  • 11. Data: 2009-02-25 13:27:00
    Temat: Re: Klawiatura a'la IBM
    Od: Jaytee <j...@s...org>

    tg pisze:
    > bezprzewodowa moze nie ale ultrax flat od ultrax premium sie chyba nie
    > rozni zbyt wiele?

    No właśnie, różni się czy nie?
    Nie znalazłem jej w marketach jak się rozglądałem żeby móc przetestować.

    http://www.youtube.com/watch?v=88E2xpkdxFk

    --
    Pozdrowienia,
    Jaytee

  • 12. Data: 2009-02-25 17:59:25
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Jacek Politowski <s...@n...istnieje> napisał(a):

    > Finalnie wybór padł na takiego Della:
    > http://allegro.pl/item555859882.html
    >
    > Ze dwa lata już używam i nie ciągnie mnie do zamiany na cokolwiek
    > innego....

    Ja też mam taką w pracy od 6 miesięcy. Kto nie ma ten niedługo będzie miał bo
    Dell opanowuje firmy w Polsce. Ale za nic nie moge sie do tej klawiatury
    przyzwyczajć. Długie klawisze i długi skok klawiszy. Fatalnie sie pisze. W
    dodatku lekka jak piórko ciągle sie suwa po biurku. Jak ktoś odrobinę ciupie w
    gierki w fomu to juz w ogóle fatalnie przez te monstrualnie długie klawisze.
    Ja zdecydowanie tego nie polecam.

  • 13. Data: 2009-02-25 18:29:56
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Jaytee pisze:

    > No właśnie, różni się czy nie?
    > Nie znalazłem jej w marketach jak się rozglądałem żeby móc przetestować.

    To samo prawie. Minimalnie różni się wizualnie. Ale konstrukcja ta sama.
    IMHO ta i jej poprzedniczka to jedne z lepszych klawiatur na rynku.

    --
    RudeBoy Selecta
    ASUS P5W DH Deluxe + Core2Duo E6750 @2,88GHz + 4GB RAM OCZ

  • 14. Data: 2009-02-25 18:31:32
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    goto pisze:

    > Mam już jedną w szafie, nie wytrzymała.

    Co Wy z nimi robicie. Bo ja w moja klepie od prawie 3 lat po 8-12 godzin
    na dobę i ma się świetnie. Ale ja swoją czasem czyszczę :) I nie
    urządzam bufetu na biurku.

  • 15. Data: 2009-02-25 19:11:00
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <go40tt$337$1@inews.gazeta.pl>
    Gil <g...@g...pl> wrote:

    > (...) Długie klawisze i długi skok klawiszy.

    Długie klawisze? A cóż to?

    A że długi skok, to akurat dla mnie zaleta - do "laptopowych" nie mogę
    przywyknąć i używam tylko tam gdzie muszę (czyt.: w laptopie).

    Wielkość i skok klawiszy - dla mnie akurat. Być może mogłaby być nieco
    cichsza, ale do słynnych Optimusów "z klikiem" to jej daleko ;-)

    Ten Dell, dla mnie, ma układ prawie idealny, co prawda chciałem inny
    enter ("pełny", zagięty, a nie "płaski"), ale zadziwiająco prosto było
    się przestawić. Cieszy natomiast normalny, długi backspace - klawiatur
    z backspace wielkości pojedynczego, normalnego klawisza i obok ma
    backslash strawić nie mogę.

    Tradycyjny układ bloku funkcyjnego i kursorów też jest miły.

    Nie rozumiałem tylko skrócenia rzędu funkcyjnych - F12 nie kończy się
    równo z backspace, tylko mw. w jego połowie - do tego dłużej się
    przyzwyczajałem - długo miałem problemy z trafianiem w funkcyjne.
    Teraz jednak, jak próbuję to przeanalizować, to nawet mam wrażenie, że
    jest to układ wygodniejszy - klawisze są bardziej "w zasięgu" palców.

    Ale generalnie jest to, wbrew pozorom, bardzo tradycyjna klawiatura, z
    wszelkimi tego wadami i zaletami.

    > dodatku lekka jak piórko ciągle sie suwa po biurku.

    Fakd, zbyt ciężka nie jest, a gumki (tylko dwie) do bardzo
    przyczepnych nie należą, ale jakoś nie zauważyłem, żeby uciekała mi
    spod palców, a biurko mam raczej z gatunku mocno śliskich.

    --
    Jacek Politowski

  • 16. Data: 2009-02-25 19:49:07
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Jacek Politowski <s...@n...istnieje> napisał(a):

    > Ale generalnie jest to, wbrew pozorom, bardzo tradycyjna klawiatura, z
    > wszelkimi tego wadami i zaletami.

