  • 101. Data: 2020-04-27 10:20:49
    Temat: Re: Kolejny Seagate...
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5ea57c2c$0$552$6...@n...neostrada.pl

    > Najwyraźniej mamy różne komputery.

    > Nawet ten spóźniony pomiar jest ciekawy. ;)

    Ale rzeczywista wydajność wysoce nieprecyzyjna.

  • 102. Data: 2020-04-27 10:21:44
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5ea57c0f$0$552$6...@n...neostrada.pl

    > Tyle, że człowieka cieszy. Nie mirzę lagowania stoperem.

    Jeżeli naprawdę są powody do zadowolenia to ja już nie mam pytań.

    > Wg mnie zdecydowanie warto.

    W moim przypadku szybsze uruchamianie systemy o kilkanaście nie odgrywa
    większej roli.

    > Na zawroty głowy mam Betaserc.

    Zawroty mogą mieć różne podłoże, Betaserc w wielu przypadkach nie pomaga.

    > -=-
    >
    > Na F-S mam 3 partycje z 64W10, którym nadałem imiona adekwatne
    > do kolorów (W10 daje się kolorować -- tło, wiodący, tapeta...)
    > tychże W64: Black, Orange i Green... Trzymam się konsekwentnie
    > tych nazw, ale nie widzę potrzeby szarpania zapasowych partycji,
    > póki zdrową jest czarna...
    >

    > WXP nie pokolorowałem -- mają imiona: WXP_A, WXP_B i WXP_C.
    > Teraz piszę z WXP_A. Tak nazywa się ona w: wielu boot.ini,
    > wielu BCD, labelach... ;)

    ;-

  • 103. Data: 2020-04-27 10:22:43
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5ea57c97$0$552$6...@n...neostrada.pl

    > Różnica wyraźna, zauważalna, warta wymiany 5400 na 7200, ale są różne
    > 5400
    > i różne 7200... Nadto większy dysk zazwyczaj jest szybszy od mniejszego,
    > więc pomiędzy
    >   250 GB 7200 rpm
    >   2 TB 5400 rpm
    > może być inaczej niż piszę wyżej...

    Dzięki, a powiedz mi jeszcze czy ten 7200 bardziej hałasuje? W
    nagrywarce DVD mam jakiś dysk który tak szumi że trzeba telewizor
    podgłaszać. Komputerowe są znacznie cichsze,. ale może to właśnie za
    sprawą ich niskiej prędkości obrotowej..

  • 104. Data: 2020-04-27 10:56:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5ea6954c$0$31100$6...@n...neostrada.pl

    > Ale to napisałeś teraz, wcześniej były tylko jakieś ogólniki.

    IMO tak piszę od początku tego wątku.

    > Cały system jest na SSD, na HDD tylko zewnętrzne programy.
    > jak np Opera czy Thunderbird.

    Te programy mogą być przyczyną opóźniaeń.

    > W sumie o co tu chodzi z tym numerowaniem PCIe w kwestii "x"?

    W sumie 2 linie dają ze 2 razy większą przepustowość niż jedna,
    ale zazwyczaj nie sumujemy, lecz mnożymy. ;)

    > Na płytach głównych te o niższej numeracji rozdawane są szczodrą ręką,
    > a choćby te x16 skąpą. Nawet nie znam urządzenia które by mogło korzystać z slotu
    PCIe x1, x2 czy x4.

    x4 -- przeciętny dysk
    x2 -- niejeden dysk
    x1 -- czytnik kart SD, WiFi?

    > No i to "v" też jest zagadką. W kompie mam PCIe z jakimś niższym v a chcę włożyć
    kartę grafiki która oficjalnie kompatybilna jest
    > z wyższą wersją v. Przypuśćmy że będzie działać, ale czy z jakimiś stratami na
    wydajności?

    Zdecydowanie tak -- pomiędzy wersjami jest duży skok ilościowy.
    (nie o 10%, ale o 100% lub prawie o 100% pomiędzy wersjami)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express

    Tak trudno wygooglać? ;)
    Może znów zauważysz, że nie chcesz linków?

    > Bo tą wiedzę to ja mam bez zaglądania pod linki.

    Masz, lecz ją negujesz?

    > Znacznie bardziej interesują mnie doświadczenia własne użytkowników.

