  • 1. Data: 2012-07-23 15:20:10
    Temat: Transporter do motocykli/wieszak na hak
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Hej,
    W sumie może pytanie bardziej się nadaje na grupe samochodową, ale
    najpierw spróbuje tutaj. Wkurza mnie już mocowanie motocykli na przyczepke
    gdy chce pojechać na tor SV, albo w dalszy teren na DT. Przyczepkę mógłbym
    kupić, ale nie mam za bardzo gdzie jej trzymać. Ostatnio wpadł mi w oko
    taki patent:
    http://allegro.pl/hit-nie-przyczepa-a-transporter-do
    -motocykla-i2508147258.html
    Widziałem to na żywo, jest zrobione bardzo solidnie i w przemyślany
    sposób. Jednak martwi mnie to, że moim samochodzie (Citroen C5) nośność
    haku to tylko 85kg, poza tym wieszanie prawie 200kg za tylną osią chyba
    też niezbyt dobrze zrobi zawieszeniu (chociaż samo się wypoziomuje).

    Co myślicie o takim mocowaniu motocykla na zwykłym kombi? Ma to sens, czy
    skończy się przełamaniem auta na pół? :)

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 2. Data: 2012-07-23 16:20:04
    Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości

    > Co myślicie o takim mocowaniu motocykla na zwykłym kombi? Ma to sens, czy
    > skończy się przełamaniem auta na pół? :)

    ma sens pod warunkiem, że zamontujesz dwa transportery - jeden z przodu na
    SV i drugi z tyłu na DT i bedziesz przewoził jednocześnie 2 sprzęty :D

    Przy jednym motocyklu przednie koła w C5 bedziesz miał w powietrzu i nie
    ruszysz

    Za duża masa i zbyt wysunięta do tyłu. Nie da rady. Szukaj czegoś na dach:)

  • 3. Data: 2012-07-23 19:50:46
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 23 Jul 2012 16:20:04 +0200) ktos podajacy sie za Arbiter
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > ruszysz
    >
    > Za duża masa i zbyt wysunięta do tyłu. Nie da rady. Szukaj czegoś na dach:)

    Jutro będę wiózł motocykl na przyczepce, w sumie mogę się pokusić o test i
    w miejscu mocowania przyczepki postawić beczkę wody 200L... Jakoś nie chce
    mi się wieżyć w to podnoszenie przednich kół.

  • 4. Data: 2012-07-23 20:06:17
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Klimek" napisał w wiadomości grup
    x.net...
    > Jutro będę wiózł motocykl na przyczepce, w sumie mogę się pokusić o test i
    > w miejscu mocowania przyczepki postawić beczkę wody 200L...

    Pokombinuj - na 100% hak przygotowany na 85kg wytrzyma te 200, ale jak
    dlugo?

    Zobacz jak wyglada stelaz pod hak i sam hak:
    http://punto.org.pl/sites/default/files/img/manual/8
    0/hak_mk2_citymatic_1.JPG

    Sila dzialajaca prosto do tylu ciagnie belke i nie ma problemu - belka sie
    wygina, reszta rozciaga, jest git.

    Natomiast dzialajaca w dol bedzie powodowala skrecanie sie belki i zginanie
    blach mocujacych.

    Podluznice w aucie wytrzymaja te 200kg - sa sporo przewymiarowane, bo musza
    wytrzymac rowniez zderzenia i przewozenie pelnego ladunku+sporo kilogramow,
    na ktore uzytkownik nie zwraca uwagi.

    Ogolnie - jesli chcialbys to urzadzenie zapiac to proponuje rozwazenie
    przerobki mocowania haka.

    > Jakoś nie chce
    > mi się wieżyć w to podnoszenie przednich kół.

    Podnoszenie raczej nie, ale sa szanse na zdecydowane pogorszenie wlasnosci
    jezdnych.

    IMHO znacznie lepiej skombinowac miejsce na mala przyczepke (ktora jest na
    tyle lekka, ze przeciez mozna ja postawic w pionie lub na boku).

