  • 1. Data: 2012-07-02 17:00:26
    Temat: Gorące powietrze zakłóca pracę fotokomórki
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam uprzejmie,

    Na maszynie założona jest fotokomórka Sick bodajże typu WS/WE 140-2.
    Oddalenie nadajnika od odbiornika to ok. 3 metry. Podczas pracy maszyna
    wydziela ciepło, powietrze faluje i fotokomórka zaczyna oszukiwać. Czy
    założenie droższego czujnika ze źródłem światła w postaci lasera rozwiąże
    problem?
    Obecne czujniki mają regulację czułości, ale zmiana czułości nie pomaga.

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 2. Data: 2012-07-02 17:25:15
    Temat: Re: Gorące powietrze zakłóca pracę fotokomórki
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydziela ciepło, powietrze faluje i fotokomórka zaczyna oszukiwać. Czy
    > założenie droższego czujnika ze źródłem światła w postaci lasera rozwiąże

    Mogę się mylić, ale według mnie pogorszy. Na granicy gorącego i zimnego
    powietrza światło się ugina (sam mówisz, że obserwujesz falowanie powietrza)
    i nie trafia do odbiornika. Czujnik laserowy ma zapewne wiązkę światła mniej
    rozbieżną (cieńszą) i będzie to potęgowało obecny efekt.

    > Obecne czujniki mają regulację czułości, ale zmiana czułości nie pomaga.

    Należy poszerzyć kąt nadawania nadajnika albo odbioru odbiornika albo
    dokładnie wycelować wiązkę na odbiorniku? Czy próbowałeś przesuwać odbiornik
    góra/dół i prawo/lewo?

    Błędy działania były od zawsze, czy pojawiły się nagle?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2012-07-02 17:32:28
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 02.07.2012 17:25, schrieb yabba:
> [...]
    > powietrza) i nie trafia do odbiornika. Czujnik laserowy ma zapewne
    > wiązkę światła mniej rozbieżną (cieńszą) i będzie to potęgowało obecny

    Niekoniecznie.

    > Należy poszerzyć kąt nadawania nadajnika albo odbioru odbiornika albo
    > dokładnie wycelować wiązkę na odbiorniku? Czy próbowałeś przesuwać
    > odbiornik góra/dół i prawo/lewo?

    Robbo: pytałeś u producenta? Firma Sick ma dość dobry support i raczej
    starają się pomóc klientom.

    Waldek

  • 4. Data: 2012-07-02 17:49:33
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Robbo: pytałeś u producenta? Firma Sick ma dość dobry support i raczej
    > starają się pomóc klientom.

    Tak. Przez telefon nic nie umieli pomóc. Proszą o zdjęcie maszyny, może coś
    doradzą.

    Maszyna "na sucho" działała bardzo dobrze. Problemy zaczęły się dopiero
    podczas normalnej pracy i nagrzewania. Wówczas ciepłe powietrze zaczyna
    falować i czasem fotokomórka wariuje.

    R.

  • 5. Data: 2012-07-02 19:21:27
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Maszyna "na sucho" działała bardzo dobrze. Problemy zaczęły się dopiero
    > podczas normalnej pracy i nagrzewania. Wówczas ciepłe powietrze zaczyna
    > falować i czasem fotokomórka wariuje.

    3m odległości, więc to nie będzie czujnik z małą plamką (zakładam, że
    projektant nie był piekarzem).
    Falowanie nie ugina znacząco wiązki,więc prędzej stawiam na granicę
    zasięgu czujnika. Wiązka lekko rozmyta i mamy poza zakresem czułości
    czujnika pracę.
    1. dokładnie przeczyścić optykę czujnika (i odbiornika lub lustra - nie
    wiem co tam masz).
    2. Przeczytać w DOC jak się reguluje zakres/czułość i spróbować podnieść
    moc wiązki/zwiększyć czułość.
    3. Jak nie zadziała - zapodać zdjęcie, coś doradzimy (mam na stanie
    podczerwony z zasięgiem 25m, więc na pewno da radę - skoro nawet przez
    plastikową butelkę w kolorze białym byłem w stanie się nim przestrzelić
    ;) ).

    Ach - jeszcze jedno, czy przypadkiem nikt nie stuknął w
    czujnik/odbiornik? Miałem przypadek, gdy nadajnik świecił idealnie w
    środek odbiornika, ale wiązkę miał torusową, więc środek był o wiele
    słabszy niż brzeg. Wystarczyło "zepsuć" trochę centryczność i po
    problemie. Sprawdź jak wygląda plamka i jak nią trafiasz.
    __
    Irek.N.

  • 6. Data: 2012-07-06 02:31:28
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > problem?
    > Obecne czujniki mają regulację czułości, ale zmiana czułości nie pomaga.

    Zmienić czujkę typu świeci/nie świeci na jakąś cyfrowo szyfrowaną odporną na
    zakłócenie?

    Feromon

  • 7. Data: 2012-07-08 23:58:38
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Feromon <f...@w...pl> napisał(a):

    > Zmienić czujkę typu świeci/nie świeci na jakąś cyfrowo szyfrowaną odporną na
    > zakłócenie?

    ================

    Dokładnie!! Prawo Snelliusa będące później potwierdzeniem równań Maxwella się
    kłania. Tyle teorii. Co się zaś tyczy praktyki : LED (może być w miarę
    koherentny (laser))=>Fototranzystor=>Ampli/komparator z regulacją poziomu
    porównania "0"/"1" - LM393

    MH

  • 8. Data: 2012-07-10 00:10:20
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Co się zaś tyczy praktyki : LED (może być w miarę koherentny
    (laser))=>Fototranzystor=>Ampli/komparator z regulacją poziomu
    > porównania "0"/"1" - LM393

    To już prędzej zaproponuj mu nadajnik/odbiornik typu IRDA, przynajmniej
    ma optykę i filtry IR z głowy, poziomy TTL, czułość zupełnie wystarczająca.

    __
    Irek.N.