  • 1. Data: 2012-07-03 13:24:28
    Temat: Klon Amontec JTAGkey
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Próbuję okiełznać interfejs JTAG zakupiony w And-Techu, dokładnie ten:
    http://www.and-tech.pl/pl/download/instrukcja-jtag-a
    rm
    Po dniu prób z kompilacją oocd z ftd2xx lub użyciem libftdi poddałem
    się. Spróbowałem więc jak najlepiej upodobnić tą puszkę do Amontec
    JTAGkey. FTprogiem ustawiłem dokładnie takie jak należy VID/PID, nazwa,
    producent, kanały (A i B).
    Amontec na swojej stronie ma pewne narzędzia:
    http://amontec.pharisa.ch/jtagkey.shtml#access
    No i teraz Amontec JTAGkey Finder znajduje w systemie podłączony
    interfejs i daje się z nim połączyć z wynikiem:

    Amontec JTAGkey Finder v1.0
    http://www.amontec.com/jtagkey/finder.shtml
    Amontec USB to JTAG dongle:
    Name : Amontec JTAGkey
    Serial number : FTVI8EQ7
    USB VID / PID : 0x0403 / 0xCFF8
    Interface : 0 (Channel A)
    Description : Amontec JTAGkey A
    Serial number : FTVI8EQ7A
    Driver type : d2xx
    Library type : d2xx dll

    Natomiast aplikacja Amontec JTAGkey Access stwierdza, że w systemie nie
    ma obecnych żadnych interfejsów Amontec, lista urządzeń jest pusta. O
    ile dobrze pamiętam, zainstalowałem sterowniki FTDI od Amonteca.

    Chciałem też użyć CoFlash z pakietu CooCox
    http://www.coocox.org/CoFlash_Programmer.htm
    ale przy programowaniu/kasowaniu wyskakuje błąd:
    "flash driver function execute timeout"
    Co ciekawe, blank check zwracało poprawną informację o tym, czy flash
    jest pusty czy zaprogramowany wcześniej przez interfejs szeregowy.
    Odłączenie od STMa skutkuje komunikatem "Device not found" więc dongiel
    jakoś chyba rozmawia z prockiem...?
    Płytka z procesorem pochodzi z propoxu:
    http://www.propox.com/products/t_186.html#download

    Przyznam, że już się pogubiłem w tych różnych sterownikach do ftdi.
    Czasem niby usuwałem, a po podłączeniu urządzenia system sam instalował
    poprzedni sterownik. Trochę próbowałem na Windows 7 (przeznaczony na
    testy), trochę na Windows XP, na którym chciałem jak najmniej instalować
    i eksperymentować.

    Podpowiedzcie, co można jeszcze zrobić żeby dojść czemu to nie działa.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2012-07-03 16:47:08
    Temat: Re: Klon Amontec JTAGkey
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 03-07-2012 13:24, Michał Lankosz wrote:
    > Próbuję okiełznać interfejs JTAG zakupiony w And-Techu, dokładnie ten:
    > http://www.and-tech.pl/pl/download/instrukcja-jtag-a
    rm
    Mam dokladnie ten sam interfejs JTAG. Zadzialal mi pod linuxem z OpenOCD
    dopiero po wczesniejszej komunikacji wlasnym programem.
    I jest to powtarzalna przypadlosc, po podlaczeniu trzeba go
    "zainicjowac" opowiednia funkcja :-).

    Pozdrawiam

    Marek

  • 3. Data: 2012-07-04 10:31:45
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-07-03 16:47, Marek Borowski pisze:
    rm
    > Mam dokladnie ten sam interfejs JTAG. Zadzialal mi pod linuxem z OpenOCD
    > dopiero po wczesniejszej komunikacji wlasnym programem.

    Jakim programem?

    > I jest to powtarzalna przypadlosc, po podlaczeniu trzeba go
    > "zainicjowac" opowiednia funkcja :-).

    Jaką?

    --
    Michał

  • 4. Data: 2012-07-07 11:07:01
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 04-07-2012 10:31, Michał Lankosz wrote:

    > Jakim programem?

    W C.

    > Jaką?

    FT_OpenEx() z libftd. Funkcje nalezy uzyc z opcja by Serial number.
    Jest to o tyle dziwne iz openocd powinno robic doklanie to samo.
    Ale nie patrzylem jeszcze w zrodla w openocd pod katem roznic.

    Pozdrawiam

    Marek