  • 1. Data: 2012-07-24 20:31:44
    Temat: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
    Od: AZ <a...@g...com>

    Ktos tu kiedys jeczal ze brakuje mu wskaznika paliwa a ktos wrzucil linka
    do przeplywomierza, o tego:

    http://www.conrad.pl/Przep%C5%82ywomierz-BioTech-FCH
    -M,-2x6-mm,-5-24-V,-10000-strokes%2Fl,-%2B2-%25.htm?
    websale7=conrad&pi=155374

    Zakupilem od razu ale tak sobie lezal bo nie bylo czasu na realizacje czesci
    elektronicznej az wkoncu przyszedl pomysl podlaczenia do tego rowerowej Sigmy
    ktora mialem zamontowana.

    Do pina 3 podpinamy +12v po stacyjce, do pina 2 mase + czerwony przewod z
    Sigmy, do pina 1 czarny przewod z Sigmy. Ustawiamy wielkosc kola na 1000mm
    i voila ;-)

    Akurat ten przeplywomierz ma za male krocce (6mm) wiec u mnie odpada ale na
    conrad.de mozna kupic przeplywomierz BioTecha z kroccami 9mm i tylko dwoma
    kablami bo jest na kontaktronie a nie hallu.

    W moim przypadku aktualne wskazanie mozna sobie w buty wlozyc (a i tak jest
    w litrach na godzine) bo pompa pracuje jak spadnie cisnienie wiec przy
    rozgrzanym silniku potrafi przez kilkanascie sekund pokazywac 0,0 l/h a przy
    zimnym potrafi skakac 0,2 l/h i zaraz 3,0 l/h. Ale aktualne to raczej bajer.

    Laczna ilosc spalonego paliwa wyglada na w miare prawdziwa, musze spalic
    caly zbiornik i to dokalibrowac.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2012-07-24 21:56:12
    Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-24 20:31, AZ pisze:

    > Zakupilem od razu ale tak sobie lezal bo nie bylo czasu na realizacje czesci
    > elektronicznej az wkoncu przyszedl pomysl podlaczenia do tego rowerowej Sigmy
    > ktora mialem zamontowana.
    (...)

    Fajny pomysł.
    Tylko dlaczego takie nierówne te wskazania?
    Skoro przepływomierz ma 10 tys tików na litr - to powinien całkiem
    dokładnie pokazywać chwilowe zużycie. Nie za bardzo rozumiem, czemu jest
    inaczej.

    --
    MN

  • 3. Data: 2012-07-24 22:09:30
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-24, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Skoro przepływomierz ma 10 tys tików na litr - to powinien całkiem
    > dokładnie pokazywać chwilowe zużycie. Nie za bardzo rozumiem, czemu jest

    Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego
    cisnienia, jak cisnienie jest a pewnie na postoju potrafi utrzymywac sie
    ta chwile to nie pompuja i paliwo nie leci, podczas jazdy jest w porzadku.

    Ale ten przeplywomierz to nadaje sie do malych silnikow, po dynamiczniejszej
    jezdzie zaczyna brakowac paliwa a ponowne napelnienie gaznikow podczas jazdy
    zajmuje dobre 3-4 km.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2012-07-24 22:11:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-24, AZ <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > jezdzie zaczyna brakowac paliwa a ponowne napelnienie gaznikow podczas jazdy

    Aaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie
    bral srednia z paru sekund w zaleznosci od ilosci impulsow a dodatkowo
    korelowal to z predkoscia, no i wtedy da sie policzyc l/100km.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2012-07-24 22:20:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-24 22:11, AZ pisze:

    > Aaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie
    > bral srednia z paru sekund w zaleznosci od ilosci impulsow a dodatkowo
    > korelowal to z predkoscia, no i wtedy da sie policzyc l/100km.

    To może lepiej spróbować pobierać impulsy z przewodów wysokiego napięcia?
    Dawka paliwa w cylindrze jest chyba stała więc wystarczy tylko raz to
    odpowiednio skalibrować i nie trzeba używać przepływomierza.

    Głośno myślę, może idę na manowce.

