  • 31. Data: 2021-03-29 20:37:35
    Temat: Re: Kanał Sueski
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2021 o 22:41, WM pisze:
    > Największe, dzięki dużej powierzchni dają mogą w sumie działać siłą 528
    > Ton.

    Top zaledwie 10~15 kontenerów. Ile ich na tym statku widać? No i jak je
    podłożyć pod zaryty kadłub?

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2021-03-29 20:47:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Tomasik napisał:

    > Mam przeciek, że udało im się statek ruszyć podobno. Chwilę temu.

    Wszystkie gazety o tym piszą. Od wielu godzin.

    Jarek

    --
    Raz Noe wypił wina dzban i rzekł do synów
    "Oto przecieki z samej Góry mam, chłopaki, idzie potop!"

  • 33. Data: 2021-03-29 22:44:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Wszystkie gazety o tym piszą. Od wielu godzin.

    Może. W chwili, gdy pisałem post dostałem informację od kolegi będącego
    tam na miejscu. Nie sprawdzałem, kto jeszcze o tym pisze. Nie
    przyświecała mi aspiracja bycia pierwszym. Sprawdź sobie, co pisali, bo
    kilkanaście godzin temu pisano o obróceniu kontenerowca, nie zaś
    odblokowaniu kanału. To chyba nie do końca jest to samo. Jeszcze 6
    godzin temu pojawiały się artykuły o skupie akcji firm posiadających
    tankowce. Teraz widać, że płyną przez kanał na południe.

    --
    Robert Tomasik

  • 34. Data: 2021-03-29 22:58:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Tomasik napisał:

    > Może. W chwili, gdy pisałem post dostałem informację od kolegi będącego
    > tam na miejscu. Nie sprawdzałem, kto jeszcze o tym pisze. Nie
    > przyświecała mi aspiracja bycia pierwszym.

    Ani przez chwilę nie przyszły mi do głowy takie podejrzenia!

    > Sprawdź sobie, co pisali, bo kilkanaście godzin temu pisano o obróceniu
    > kontenerowca, nie zaś odblokowaniu kanału.

    Kilkanaście godzin temu pisali o obróceniu, kilka -- o odblokowaniu.

    > Teraz widać, że płyną przez kanał na południe.

    A nie, teraz od dłuższego czasu stoją na środku Wielkiego Jeziora Gorzkiego.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2021-03-30 00:11:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A nie, teraz od dłuższego czasu stoją na środku Wielkiego Jeziora
    > Gorzkiego.

    Na moim "radarze" płynął :-) tym zablokowanym, wcześniej odcinkiem.
    Zdaje sie, ze oni mają tam interwały raz na południe, a raz na północ,
    bo na tym odcinku nie da się mijać.

    --
    Robert Tomasik

  • 36. Data: 2021-03-30 00:25:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Tomasik napisał:

    > Na moim "radarze" płynął :-) tym zablokowanym, wcześniej odcinkiem.
    > Zdaje sie, ze oni mają tam interwały raz na południe, a raz na północ,
    > bo na tym odcinku nie da się mijać.

    No to jakiś dziwny ten radar. Na południe nie płynął wcale (statek,
    nie radar). Z miejsca zdarzenia oddalił się o 13.04 UTC na północ,
    jezioro osiągnął o 15, na miejsce postoju dotarł o 17.

    Jarek

    --
    Latał sobie z radarem pewien gacek młody
    I po drodze omijał przeróżne przeszkody,

  • 37. Data: 2021-03-30 00:34:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No to jakiś dziwny ten radar. Na południe nie płynął wcale (statek,
    > nie radar). Z miejsca zdarzenia oddalił się o 13.04 UTC na północ,
    > jezioro osiągnął o 15, na miejsce postoju dotarł o 17.

    Ja piszę o innych statkach, a nie kontenerowcu.

    --
    Robert Tomasik

  • 38. Data: 2021-03-30 07:35:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Mar 2021 19:16:02 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Owszem, Baltyk malo slony, takze u nas, ale ... to nie sa wielkie
    > roznice ..

    W zasoleniu? Między 2% a 20%, dość znaczne.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2021-03-30 09:39:10
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-30 o 07:35, Marek pisze:

    > W zasoleniu? Między 2% a 20%, dość znaczne.

    Podziel to przez 10.
    Nie należy mylić procentów z promilami.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Morze_Ba%C5%82tyckie#Z
    asolenie