  • 1. Data: 2009-02-12 15:47:00
    Temat: Karta grafiki z Apple G4
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Witam
    Wpadła mi w ręce karta grafiki z Apple G4. Wygląda jak zwykła karta PC AGP.
    Na jednym z chipów pisze: R128P63001, a na płytce pisze ATI. Mam pytanie -
    czy to jest zwykła AGP i da się wykorzystać w PC?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2009-02-12 16:07:52
    Temat: Re: Karta grafiki z Apple G4
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Na jednym z chipów pisze: R128P63001, a na płytce pisze ATI. Mam pytanie -
    > czy to jest zwykła AGP i da się wykorzystać w PC?

    Moze sie nie dac. Kiedys karty applowskie mialy specjalnie modyfikowany BIOS pod
    Apple i w PC dzialac nie chcialy. Czytalem o flashowaniu takowych PC-owymi
    biosami i to ludziom działało.

    Ale moze teraz apple tnie koszty i na modyfikacjach biosów oszczędza? :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2009-02-12 16:27:38
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 17:07:52 +0100, Lukasz Sczygiel napisał(a):

    > Moze sie nie dac. Kiedys karty applowskie mialy specjalnie modyfikowany BIOS pod
    > Apple i w PC dzialac nie chcialy. Czytalem o flashowaniu takowych PC-owymi
    > biosami i to ludziom działało.

    Tak jest. Na pewno było tak przy procesorach PowerPC, obecnie nie wiem
    jak jest. Tak czy inaczej - po przeflashowaniu BIOSu na "normalny" karta
    zadziała w PC.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2009-02-12 18:28:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 17:27:38 +0100, MadMan napisał(a):

    > Tak jest. Na pewno było tak przy procesorach PowerPC, obecnie nie wiem
    > jak jest. Tak czy inaczej - po przeflashowaniu BIOSu na "normalny" karta
    > zadziała w PC.

    No i OK ale jak zwykle są pytania:
    1. jak wetknę tą kartę w zwykłą płytę od PC to nic się nie sfajczy?
    2. Sflaszowałbym bios karty dla zabawy ale jaka to karta?? Poza tym napisem
    nic na niej nie ma :) No może poza tym że ma wyjście D-sub i takie cyfrowe.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2009-02-12 19:38:30
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 19:28:29 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > 1. jak wetknę tą kartę w zwykłą płytę od PC to nic się nie sfajczy?

    Wkładałem zwykłą kartę do maca. Po prostu nie działała. Elektrycznie
    jest to to samo AGP co w pecetach.

    > 2. Sflaszowałbym bios karty dla zabawy ale jaka to karta?? Poza tym napisem
    > nic na niej nie ma :) No może poza tym że ma wyjście D-sub i takie cyfrowe.

    apple-history.com i everymac.com - tam jest wypisane w jakim macu jaka
    karta była. A najlepiej to włożyć do maca i zobaczyć w system profilerze
    co to jest :)

  • 6. Data: 2009-02-16 11:51:13
    Od: Andrzej <d...@w...pl>

    On 12 Lut, 16:47, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Na jednym z chipów pisze: R128P63001, a na płytce pisze ATI. Mam pytanie -
    > czy to jest zwykła AGP i da się wykorzystać w PC?

    W tym modelu apple montowana karta to ATI Rage 128. 16 MB/ ram-u.

  • 7. Data: 2009-02-16 14:59:17
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-02-16 12:51, Użytkownik Andrzej napisał:

    > W tym modelu apple montowana karta to ATI Rage 128. 16 MB/ ram-u.

    Z tego co pamiętam aby do Maka założyć tańsza kartę sprzedawaną do
    PC należało przeflaszowac BIOS tej karty. Inaczej Mak jej nie
    obsługiwał. W druga stronę raczej nikt nie robił (bez sensu
    ekonomicznie) więc będziesz musiał sam sprawdzić i nie zapomnij
    napisać jaki był wynik.