  • 31. Data: 2009-02-18 09:42:15
    Temat: Re: Komputer z drugiej ręki - czy warto?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    JoteR napisał/a:

    > Bo ten Everest to "łże jak bura suka" ;-)

    Aha :-) Znasz może jakiś jakiś możliwy zamiennik Everesta? Aida też kłamie.

    Nie możesz mieć "dwusetki", bo ten
    > chipset to dla AMD jest przeznaczony, a Ty masz Pentium.

    Nie masz pojęcia jak bardzo się cieszę z Twojej odpowiedzi :-)

    > Zawsze może się trafić szaleniec z lutownicą w ręku ;-) Ale nawet jemu
    > ciężko by było podmienić *zintegrowaną* z płytą główną kartę graficzną ;->

    Też tak myślałam, ale teraz dzięki Tobie jestem już pewna na 100%.
    Dzięki :-)

    --
    animka

  • 32. Data: 2009-02-18 10:46:50
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 23:46:45 +0100, Animka napisał(a):

    > Chora to i ja chyba jestem, bo myślałam, że pentium4 jest najnowszy, no
    > i kupilam sobie pentium4 (miałam przedtem i mam jeszcze pentium2 mmx,
    > nie narzekałam, kłopotów żadnych nie było).

    Poczekaj, musze sprawdzic date w kalendarzu, bo przez chwile myslalem ze
    odpisuje na posty sprzed lat:) Pentium 4 nigdy nie nalezal do najbardziej
    udanych modeli Intela i dopiero kolejne steppingi i "przerobienie" go w
    dwurdzeniowy Pentium D dodały mu troche zycia. Choc wobec nastepcy Pentium
    D, czyli Core2 Duo, jest niczym Dawid wobec Goliata.
    Ale rozumiem ze skok z pentium 2 na pentium 4 to gigantyczna roznica:)

    > Nie powiem, że kiepski. Dla mnie bardzo dobry, szybki.

    W porownaniu z poprzednikiem, to nie watpie. Ale jak na obecne warunki..
    taki sobie. I tak masz szczescie ze Pentium4 631 to jedne z ostatnich modeli
    P4. Z wieloma "ulepszeniami"

    > Jest miejsce na
    > jeszcze drugi cd-rv itp. Muszę wyciągnąć Pioneera z tamtego komputera i
    > poprosić kogoś o zamontowanie mi w tym, bo tu jest jakaś blokada w
    > środku przykręcona i boję się coś uszkodzić.

    No niestety - Compaqi maja to do siebie ze zastosowano w nich cudaczne
    mocowania dyskow i napedow. Glownie po to by takowe kupowac w HP, po
    kosmicznie wysokich cenach:) Ale w desktopach, w przeciwienstwie do
    notebookow, na ogol bez problemu mozna sobie z tym oradzic.

    A co do ceny.. tydzien temu brat kupil tez na allegro zestaw- AMD X2, plyta
    Gigabyte, grafika GeForce 960, 3GB RAMm HDD 160, nagrywarka DVD.
    za 800 zl. Wiec za paredziesiat zlotych wiecej zestaw bez porownania
    mocniejszy.
    Moim zdaniem.. przeplacilas;)

    --
    Mark

  • 33. Data: 2009-02-18 10:49:33
    Od: shaman <n...@n...com>

    RD pisze:
    > Dołączę się do pytania. Szukam komputera do biura. Kuszą mnie oferty
    > takiego sprzętu używanego z licencją Windows XP. Nie wiem, na ile ufać
    > sprzedawcom z allegro. Niektórzy dodają płytkę recovery.
    > W takim wypadku oszczędność jest o wiele większa niż ta, którą wyżej
    > wykazujesz. W końcu system kosztuje, a tu w cenie sprzętu mam legalnego
    > windowsa. Pytanie, na ile legalnego?
    >
    > Wydaje mi się, że sprzęt z P4 ok. 2,6GHz, 1GB ramu, dysk 40GB w
    > sprytnej małej obudowie z licencją XP byłby dla mnie odpowiedni.

    Ja dla teściów kupiłem tu: http://allegro.pl/my_page.php?uid=5358835

    Ale jestem pewien, że każda firma handlująca sprzętem po leasingu działa
    tak samo.

