  • 1. Data: 2010-01-17 22:48:57
    Temat: Kilka irytujacych dzwiekow z Hondy CRV
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Witajcie! Mam mały problem z Hondą CR-V z 2004 roku (2.4l, automat).
    Otóż napęd tylny działa bez zastrzeżeń - testowałem na ośnieżonym parkingu i
    ładnie pcha auto. Problem jest jednak inny. Przy załączaniu tyłu wydobywają
    się stamtąd bardzo dziwne dzwięki - głośne terkotanie (wydaje mi się, że
    słyszalne dość głośno nawet na zewnątrz). Dźwięk nie jest sympatyczny i nie
    brzmi dobrze - jakby się coś miało zaraz rozpaść. Owe terkotanie słychać
    najlepiej kiedy ruszam na wprost na śniegu.
    Przypuśćmy, że stoję, naciskam gaz, przednie koła wpadają w lekki poślizg i
    wtedy załącza się tył. I w tym momencie słychać to trtrtrtrtrtrt. Podobnie
    jest przy skrecaniu kierownica - wtedy slychac cos jakby obcieranie opon
    itp. Wyczytalem, ze to objaw koniecznosci wymiany oleju w tylnym moscie.
    Czy jest w Krakowie jakiś dobry i tani zakład, który podjąłby sie wymiany
    tego oleju?

    Mam jednak jeszcze jeden rodzaj stukania. Kiedy ruszam i nabieram predkosci
    to zaczyna sie stuk-stuk-stuk. Miarowe stukanie - im szybciej jade tym
    szybsze. Slysze jakby to bylo w okolicach lewego tylnego kola. Poczatkowo
    wykluczylem hamulec, gdyz jakos ten stuk mi do niego nie pasuje. Jednak gdy
    naciskam hamulec - stukanie znika. Gdy jade i zaciagam reczny stukanie jest
    dalej slyszalne - znika tylko od hamulca noznego). Co to za dziwo? Chyba nie
    ten most...

    A jesli nie znajdzie sie tu zaden fachowiec, to poleccie jakies forum z duza
    liczba uzytkownikow CR-V, bo te na ktorych sie zarejestrowalem
    (http://honda.auto.com.pl i http://forum.honda-klub.org.pl) nie sa zbyt
    pomocne ;)

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-01-17 22:52:33
    Temat: Re: Kilka irytujacych dzwiekow z Hondy CRV
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekkr" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > A jesli nie znajdzie sie tu zaden fachowiec, to poleccie jakies forum z
    > duza liczba uzytkownikow CR-V, bo te na ktorych sie zarejestrowalem

    Szczelam... Przegub? U mnie to właśnie było problem.

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 3. Data: 2010-01-18 09:18:06
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > tylnym moscie.
    > Czy jest w Krakowie jakiś dobry i tani zakład, który podjąłby sie wymiany

    A kontrola trakcji ci się nie włącza. Bo ona włąsnie robi takie
    trtrtrtrtrrrtrtt. A przy załączonym napędzie 4x4 może masz zblokowany
    mechanizm różnicowy - wtedy będą koła (opony) darły o asfalt przy skrętach,
    zwłaszcza mocnych.

  • 4. Data: 2010-01-18 09:51:22
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

> [...]
    > ... Podobnie
    > jest przy skrecaniu kierownica - wtedy slychac cos jakby obcieranie opon
    Terkotanie to wygląda na przegub albo coś mechanicznego w dyfrze. To drugie, to
    sprzęgło wiskotyczne w tylnym moście. Samo hałasowanie przypominające tarcie
    gumy o gumę przy uślizgu, nie jest jeszcze oznaka zużycia, ale jeśli "olej" w
    nim nie był wymieniany, to trzeba to zrobić. Dobrze robić to co 50-60kkm. Jednak
    nawet wtedy nie ustrzeżesz sie, że będzie tak wyło czasami jak ostro ruszysz.
    Ważne czy trzyma? Jeśli tak to ok.

> [...]
    > dalej slyszalne - znika tylko od hamulca noznego). Co to za dziwo? Chyba nie
    Chyba do 2006 roku ręczny był na małym bębnie wewnątrz tarczy, więc nie sugeruj
    się. Będzie reagować inaczej niż podstawowy.
    Stawiam na zapieczony, zanieczyszczony zacisk i klocek, który nie odbija.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 5. Data: 2010-01-18 09:52:38
    Od: n...@o...pl

    ...no i ciesz się, że nie masz X-Trail-a. Tam to jest dopiero irytujących
    dźwięków, nawet kiedy wszystko jest w porządku ;-)

  • 6. Data: 2010-01-18 10:02:08
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ...no i ciesz się, że nie masz X-Trail-a. Tam to jest dopiero irytujących
    > dźwięków, nawet kiedy wszystko jest w porządku ;-)

    Najciekawsze jest to, ze jak jezdzilem nim w USA - bylo cicho. Przyjechalem
    tutaj, pojezdzilem i mam orkiestre :D

  • 7. Data: 2010-01-18 10:21:08
    Od: n...@o...pl

    > Najciekawsze jest to, ze jak jezdzilem nim w USA - bylo cicho. Przyjechalem
    > tutaj, pojezdzilem i mam orkiestre :D
    Może nie miałeś zimy? Ja zauważyłem, że wiskoza zaczyna hałasować kiedy jest
    mocno poniżej zera. Może ten olej traci właściwości? W każdym razie kiedy już
    raz zacznie to później już ciągle się to zdarza choć trzyma dobrze. Płukanie i
    wymiany płynu niewiele pomagają. Przestałem się tym przejmować po 200kkm. i
    tylko zlecałem wymianę co trzeci przegląd. Wyło ale trzymało do końca czyli do
    300kkm. a katowałem ją ostro.

  • 8. Data: 2010-01-18 16:43:16
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

> [...]
    > mi się, że słyszalne dość głośno nawet na zewnątrz). Dźwięk nie jest
    > sympatyczny i nie brzmi dobrze - jakby się coś miało zaraz rozpaść.

    Miałem takie objawy w MX-5 gdy uwaliło jeden z zębów w tylnym dyfrze. Pchać,
    pchała, terkotała coraz głośniej aż w końcu hałas stał się nie do
    zniesienia.