    --
    MN

  • 6. Data: 2012-07-24 22:30:42
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-24, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Dawka paliwa w cylindrze jest chyba stała więc wystarczy tylko raz to
    > odpowiednio skalibrować i nie trzeba używać przepływomierza.

    Oczywiscie, ze idziesz. Pomysl logicznie, skad sie bierze wzrost obrotow no
    i po co ludzkosc wymyslala takie skomplikowane urzadzenie jak gaznik? :-)

    Na wtryskach sprawa jest prosta bo da sie to policzyc majac cisnienie
    na listwie i dlugosc trwania impulsu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2012-07-24 23:02:41
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    > To może lepiej spróbować pobierać impulsy z przewodów wysokiego napięcia?

    To moze po prostu przerobic tarcze obrotomierza, zeby wskazywala spalanie?

    > Głośno myślę, może idę na manowce.

    To jest tak, ze spalanie jest zalezne nie od obrotow (ktore mozesz mierzyc
    przy pomocy liczenia impulsow) lecz od obciazenia silnika i zaleznosci
    obciazenia do mocy/momentu podczas danych obrotow.

    Prosty test - wez puszke gdzie masz komputer (teraz o takie latwo) i uzywaj
    tylko pierwszych 3 biegow, ale do konca. Przykladowo w lancerze spalanie w
    miescie przy takiej jezdzie bedzie wynosilo w okolicach 10-12l/100km. W tym
    samym lancerze jazda w okolicach 5tys obr. i przy predkosci na 180-200
    bedzie spalal w okolicach 15-18.

    Inny samochod bedzie mial inne przelozenia/moc/moment i bedzie odwrotnie.

    Sprawa jest rownie skomplikowana co rozpatrywanie "walenia sie motocykla w
    zakret" pod katem praw fizyki.

    Najpewniej jest wlasnie przeplywomierz i odpowiedni uklad. Tylko nie bardzo
    wiem po co to komu - czy w aucie czy moto;) Ja widze tylko sens podczas
    jazdy probnej - wsiadam i widze o ile producent klamie w folderach
    reklamowych.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 8. Data: 2012-07-25 07:51:57
    Od: WIADRO <w...@g...com>

> [...]
    > jezdzie zaczyna brakowac paliwa a ponowne napelnienie gaznikow podczas jazdy

    nie załapałem, co ma zmiana ciśnienia do przepływu, przepływ to przepływ nie zależnie
    czy w całym układzie (przed i za przepływomierzem) jest po 1 kPA czy 10 kPA -
    przepływ będzie taki sam..

    możesz pokazać jakiś filmik, zdjęcia jak to działa?
    jest jakiś na rynku licznik typu rowerowego co by pokazywał dane z 'dwóch kół', tj np
    dane z przepływomierza i dane z obrotów niezależnie?

  • 9. Data: 2012-07-25 08:05:48
    Od: Ivam <filipz@WYTNIJ_TO_poczta.fm>

    On Tue, 24 Jul 2012 22:51:57 -0700 (PDT), WIADRO <w...@g...com>
    wrote:
    > nie załapałem, co ma zmiana ciśnienia do przepływu

    Pompa pracuje impulsowo w zależności od ciśnienia w układzie. Duze
    ciśnienie-pompa nie działa. Ciśnienie maleje-pompa rusza.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 10. Data: 2012-07-25 10:23:33
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-25, WIADRO <w...@g...com> wrote:

    > nie załapałem, co ma zmiana ciśnienia do przepływu, przepływ to przepływ nie
    zależnie czy w całym układzie (przed i za przepływomierzem) jest po 1 kPA czy 10 kPA
    - przepływ będzie taki sam..

    No ma, bo jak pompa osiagnie wymagane cisnienie to sie wylacza i przeplywu nie
    ma, cisnienie spada bo paliwo jest wypalane, pompa sie zalacza jest przeplyw
    i sie wylacza. Pozniej zrobie filmik.

    > możesz pokazać jakiś filmik, zdjęcia jak to działa?
    > jest jakiś na rynku licznik typu rowerowego co by pokazywał dane z 'dwóch kół', tj
    np dane z przepływomierza i dane z obrotów niezależnie?

    Chyba nie :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200