    Nie interesuje mnie start Win -- wywalenie śmieci (choćby
    czystka w MountedDevices -- nie polecam, choć uskuteczniam;
    ostatni raz -- wczoraj, bo WXP znów :) pobłądził w literaturze)
    potrafi skrócić czas startu dziesięciokrotnie...

    > A moje doświadczenie są takie że przewaga SSD (jeżeli już) to musi leżeć przede
    wszystkim w tym że pracuje w nowszym kompie.

    SSD może pracować w starym kompie -- mSATA.
    https://www.google.pl/search?sxsrf=ALeKk03kqggHD8Ill
    bVSLm0DMfWerD5Drw%3A1587977577793&source=hp&ei=aZ2mX
    q_cLcyaa4DilIAC&q=msata+ssd+dysk&oq=msata+ssd+dysk&g
    s_lcp=CgZwc3ktYWIQAzIGCAAQFhAeMgYIABAWEB46BggjECcQEz
    oECCMQJzoFCAAQgwE6AggAOgQIABAKOgUIABDLAToICAAQCBANEB
    5QywVY6ylg4ixoAXAAeACAAeoBiAG4DJIBBTUuOC4xmAEAoAEBqg
    EHZ3dzLXdpeg&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwjvtLu7nYjpAhV
    MzRoKHQAxBSAQ4dUDCAc&uact=5

    https://allegro.pl/kategoria/dyski-i-pamieci-przenos
    ne-dyski-ssd-257335?string=msata&bmatch=baseline-al-
    product-cl-eyesa2-dict43-ele-1-5-0318

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 105. Data: 2020-04-27 11:22:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5ea69653$0$31100$6...@n...neostrada.pl

    > Dzięki, a powiedz mi jeszcze czy ten 7200 bardziej hałasuje?

    OWSZEM, jest zdecydowanie głośniejszy od bezgłośnej Toshiby 5400 rpm.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 106. Data: 2020-04-27 11:24:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5ea69617$0$31100$6...@n...neostrada.pl

    > Zawroty mogą mieć różne podłoże, Betaserc w wielu przypadkach nie pomaga.

    Zawracanie głowy można kompensować zawrotami tułowia.

    [zawroty głowy są wysoce niebezpieczne -- w ich wyniku może dojść
    do makabrycznego w skutkach opuszczenia antywirusowej maski...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 107. Data: 2020-04-27 13:41:08
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 27 Apr 2020 10:19:10 +0200, Trybun wrote:

    > Ten spadek wydajności to normalka i dla SSD?

    Tak, SSD to totalny, przereklamowany szajs. Nie polecam. Trzeba mieć za
    dużo kasy i mało istotne dane, żeby inwestować w ten wynalazek. To dobre do
    lansu nowymi technologiami, bo różnicy w wydajności nie ma żadnej! A
    jeszcze z czasem nieodwracalnie zwalnia i niespodziewanie pada, bez
    możliwości odzysku danych. Poroniona technologia dla nieogarów. Nie ma jak
    dobre, sprawdzone HDD, byle nie za szybkie, 4500 obr/min to maksimum! Im
    szybciej tym gorzej, bo awaryjne się staje, a różnica to też margines
    błędu, szkoda nerwów i ryzyka. Jedynie dobre HDD to 5.25 calowe, tzw.
    bigfoot, tylko one gwarantują stosunek wydajności do bezpieczeństwa
    proporcjonalny do iq właściciela. Szukaj na swistak.pl

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 108. Data: 2020-04-27 14:43:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-04-27, Trybun <L...@j...cb> wrote:
> [...]
    > podgłaszać. Komputerowe są znacznie cichsze,. ale może to właśnie za
    > sprawą ich niskiej prędkości obrotowej..

    Jak szumi to najpewnie wentylator, nie dysk. Dysk może grzać i powodować, że
    wentylator się załącza.

    --
    Marcin

  • 109. Data: 2020-04-27 14:50:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-04-27, Trybun <L...@j...cb> wrote:

    > Ten spadek wydajności to normalka i dla SSD?

    Tak drastyczny to tylko przy gównianych ssd. Kontr-przykład: używałem Macbook
    Air z jakimś rozsądnym ssd przez 7 czy coś lat i spadek prędkości nie był
    w ogóle zauważalny.

    --
    Marcin

  • 110. Data: 2020-04-27 15:23:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" RyApG.48645$7...@f...ams1

    > przez 7 czy coś lat i spadek prędkości nie był w ogóle zauważalny.

    IMO ważny jest TBW.

    --