  • 21. Data: 2013-06-05 22:13:45
    Temat: Re: Klejenie marmuru.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 05 Jun 2013 16:02:24 +0200, bartekltg napisał(a):
    > Główny konstruktor (poważnie brzmi jak na zabawkę hobbistyczną:)
    > planuje dać kołki z pręta. Osadzone za pomocą
    > tego samego kleju wymieszanego z piaskiem.
    > W jeden element zostanie to wklejone, czekamy aż zastygnie,
    > przez drugi przechodzi (też z klejem) na wylot, a tam nakrętka
    > do ściśnienia konstrukcji.

    To czemu nie chcesz sprawdzonego spoiwa - cementu ?

    J.

  • 22. Data: 2013-06-05 22:20:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 03:12:47 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Ja na przykład nie wiem czy dżem śliwkowy się nadaje. Aczkolwiek miś Paddington
    wypróbował marmoladę, z umiarkowanym sukcesem.

    Z tym ze oni maja rozne kleje.
    http://sklep-kamieniarski.abc24.pl/default.asp?kat=6
    571

    Tak na oko to poliester lepszy od epoksydu.

    Ale wiem ze do klejenia drobnicy to uzywaja silikonu z tuby to
    przestrzegam Bartka, aby sprawdzil czy to sie nadaje.

    J.

    P.S. te silikony smierdzace octem ... nie, do marmuru to sie chyba nie
    nadaje ..

  • 23. Data: 2013-06-06 00:00:15
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-06-05 22:13, J.F. pisze:

    > To czemu nie chcesz sprawdzonego spoiwa - cementu ?

    Nie po to bierze się równiutkie płyty od kamieniarza, aby
    dowalić teraz kilka mm błocka i ręcznie pion wyznaczać:)

    Miałbym duże wątpliwości co do spójności tego. Nie bardzo
    'nasiąka'.

    Byłby też najsłabszym elementem konstrukcji.
    Kruszy się, dojrzewa potwornie długo, pełznie nawet!

    pzdr
    bartekltg

  • 24. Data: 2013-06-06 01:14:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 06 Jun 2013 00:00:15 +0200, bartekltg napisał(a):

> [...]
    > 'nasiąka'.
    > Byłby też najsłabszym elementem konstrukcji.
    > Kruszy się, dojrzewa potwornie długo, pełznie nawet!

    A jak sie mocuje plyty marmurowe ?

    Na cement, albo na klej atlas
    http://www.atlas.com.pl/oferta-produktow/produkty-w-
    sieciach-handlowych/prestige/prestige-kleje-i-grunty
    /detail/102-kleje-i-grunty/flypage/2270-klej-elastyc
    zny-biay-atlas-prestige.html?sef=hcfp

    :-P

    J.

  • 25. Data: 2013-06-06 01:46:12
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-06-06 01:14, J.F. pisze:

    > A jak sie mocuje plyty marmurowe ?

    Granitowe. Tytuł jest mylący;>

    Płyta, która ładnie wyglądać to nie to samo co
    elementy konstrukcji precyzyjnej (w miarę:) maszyny.

    pzdr
    bartekltg

  • 26. Data: 2013-06-06 06:23:42
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-06-05 11:40, J.F. pisze:

    > Ale czy np silikon z tuby nadaje sie do klejenia plyt to nie wiem :-)

    Nadaje się, mniej więcej tak jak klej biurowy :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 27. Data: 2013-06-06 09:37:27
    Od: anhin <a...@o...pl>

    > Dlaczego nie PAC? Elastyczny?
    > Pytam z ciekawości/chęci dokształcania.

    głównie tak. W przeciwieństwie do Szanownych Kolegów uważam że takie
    połączenie powinno być maksymalnie sztywne -klejona spoina to nie jest
    konstrukcyjne połączenie przegubowe czy sprężyste, służące redukcji
    momentu zginającego. Elastyczność kleju spowoduje przenoszenie tego
    momentu (coraz większego) na coraz mniejszą powierzchnię spoiny
    -schematyczny rysunek powinien to wyjaśnić. Oczywiście, elastyczne
    połączenie jest bezcenne w sytuacji kiedy sklejany materiał jest
    elastyczny/odkształcalny (np. drewno), ale kamienia to z całą pewnością
    nie dotyczy. Tu spoina powinna być maksymalnie sztywna i wytrzymała -a
    drugą cechą PACa jest że zmniejsza wytrzymałość żywicy nawet o
    kilkadziesiąt %. PAC skądinąd bardzo lubię i często stosuję... ale do
    drewna...
    [nie mam siły rozwijać skrótów myślowych ze względu na atak kataru
    siennego, więc upraszam o wyrozumiałość]

  • 28. Data: 2013-06-06 10:27:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 06 Jun 2013 01:46:12 +0200, bartekltg napisał(a):
    > Granitowe. Tytuł jest mylący;>

    Ale granitowe tez na te sama zaprawe cementowa :-)

    Kleju Atlas do granitow nie widze, ciekawe :-)

    > Płyta, która ładnie wyglądać to nie to samo co
    > elementy konstrukcji precyzyjnej (w miarę:) maszyny.

    Ale trzymac troche musi.
    A krzyz do Giewontu to jak przymocowali ?
    Albo line do Kasprowego ? :-)

    J.