    Tu nie sposób się spierać. To są upodobania indywidualne. Na pewno Dell super
    wygląda na biurku. Ja preferuje duże i ciężkie klawiatury od IBM i NEC
    desktopowych. Niskie klawisze i krótki skok ale z wyraźnym oparciem. Bardzo
    łatwo dostać za nie wielkie pieniądze a są wyśmienite. Daleko lepsze niż to co
    leży na półkach za 60-100 zł i lepsze od nowych Logitechów.
    Najbardzej mnie ktoś rozśmieszył w tym wątku jak polecał Logitech Ultra X Flat
    bo jest świetna i już 2 takie zjechał.
    Moja IBM robiła w biurze 5 lat. Potem u mnie 3 lata ostro grana a klawisze
    W,Q,E,A,S,D nawet się nie wytarły.
    No to na razie

  • 17. Data: 2009-02-25 19:51:33
    Od: "Przemek Wozniak" <p...@o...plpl>

    goto wrote:

    > Ostatecznie można kupić http://tnij.com/lIDWP ale może znajdę coś
    > bliżej i taniej. Do tej pory najbliższa ideałowi jest klawiatura od
    > maców, ale ona ma kiepski układ klawiszy dodatkowych (po prostu
    > niektórych brak) i jest biała dzięki czemu szybko widać na niej
    > nieczystości.

    Jeżeli możesz przeboleć te przyciski, to tę płaską makową klawiaturę mogę
    polecić. Rzeczywiście szybciej się brudzi niż czarna, ale jednocześnie
    szybciej się ją czyści niż jakąkolwiek inną, którą widziałem - po prostu
    wycieram wilgotną szmatą i po chwili czyste zarówno przyciski, jak i
    przestrzeń między nimi.

    W porównaniu do UltraX Flat, to klawisze wciskają się lżej - dla jednych to
    zaleta, dla innych wada. Dla mnie jest ok w tym względzie. Do tego cieżka,
    porządna i mniej tandetnie wykonana niż UltraX flat. Po 1,5 roku używania
    częściej używane klawisze trochę się błyszczą. Odrobinę zbyt droga jak na
    przewodową klawiaturę.

    pozdrawiam,
    Przemek

  • 18. Data: 2009-02-25 21:45:15
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    Gil wrote:

    > Najbardzej mnie ktoś rozśmieszył w tym wątku jak polecał Logitech Ultra X Flat
    > bo jest świetna i już 2 takie zjechał.

    No cóż, polecam, bo na siebie zarabia. Ja sam zjechałem ich już dużo
    więcej niż 2, a i tak nie żałuję. Próbowałem kilku typów klawiatur i
    niestety na innych spadała mi wydajność przy szybkim pisaniu i rosła
    liczba literówek. Więc sumarycznie, nawet jak muszę co jakiś czas kupić
    nową, to i tak jest to dla mnie po prostu opłacalne. Co z tego, że będę
    miał klawiaturę nie do zajechania, jak wykonanie zlecenia zajmie mi na
    niej powiedzmy 10% dłużej.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 19. Data: 2009-02-25 22:34:13
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> napisał(a):

> [...]
    > nową, to i tak jest to dla mnie po prostu opłacalne. Co z tego, że będę
    > miał klawiaturę nie do zajechania, jak wykonanie zlecenia zajmie mi na

    Dell, IBM czy NEc oferuje rozwiązania biznesowe i w tym sa tez ergonomiczne
    klawiatury do wprowadzania tekstu.
    Logitech chce się jakoś przytulic do tego segmentu ale to co dałeś na
    przykładzie to żenada.
    W jakich to biurach stosuje się klawiatury Logitech Ultra X?
    Dobrej klawiatury nie da sie zjechać w 2-3 lata a ty piszesz że zjechałeś 2
    sztuki.
    Jesteś zawodową maszynistką przepisującą tekst codzinnnie po 8 godzin? Ale
    ten zawód już umarł po OCR i skanowaniu tekstów.
    Kup dobrą klawiature IBM, NEC, DELL a nie Logitech co dla pospólstwa robią to
    poznasz co to dobra klawiatura. I nie będzisz musiał co dwa lata wymieniać.

  • 20. Data: 2009-02-25 22:40:21
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    Gil wrote:

    > Jesteś zawodową maszynistką przepisującą tekst codzinnnie po 8 godzin? Ale
    > ten zawód już umarł po OCR i skanowaniu tekstów.

    Prawie. Znaczy tłumaczem jestem, więc stukania po klawiszach mi w życiu
    nie brakuje.

    > Kup dobrą klawiature IBM, NEC, DELL a nie Logitech co dla pospólstwa robią to
    > poznasz co to dobra klawiatura. I nie będzisz musiał co dwa lata wymieniać.

    A jaki model konkretnie byś polecił? Przy założeniu, że skok i układ
    tego Logitecha jest dla mnie idealny? Do tego obowiązkowy jest
    tradycyjny układ bloku Insert/Delete itd. nad kursorami i blok
    klawiatury numerycznej. W macalniach zazwyczaj nic sensownego nie ma,
    trudno wyrobić sobie zdanie na podstawie zdjęcia.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh