  • 11. Data: 2021-03-28 22:41:38
    Temat: Re: Kanał Sueski
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-28 o 21:23, WM pisze:

    > To jest mocne, bo utrzymuje cały statek podczas wodowania.
    > Tu zapewne wystarczy podnieść tylko sam koniec statku o parę centymetrów.
    > Poduszka ma 3 bary ciśnienia, ale jak powierzchnia styku jest duża to
    > wychodzi spora siła 10T na metr kwadratowy.

    Dlatego tylko 10kN/m^2 , bo duże poduszki mają niższe ciśnienie ok. 1bara.

    Największe, dzięki dużej powierzchni dają mogą w sumie działać siłą 528 Ton.

    http://www.marinerubberairbag.com/photo/marinerubber
    airbag/editor/20171225152608_53797.jpg

    WM

  • 12. Data: 2021-03-29 03:53:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-28, cef <c...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Na razie kilka dni zajęło sprowadzenie pogłębiarki.
    > Kopią, ale nie daje to efektów. Czyli tak trochę po afrykańsku próbują.

    ZCW plan jest taki, żeby uwolnić koparkami ile się da, sprowadzić więcej
    holowników, poczekac do najwyższego poziomu wody i próbować zciągnąć.
    Jeśli to nic nie da, mają zdaje się rozładowywać i to śmigłowcami.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2021-03-29 11:19:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 28.03.2021 o 17:41, WM pisze:

> [...]
    >(takich
    >typowych na ropę). 10 cm, to 11,800 takich beczek.

    Albo 2360m^3, czyli setka cystern po 24t/m^3.

    >O przekładaniu tych
    >lin już nie wspomnę, bo statek się zarył w piach.

    Jakos to robia, ale czasu wymaga.
    A moze da sie line do kadluba przyspawac ?

    J.

  • 14. Data: 2021-03-29 11:23:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >Poduszka ma 3 bary ciśnienia, ale jak powierzchnia styku jest duża to
    >wychodzi spora siła 10T na metr kwadratowy.
    p-landing-marine-rubber-airbag-work-pressure-0-07-0-
    33mpa-ccs-certificated.html

    Interesujace ... bo popatrz na reszte tej "poduszki".
    Ona musi utrzymac cisnienie wewnetrzne, a to juz sie robia potezne
    sily.

    A jak peknie ... lepiej byc daleko :-)

    J.

  • 15. Data: 2021-03-29 12:30:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    > ZCW plan jest taki, żeby uwolnić koparkami ile się da, sprowadzić więcej
    > holowników, poczekac do najwyższego poziomu wody i próbować zciągnąć.
    > Jeśli to nic nie da, mają zdaje się rozładowywać i to śmigłowcami.

    Siły natury najsilniejsze są.
    Trochę pokopali, poczekali na przypływ i poszło :-)

  • 16. Data: 2021-03-29 12:40:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-29, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Siły natury najsilniejsze są.
    > Trochę pokopali, poczekali na przypływ i poszło :-)

    Teraz pytanie kto za to wszystko zapłaci :)
    Ubezpieczenie?

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2021-03-29 13:51:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Teraz pytanie kto za to wszystko zapłaci:)
    > Ubezpieczenie?

    O jakiś miliardach mówiono.

    Robert

  • 18. Data: 2021-03-29 14:11:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > O jakiś miliardach mówiono.

    Uhm. Dlatego ciekawym. Czy też bedzie to tzw. siła wyższa? Dmuchało
    ponoć mocno.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2021-03-29 14:14:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-29, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > Uhm. Dlatego ciekawym. Czy też bedzie to tzw. siła wyższa? Dmuchało
    > ponoć mocno.

    Z drugiej strony pewnie jednak nie milardy, a pierszoplanowo utrata
    zysków przez zarządcę kanału i starty dla tych co już w ten kanał wleźli
    i tak utknęli. Też może być sporo.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2021-03-29 14:44:28
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-29 o 11:23, J.F. pisze:

    > Interesujace ... bo popatrz na reszte tej "poduszki".
    > Ona musi utrzymac cisnienie wewnetrzne, a to juz sie robia potezne sily.
    >
    > A jak peknie ... lepiej byc daleko :-)

    Rozmiar barki i okrągłych poduszek robi wrażenie.
    https://youtu.be/SV2zaRRYjfE?t=273

    Mniejsze statki znacznie łatwiej przetaczać na okrągłych poduszkach.
    Nie trzeba aż tylu przygotowań i sprzętu, co przy dużych.
    https://youtu.be/SV2zaRRYjfE?t=97

    Przez chwilę pomyślałem, że może piramidy tak budowano, używając
    bukłaków ze skóry do podnoszenia i przetaczania bloków skalnych ;)
    Sprężarek wtedy nie mieli, ale mieli koła do nawadniania ;)
    Woda mogła wypychać powietrze z komór, jak w starożytnych organach
    wodnych ;)

    WM