszelkiego rodzaju styki.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |