  • 1. Data: 2020-08-31 18:35:32
    Temat: Znikające mosfety z SiC
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Konkretnie, C3M0065090J i C3M0065100J. Było ich pod dostatkiem, ostatnio
    kupowałem w lipcu. Teraz zniknęły u wszystkich głównych dystrybutorów;
    zostały dosłownie pojedyncze sztuki w RS i (nieautoryzowanym) TME. Można
    się dopisać do listy kolejkowej na... kwiecień 2021. Co się stało, jakiś
    meteoryt trzepnął?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2020-08-31 18:52:37
    Temat: Re: Znikające mosfety z SiC
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Monday, August 31, 2020, 6:35:32 PM, you wrote:

> [...]
    > zostały dosłownie pojedyncze sztuki w RS i (nieautoryzowanym) TME. Można
    > się dopisać do listy kolejkowej na... kwiecień 2021. Co się stało, jakiś

    Popyt przekroczył podaż...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2020-08-31 19:24:39
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Popyt przekroczył podaż...

    Niewątpliwie, ale to jest jakaś grubsza akcja, skoro ze sklepów
    wysyłkowych wykupili na pniu. Na początku był z nimi problem, ale potem
    dość długo leżały na półce -- wiem, bo to jeden z moich żelaznych
    zakupów co zamówienie. I już nie leżą. Musiałem z RS kupić z przebitką.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2020-08-31 21:02:54
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    Grubsza. Najwyraźniej produkcja miliona samochodów elektrycznych ruszyła
    z kopyta.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 5. Data: 2020-09-01 08:52:32
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam Górski wrote:

    > Grubsza. Najwyraźniej produkcja miliona samochodów elektrycznych ruszyła
    > z kopyta.

    Może być, bo ładowarki do tychże to większość przemysłowych zastosowań
    takich tranzystorów. Elon jest na takim musiku, że musiał opędzlować
    Mousera i Digikeya?

    Kilka lat temu podobna sytuacja była z kondensatorami MLCC. Do tego
    stopnia,że aż się zaczęły pojawiać artykuły "jak zastąpić ceramikę
    suchym tantalem". Też przez autka. :->

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2020-09-01 17:20:39
    Od: Bad Worm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 31 Aug 2020 18:35:32 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

> [...]
    > zostały dosłownie pojedyncze sztuki w RS i (nieautoryzowanym) TME. Można
    > się dopisać do listy kolejkowej na... kwiecień 2021. Co się stało, jakiś

    Hmm, chwilowy brak w magazynach jako efekt przestoju fabryk (lockdown w
    Chinach) z początku roku?

    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[malpa]post[kropa]]pl
    www.kolejnafoto.pl

  • 7. Data: 2020-09-01 21:21:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Adam Górski wrote:

    >Może być, bo ładowarki do tychże to większość przemysłowych
    >zastosowań takich tranzystorów. Elon jest na takim musiku, że musiał
    >opędzlować Mousera i Digikeya?

    Tak zachwalales, to co sie dziwisz, ze wykupili :-)

    Swoja droga ciekawe ... Tesla wyprodukowala w 2019 367 tys samochodow,
    jesli w falowniku jest tych tranzystorow niewielka ilosc, to czyni
    Muska chyba srednim odbiorcą.
    Ale moze trzeba ich tam np setke ...

    Podejrzewam jednak, ze i tak lepszy od Mousera czy Digikeya.
    No i pewnie jest dosc przewidywalny, tzn moze zamowic na kilka lat z
    gory.

    A gdzie kupuja np producenci zasilaczy do pecetow czy ladowarek do
    telefonow ?
    Tego to gdzies pod miliard idzie ...

    J.

  • 8. Data: 2020-09-10 18:49:03
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Tak zachwalales, to co sie dziwisz, ze wykupili :-)

    Teraz widzę, że wykupili też z RS i TME po ich "fajnych" cenach.
    Armagiedon idzie, wspomnicie moje słowa...

    > A gdzie kupuja np producenci zasilaczy do pecetow czy ladowarek do
    > telefonow ?
    > Tego to gdzies pod miliard idzie ...

    Zasilacze do peceta czy ładowarka do telefonu na SiC/GaN? Jak doc Emmett
    Brown podrzuci kilka swoim latającym samochodem, to czemu nie, ale w
    2020 to ciągle pachnie perwerchą...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2020-09-10 19:01:19
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Bad Worm wrote:

    > Hmm, chwilowy brak w magazynach jako efekt przestoju fabryk (lockdown w
    > Chinach) z początku roku?

    Z jednej strony ma to sens, a z drugiej... Jaką produkcję ratuje 35
    *sztuk* z RS i podobna ilość TME? Gdyby chodziło o 35 rolek, to bym się
    nie dziwił, ale tu ewidentnie ktoś skupuje *wszystko* na pniu.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2020-09-10 19:19:23
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > zostały dosłownie pojedyncze sztuki w RS i (nieautoryzowanym) TME. Można
    > się dopisać do listy kolejkowej na... kwiecień 2021. Co się stało, jakiś

    Tak z ciekawości, co to jest za pin DS? Na schemacie połączony niby z S,
    ale chyba coś jest na rzeczy.

    Irokez