  • 1. Data: 2010-11-18 12:06:02
    Temat: Jedna domena na 2 serwerach u roznych ISP
    Od: Pol <p...@g...com>

    Witam
    Do tej pory mialem strone z dana domena na serwerze tylko jednego ISP.
    Ale chcialbym tak zrobic, żeby subdomena strony byla na serwerze
    drugiego ISP. Czyli np. www.mojastrona.pl bedzie na home.pl a
    costam.mojastrona.pl bedzie na ovh.pl. Czy to w ogole jest mozliwe
    jeśli korzystam z zwyklego taniego hostingu? Zaznaczam że domene mam
    wykupiona jeszcze gdzie indziej np. na nazwa.pl.

    Pozdrawiam
    Pol

  • 2. Data: 2010-11-18 12:20:57
    Temat: Re: Jedna domena na 2 serwerach u roznych ISP
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-11-18 13:06, Pol pisze:
> [...]
    > jeśli korzystam z zwyklego taniego hostingu? Zaznaczam że domene mam
    > wykupiona jeszcze gdzie indziej np. na nazwa.pl.

    Jak najbardziej, jest to tylko kwestia odpowiednich wpisów w DNS. W
    wielu panelach do zarządzania domeną można to zrobić samemu, jak jest w
    nazwie nie wiem, na pewno może w takich przypadkach zrobić to admin.

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 3. Data: 2010-11-18 13:03:12
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 18 Nov 2010 04:06:02 -0800 (PST), Pol napisał(a):

> [...]
    > jeśli korzystam z zwyklego taniego hostingu? Zaznaczam że domene mam
    > wykupiona jeszcze gdzie indziej np. na nazwa.pl.

    Zależy od funkcjonalności panelu administracyjnego domeny (bo liczy się
    gdzie masz wykupioną domenę), ale technicznie jest to możliwe.
    Jeśli nie wiesz czy u Ciebie się da - zapytaj w helpdesku hostingu.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2010-11-18 13:18:17
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > jeśli korzystam z zwyklego taniego hostingu? Zaznaczam że domene mam
    > wykupiona jeszcze gdzie indziej np. na nazwa.pl.

    prosty wpis w strefie dns tam gdzie jest główna domena
    costam A IP serwera docelowego

  • 5. Data: 2010-11-18 20:01:37
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 18 Nov 2010 04:06:02 -0800 (PST),
    Pol <p...@g...com> screamed:
> [...]
    > jeśli korzystam z zwyklego taniego hostingu? Zaznaczam że domene mam
    > wykupiona jeszcze gdzie indziej np. na nazwa.pl.

    Najprościej zrobic round robin w DNS - dodać dwa rekordy A jeden
    wskazujący na IP serwera #1, drugi - IP serwera #2.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:231B ]
    [ 21:00:20 user up 12625 days, 8:55, 1 user, load average: 0.24, 0.18, 0.27 ]

    For the next hour, WE will control all that you see and hear.

  • 6. Data: 2010-11-19 18:01:02
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 18 Nov 2010 21:01:37 +0100, Artur M. Piwko napisał(a):

    > Najprościej zrobic round robin w DNS - dodać dwa rekordy A jeden
    > wskazujący na IP serwera #1, drugi - IP serwera #2.

    Zdecydowanie nie o to mu chodziło.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2010-11-20 18:50:34
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 19 Nov 2010 19:01:02 +0100,
    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> screamed:

    Racja. Subdomena. :|

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
    [ 19:50:20 user up 12627 days, 7:45, 1 user, load average: 0.50, 0.38, 0.12 ]

    Why don't they make the whole plane out of that black box stuff.

  • 8. Data: 2010-12-02 22:59:16
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 18 Lis, 14:03, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Zależy od funkcjonalności panelu administracyjnegodomeny(bo liczy się
    > gdzie masz wykupioną domenę), ale technicznie jest to możliwe.
    > Jeśli nie wiesz czy u Ciebie się da - zapytaj w helpdesku hostingu.

    dokładniej - należy dodać/zmodyfikować odpowiednie wpisy MX domeny -
    to pozwoli rozdzielić www, pocztę i inne usługi na różne serwery

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/domeny-www-adresy-trojmiasto

  • 9. Data: 2010-12-03 07:41:01
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 02.12.2010 Trójmiasto <a...@t...biz.pl> napisał/a:

    > dokładniej - należy dodać/zmodyfikować odpowiednie wpisy MX domeny -
    > to pozwoli rozdzielić www, pocztę i inne usługi na różne serwery

    A co ma MX do www i innych usług? MX to tylko poczta i to tylko w
    ruchu międzyserwerowym - i dla zapytań na tak podstawowym poziomie to
    lepiej niech MX w ogóle nie dotyka, bo jeszcze popsuje emaile.

    Musisz ustawić A lub CNAME dla poddomen (odpowiednie poddomeny na właściwe
    ip serwerów dla A lub na inne nazwy (alias) jak dla CNAME), ustawić tak
    serwery www aby przyjmowały zapytania dla tych domen i już, reszta to
    sprawa połaczenia tego w 1 całość w obrębie html. Pamiętać o konsekwencjach
    typu sesja php/ciastka/autoryzacje basic/ssl to każdy serwer ma swoje,
    więc skrypt na 1 serwerze nie ma zielonego pojęcia o zmiennych na drugim,
    bez odpowiedniego foośmu. Jeszcze ciasteczka da się zrobić niżej w
    hierarchii, ale sesja php czy basic już nie ma mowy. A ssl dla każdego
    hosta inny, albo wildcard.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 10. Data: 2010-12-10 01:38:18
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 3 Gru, 08:41, Sergiusz Rozanski <write-only-with-...@media-
    lab.com.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Musisz ustawi A lub CNAME dla poddomen (odpowiednie poddomeny na w a ciwe
    > ip serwer w dla A lub na inne nazwy (alias) jak dla CNAME), ustawi tak
    > serwery www aby przyjmowa y zapytania dla tych domen i ju , reszta to
    > sprawa po aczenia tego w 1 ca o w obr bie html. Pami ta o konsekwencjach
    > typu sesja php/ciastka/autoryzacje basic/ssl to ka dy serwer ma swoje,
    > wi c skrypt na 1 serwerze nie ma zielonego poj cia o zmiennych na drugim,
    > bez odpowiedniego foo mu. Jeszcze ciasteczka da si zrobi ni ej w
    > hierarchii, ale sesja php czy basic ju nie ma mowy. A ssl dla ka dego

    faktycznie, pytanie było o subdomeny - nie wiem dlaczego skojarzyło mi
    się z pocztą

    no i, też się zgodzę, że należy zachować ostrożność przy edycji danych
    domeny; najlepiej by było najpierw przetestować to na jakiejś mało
    ważnej domenie, a nie na tej pod którą mamy witrynę na której nam
    zależy

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/strony-www