  • 1. Data: 2020-08-28 18:32:49
    Temat: Kabel światłowodowy
    Od: wowa <w...@g...pl>

    Dzień dobry
    Chciałbym kupić kilkaset metrów światłowodu z zarobionymi wtyczkami i
    konwertery ethernet/światło. Wydaje się że powinien być uniwersalny,
    jednomodowy, 4 żyły (2 na zapas). Znacie sklep gdzie doradzą i
    skompletują takie zamówienie?
    Wojtek

  • 2. Data: 2020-08-28 19:03:51
    Temat: Re: Kabel światłowodowy
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 28-08-2020 o 18:32, wowa pisze:
> [...]
    > konwertery ethernet/światło. Wydaje się że powinien być uniwersalny,
    > jednomodowy, 4 żyły (2 na zapas). Znacie sklep gdzie doradzą i

    https://www.dipol.com.pl/patchcord_swiatlowodowy_tow
    ar_na_zamowienie__L7370.htm

    yabba

  • 3. Data: 2020-08-28 21:15:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wowa" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >konwertery ethernet/światło. Wydaje się że powinien być uniwersalny,
    >jednomodowy, 4 żyły (2 na zapas). Znacie sklep gdzie doradzą i

    Na pewno jednomodowy ?
    Wielomodowy bedzie tanszy a na kilkaset m powinien starczyc.

    A przeciaganie kabla z wtyczkami moze byc upierdliwe ...

    J.

  • 4. Data: 2020-08-28 21:53:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Na pewno jednomodowy ?
    > Wielomodowy bedzie tanszy a na kilkaset m powinien starczyc.
    >
    > A przeciaganie kabla z wtyczkami moze byc upierdliwe ...

    Mnie też zdziwiło, jak mi miesiąc temu przyszli dociągnąć do
    domu światłowód, że on jednomodowy. I że jest jedno włókno do
    łączności wte i wew te. Monter miał ze sobą różne odcinki z
    zarobionymi wtyczkami, od 30 do bodaj 200 metrów. Przciąganie
    z wtyczką nie stanowi problemu, bo wtyczka cienka, a kabel
    wiotki.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2020-08-28 22:02:07
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 28/08/2020 20:53, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > zarobionymi wtyczkami, od 30 do bodaj 200 metrów. Przciąganie
    > z wtyczką nie stanowi problemu, bo wtyczka cienka, a kabel

    Bo to pewnie GPON. jeszcze telewizje da sie tam upchać. Nie mówiąc o
    sąsiadach, którzy współdzielą to włókno...

    c.

  • 6. Data: 2020-08-28 22:06:05
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 28.08.2020 21:53, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Mnie też zdziwiło, jak mi miesiąc temu przyszli dociągnąć do
    > domu światłowód, że on jednomodowy. I że jest jedno włókno do
    > łączności wte i wew te.
    A żeby było jeszcze ciekawiej, to prawdopodobnie masz w technologii PON,
    czyli po drugiej stronie jest jedna wtyczka, a sygnał rozgałęzia się
    optycznie po drodze (do 16-tu max zdaje się).

    Wielomody są obecnie już w odwrocie - nie wiem czy nawet drożej nie
    wyjdzie na wielomodzie, bo asortyment jest coraz mniejszy.

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2020-08-28 22:14:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezar napisał:

    > Bo to pewnie GPON. jeszcze telewizje da sie tam upchać. Nie
    > mówiąc o sąsiadach, którzy współdzielą to włókno...

    GPON, oczywiście. Rozdzielenie transmisji w obie strony jest
    częstotliwościowe, ale z sąsiadami, to już pasywny spliter i
    szczeliny czasowe. Bardzo ta technika się rozwinęła, wypadłem
    z tematu, dopiero jak mi podłączyli, to sobie poczytałem. No
    i te ceny -- router z wejściem światłowodowym stówę kosztuje,
    a kable jakieś grosze za metr.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2020-08-28 22:19:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Wielomody są obecnie już w odwrocie - nie wiem czy nawet drożej
    > nie wyjdzie na wielomodzie, bo asortyment jest coraz mniejszy.

    Zupełnie możliwe. Ja wielomodowe mam do celów nietelekomunikacyjnych,
    świecę przez nie laserami. Patchcordy w wtyczkami fiber-SMA. Takie
    bardzo tanie to one nie są.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2020-08-29 08:39:38
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 28.08.2020 o 22:06, Mirek pisze:

> [...]
    >
    > Wielomody są obecnie już w odwrocie - nie wiem czy nawet drożej nie
    > wyjdzie na wielomodzie, bo asortyment jest coraz mniejszy.

    Jak ostatnio patrzyłem to są rozdzielacze do 64 kanałów dzielą jeden mod
    2,5Gbit chociaż są już chyba i na 5Gbit dostępne i do to urządzenia w
    cenach dostępnych dla szaraków.

    --
    pzdr, j.r.

  • 10. Data: 2020-08-29 20:50:51
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > https://www.dipol.com.pl/patchcord_swiatlowodowy_tow
    ar_na_zamowienie__L7370.htm

    Tu byłem. Olali mnie. Nawet oferty nie otrzymałem.
    Wojtek