  • 31. Data: 2012-01-15 19:20:56
    Temat: Re: Kabel HDMI - co polecacie
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-01-15 17:15, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Fakty są jakie są, niezależnie od tego jaki charset jeszcze się dopuści,
    > to używanie każdego innego niż 8859-2 powoduje problemy z którymi
    > wyskoczył na grupę Gienek.

    Niekoniecznie. Bardzo zależy to od konfiguracji czytnika. Ja na ten
    przykład odpowiadam teraz na Twój post wysłany w UTF-8 i mój czytnik
    automatycznie takie cytowanie ustawił w tej odpowiedzi. Z odczytaniem
    prawidłowo postu roxy nie miałem problemu tak samo jak z cytowaniem przy
    próbie odpowiedzi.
    Problem Gienka polega jedynie na tym, że w jakiś sposób (szczerze mówiąc
    nie wiem jak można zepsuć ustawienia Thunderbirda, żeby się tak dziwnie
    zachowywał) ustawił swój czytnik tak, że zawodzi autodetekcja kodowania
    i wysyła na sztywno w UTF-8.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 32. Data: 2012-01-15 20:17:13
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 15.01.2012 20:20, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    > nie wiem jak można zepsuć ustawienia Thunderbirda, żeby się tak dziwnie
    > zachowywał) ustawił swój czytnik tak, że zawodzi autodetekcja kodowania

    a może prze UTF-8 ma problemy z HDMI?

    ToMasz
    :)

  • 33. Data: 2012-01-15 21:11:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przykład odpowiadam teraz na Twój post wysłany w UTF-8 i mój czytnik
    > automatycznie takie cytowanie ustawił w tej odpowiedzi.

    Oczywiście i każdy czytnik tak robi.
    A jakie kodowanie wystawiłby gdybym nie miał zdeklarowanego charsetu, tak
    jak nie miał autor wątku?
    Domyślne.

    I jeśli domyślnym byłby UTF-8, to zrobiłby krzaki, dokładnie tak samo jak
    zrobił czytnik Gienka.
    Dlatego NIE NALEŻY go stosować domyślnie, trzeba się dostosować do faktów
    (czyli wziąć pod uwagę posty z brakiem kodowania w nagłówku, za to użytym
    zazwyczaj 8859-2, które od dawna MS ustawia standardowo w OE), a nie do tego
    czy zezwolono opcjonalnie używać UTF-8 czy też nie.

> [...]
    > nie wiem jak można zepsuć ustawienia Thunderbirda, żeby się tak dziwnie
    > zachowywał) ustawił swój czytnik tak, że zawodzi autodetekcja kodowania i

    Nie, po prostu w przypadku braku kodowania u przedpiszcy, czytnik wybiera
    domyślny charset, czyli w przypadku Gienka wybiera UTF-8.
    Jeśli przedpiszca użył 8895-2 (w większości przypadków brak charsetu w
    nagłówku tak właśnie będzie) to czytnik z domyślnym UTF-8 tworzy krzaki.
    Gdy ma ustawione domyślnie 8859-2, to nic złego się nie dzieje, a wręcz
    przeciwnie - błąd przedpiszcy sam się naprawi w odpowiedzi.

  • 34. Data: 2012-01-15 21:14:15
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    > Może wejście w TV uszkodzone?

    Nie. Wymiana kabla na inny pomogła.

  • 35. Data: 2012-01-15 21:36:10
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 15 Jan 2012 22:11:56 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Oczywiście i każdy czytnik tak robi.

    Nie każdy.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 36. Data: 2012-01-15 21:38:15
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Skoro już ci się te wtyczki obluzowały w co bardzo
    wątpię tzn że coś nie tak masz z montażem albo kilka razy dziennie
    wyjmujesz i wkładasz te wtyczki (ale po co? ) Także ten wątek wygląda
    mi na strasznie sztuczny. Gdyby jeszcze jeden kabel ci sie tak popsuł
    to byłbym w stanie uwierzyć w takie coś.

    Być może przyczyną uszkodzeń kabli jest to że TV jest na uchwycie
    "wysuwanym" i dość często korzystam z możliwości odsunięcia od ściany i
    obrotu w prawą lub lewą strone. Sądze że właśnie to przesuwanie ekranu TV
    przyczyniło się do szybszego uszkodzenia kabli.
    Jeszcze raz przypominam że wejscia w TV są dobre bo zmiana kabli rozwiązuje
    problem. Dlatego szukam opinii o kablach które są wykonane solidnie a te
    ktore miałem na takie nie wyglądały co potwierdziło się w praktyce.

  • 37. Data: 2012-01-16 07:47:03
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    roxy nabazgrał(a):

    > Witam
    > Dokładnie rok temu zakupiłem dwa kable HDMI, jeden do połączenia tunera
    > sat z TV a drugi BluRay z TV.

    Ja kupiłem ostatnio kable Pentahrama po chyba 15zł (HDMI 1.4) i spisują się
    tak samo jak te co miałem wcześniej po 40zł i to to jest made in china tylko
    ładniej zapakowane :) Zmieniałem tylko dla tego że zmieniałem mieszkanie i
    tamte zostawiłem w starym ...

  • 38. Data: 2012-01-16 09:06:15
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-01-14 17:59, *roxy* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Chciałbym zakupić nowe kable HDMI o długości od 1,5m do 1,8m. Nie chce
    > kupować już taniego chińskiego szmelcu , jak i kupować kota w worku
    > wybierając kable drogie lub przepłącać. Moge maksymalnie przeznaczyć 80 zł
    > na jeden kabel.

    Ustawiłem sobie czytnik na domyślny UTF-8 - roxy nie miał kodowania
    ustawionego, a mial zakodowany jest w ISO. Mój Thunderbird poprawnie
    wyświetlił jego maila a tą odpowiedź wysłał zapewne też w ISO, co zaraz
    w nagłówku można sprawdzić :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 39. Data: 2012-01-16 09:09:19
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-01-15 22:11, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Oczywiście i każdy czytnik tak robi.
    > A jakie kodowanie wystawiłby gdybym nie miał zdeklarowanego charsetu,
    > tak jak nie miał autor wątku?
    > Domyślne.

    Jak widzisz (lub zaraz zobaczysz) wysłałem próbnego maila z odpowiedzią
    na post roxy - kodowanie w swoim czytniku ustawiłem na UTF-8, ale
    czytnik prawidłowo rozpoznał kodowanie w poście roxy i takie samo
    ustawił w odpowiedzi. Nic ręcznie nie musiałem robić.

    > I jeśli domyślnym byłby UTF-8, to zrobiłby krzaki, dokładnie tak samo
    > jak zrobił czytnik Gienka.

    A jednak nie :)
    [...]
    > Nie, po prostu w przypadku braku kodowania u przedpiszcy, czytnik
    > wybiera domyślny charset, czyli w przypadku Gienka wybiera UTF-8.

    Nie każdy czytnik.
    [...]

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 40. Data: 2012-01-16 16:39:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > ustawionego, a mial zakodowany jest w ISO. Mój Thunderbird poprawnie
    > wyświetlił jego maila a tą odpowiedź wysłał zapewne też w ISO, co zaraz w

    Może masz nowszą wersję niż Gienek?
    Ja sprawdziłem na WinMail i ustawienie innego niż faktycznie będący w
    wiadomości charsetu również u mnie powodowałoby krzaki.