    Komputer sam łączy się z Microsoftem, sprawdza legalność systemu i
    wyświetla komunikat, że system jest w porządku.

    PZDR
    Shaman

  • 34. Data: 2009-02-18 11:29:28
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Mark napisał/a:

    > Ale rozumiem ze skok z pentium 2 na pentium 4 to gigantyczna roznica:)

    No tak :-)

    > W porownaniu z poprzednikiem, to nie watpie. Ale jak na obecne warunki..
    > taki sobie. I tak masz szczescie ze Pentium4 631 to jedne z ostatnich modeli
    > P4. Z wieloma "ulepszeniami"

    :-)

> [...]
    > kosmicznie wysokich cenach:) Ale w desktopach, w przeciwienstwie do
    > notebookow, na ogol bez problemu mozna sobie z tym oradzic.

    Jak będę miała "natchnienie" to zdejmę obudowę i zobaczę co i jak.

> [...]
    > Gigabyte, grafika GeForce 960, 3GB RAMm HDD 160, nagrywarka DVD.
    > za 800 zl. Wiec za paredziesiat zlotych wiecej zestaw bez porownania

    Faktycznie. Mądry Polak po szkodzie, ale najlepiej o tym już nie myśleć,
    żeby się nie stresować ;-(

    --
    animka

  • 35. Data: 2009-02-18 12:48:13
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Mark napisał/a:
    [...]

    Napisz mi jeszcze co znaczy "Wieloprocesorowy komputer z interfejsem ACPI".
    System mi wykazuje 2 takie same procesory. Po co są te 2 procesory? czy
    można jeszcze jakiś dołożyć? :-)

    --
    animka

  • 36. Data: 2009-02-18 19:44:12
    Od: shaman <n...@n...com>

    Animka pisze:
> [...]
    > System mi wykazuje 2 takie same procesory. Po co są te 2 procesory? czy

    odpowiedź znajdziesz tu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/HyperThreading

    PZDR
    Shaman

  • 37. Data: 2009-02-18 19:53:07
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "shaman" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup
    > odpowiedź znajdziesz tu:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/HyperThreading

    Myślisz, że zrozumie?

    Tutaj ładnie jest przedstawione:
    http://twojepc.pl/html/pentium4_3_06/htpict.gif

  • 38. Data: 2009-02-19 09:14:47
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

  • 39. Data: 2009-02-19 09:19:21
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "shaman" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup
    >
    > Myślisz, że zrozumie?
    >
    > Tutaj ładnie jest przedstawione:
    > http://twojepc.pl/html/pentium4_3_06/htpict.gif

    Zrozumiałam i jedno i drugie.

    Maksymalny teoretyczny do osiągnięcia zysk wydajności szacowany jest na
    30%, praktycznie trudno jest osiągnąć zysk powyżej 20 %. Procesor
    wykorzystujący technologię HT widziany jest w systemie operacyjnym jako
    dwa procesory logiczne.

    Dzięki.

    --
    animka

  • 40. Data: 2009-02-19 13:35:56
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 13:48:13 +0100, Animka napisał(a):

    > Napisz mi jeszcze co znaczy "Wieloprocesorowy komputer z interfejsem ACPI".

    To znaczy ze system widzi wiecej niz jeden procesor, i komputer pozwala na
    zaawansowane zarzadzanie energia (ACPI)
    Z ta wieloprocesorowoscia to lekko naciagane, bo akurat w P4 jest to HT -
    czyli dwa rocesory logiczne, ale jeden fizyczny. Takie male oszustwo
    systemu:) Dlatego pisalem o Pentium D, ktory juz ma dwa fizyczne rdzenie.
    Dla przeciwwagi - nowy Core i7 ma cztery rdzenie fizyczne i 4 logiczne..
    lacznie 8 procesorow:)

    > System mi wykazuje 2 takie same procesory. Po co są te 2 procesory? czy
    > można jeszcze jakiś dołożyć? :-)

    Po to ze niektore aplikacje, choc wciaz jeszcze nie wszystkie - wykorzystuja
    wielordzeniowosc. Teoretycznie - dwa procesory moga zrobic cos szbciej niz
    jeden..;)

    --
    Mark