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 5. Data: 2012-07-23 20:10:56
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-07-23 19:50, Piotr Klimek pisze:

    > Jutro będę wiózł motocykl na przyczepce, w sumie mogę się pokusić o test i
    > w miejscu mocowania przyczepki postawić beczkę wody 200L... Jakoś nie chce
    > mi się wieżyć w to podnoszenie przednich kół.

    Da rade, dopoki nie urwie haka z kawalkiem podluznicy i/lub zawieszenia.
    Wydech przy okazji pewnie tez odpadnie.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 6. Data: 2012-07-23 21:09:43
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 23 Jul 2012 20:10:56 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Da rade, dopoki nie urwie haka z kawalkiem podluznicy i/lub zawieszenia.
    > Wydech przy okazji pewnie tez odpadnie.

    No dobra, a gdyby zrezygnować z ciężkiego motocykla drogowego i wieszać
    tylko 140kg enduro to coś Twoim zdaniem zmieni w tej kwestii?

  • 7. Data: 2012-07-23 21:17:39
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 23 Jul 2012 20:06:17 +0200) ktos podajacy sie za Ivam
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Pokombinuj - na 100% hak przygotowany na 85kg wytrzyma te 200, ale jak
    > dlugo?

    Liczę na kilka wyjazdów w roku w okolicach 100km z lekkim enduro i 2-3 razy 600km
    z ciężkim drogowym.

    > Zobacz jak wyglada stelaz pod hak i sam hak:
    > http://punto.org.pl/sites/default/files/img/manual/8
    0/hak_mk2_citymatic_1.JPG

    Oglądałem to u siebie na żywo, wygląda podobnie.

    > Ogolnie - jesli chcialbys to urzadzenie zapiac to proponuje rozwazenie
    > przerobki mocowania haka.

    Facet, który to robi podłącza swój wynalazek do mocowania haka. Nie na
    hak.

    > Podnoszenie raczej nie, ale sa szanse na zdecydowane pogorszenie wlasnosci
    > jezdnych.

    Do Poznania mam ponad 300km, z przyczepką i tak nie jadę szybciej niż
    100km/h więc własciwości jezdne nie są istotne, martwię się tylko o to, że
    w ten sposób będę psuł auto.

    > IMHO znacznie lepiej skombinowac miejsce na mala przyczepke (ktora jest na
    > tyle lekka, ze przeciez mozna ja postawic w pionie lub na boku).

    Przyczepka poza składowaniem ma taki feler, że do dupy się z nią
    wyprzedza/parkuje/cofa/zawraca stąd pomysł z tym transporterem, który
    niweluje w jakimś stopniu te niedogodności. Ale może faktycznie przeceniam
    możliwości mojej cytryny :)

    A jak myślisz, czy gdybym zrezygnował z przewożenia cięzkiego motocykla
    drogowego i pozostał przy wożeniu enduro to takie coś dało by się
    zamocować na C5?

  • 8. Data: 2012-07-23 21:22:39
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-07-23 21:09, Piotr Klimek pisze:
> [...]
    >
    > No dobra, a gdyby zrezygnować z ciężkiego motocykla drogowego i wieszać
    > tylko 140kg enduro to coś Twoim zdaniem zmieni w tej kwestii?

    Nie na osobowce. Na dostawczaku lub terenowce z mocnym hakiem nie ma
    problemu.

  • 9. Data: 2012-07-23 21:53:16
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości

    > w miejscu mocowania przyczepki postawić beczkę wody 200L... Jakoś nie chce
    > mi się wieżyć w to podnoszenie przednich kół.

    to był żart, kół na postoju nie podniesie ale rozkład mas w samochodzie
    będzie tak niekorzystny, że nawet zakładając, że nie urwie haka, samochód
    będzie niesterowny i będzie stanowił zagrożenie w ruchu.

    W ogóle nie powinieneś rozważać opcji z przewożeniem motocykla w ten sposób.

  • 10. Data: 2012-07-23 23:39:57
    Od: "siny" <s...@w...pl>

    widziales to:

    http://www.ebay.co.uk/itm/MOTORCYCLE-TRIKE-TRAILER-D
    OLLY-CARRIER-ONE-MAN-REC-/300746126028?pt=UK_Motorcy
    cle_Parts&hash=item4605ddb2cc