  • 1. Data: 2009-02-14 00:53:11
    Temat: XPS Studio
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl>

    Ostatnio przewijały się tu wątki wytrzymałych laptopów, a w nich Delli XPS
    Studio. Od trzech dni posiadam 16-calową wersję takowego urządzenia.
    Kupowałem głównie po to, żeby wyrywać na niego laski i faktycznie świeci
    się jak dyskoteka i to jest w zasadzie OK, ale:

    -na swojej stronie Dell pisze: "Obudowa wykonana ze stopu magnezu z
    elementami z prawdziwej skóry i aluminium". Nie wiem, gdzie oni mają ten
    magnez i aluminium. Jak dla mnie to jest SAM PLASTIK. No nie wiem, nie
    jestem rzeczoznawcą materiałowym, ale plastiku z metalem to chyba nie da
    się łatwo pomylić. Poprzednio miałem Toshibę Tecrę i tam ekran był
    owinięty solidnym kawałkiem blachy i to faktycznie wzbudzało poczucie
    zaufania. Tego della boję się dać do zabawy mojej trzyletniej latorośli,
    bo boję się, że jednym prostym ciosem karate przełamie go na pół. Gdybym
    nie pamiętał ile za niego zapłaciłem to chyba nic by mnie przed tym nie
    powstrzymywało.

    -następny cytat ze strony Della - "Kinowy dźwięk". Wprawdzie nie jestem
    chyba aż tak głupi żeby wierzyć we wszystko co producent napisze o swoim
    produkcie, ale gdyby Dell był uczciwy to napisałby: "Dostaliśmy na
    promocji w McDonaldsie dwa głośniczki dołączane do Happy Meala. Ponieważ
    nie miały opłaconego podatku utylizacyjnego to zamiast wyrzucać je na
    śmieci zamontowaliśmy je w Twoim laptopie".
    OK, głośniczki nie trzeszczą, nie wpadają w rezonans, ale moim zdaniem są
    po prostu zupełnie normalne i dają taki dźwięk jakiego można się
    spodziewać z membramy o średnicy 2 cm.

    -o wyświetlaczu LCD wiedziałem, że jest z tych co się świecą jak psu jajka
    i tak miało być, ale lustro to potrzebuję w łazience, a nie na biurku. Mam
    jeszcze najtańszego iMaca i mimo, że Mac, więc ogólnie tandeta to aż
    takiego efektu tam nie ma.

    Ogólnie to jak ktoś ma do wydania ciężko zarobione pieniądze na opisane
    wyżej urządzenie to lepiej sobie kupić Toshibę Satellite za połowę tej
    kwoty i poza zaoszcządzoną gotówką efekt końcowy będzie pewnie podobny.

  • 2. Data: 2009-02-14 01:17:38
    Temat: Re: XPS Studio
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl> wrote:

    > Ogólnie to jak ktoś ma do wydania ciężko zarobione pieniądze na opisane wyżej
    > urządzenie to lepiej sobie kupić Toshibę Satellite za połowę tej kwoty i poza
    > zaoszcządzoną gotówką efekt końcowy będzie pewnie podobny.

    Ogólnie to ani ten Dell, ani ta Toshiba nie są przeznaczone do pracy w ciężkich
    warunkach. Twoje roszczenia są idiotyczne - wszystko przecież było opisane w
    ofercie, kupiłeś, nie jesteś zadowolony - zwróć/wymień whatever. Użalanie się
    na usenecie, że wydawało Ci się, że kupujesz coś, a okazało się, że to co
    innego to ja nie wiem - klasyfikacja looser. Chcesz heavy-duty to zapłać
    odpowiednio i weź jakiegoś Toughbooka czy coś na skraju zastosowania
    militarnego (Bullfrog).

    To są twardziele i oni się nie żalą:
    http://englishrussia.com/images/winter_travel/24.jpg
    http://englishrussia.com/?p=594

    :P

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2009-02-14 02:15:01
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl>

    On Sat, 14 Feb 2009, Konrad Kosmowski wrote:

> [...]
    > innego to ja nie wiem - klasyfikacja looser. Chcesz heavy-duty to zapłać
    > odpowiednio i weź jakiegoś Toughbooka czy coś na skraju zastosowania

    Ten laptop z pierwszego zdjęcia to mi się podoba i może nawet bym go nabył
    drogą kupna bądź kradzieży (w zależności od ceny), ale sądząc po budowie
    to pewnie ma tam wbudowany reaktor atomowy i kałasznikowa, także nie wiem
    czy by mnie z nim wpuściliby mnie na pokład samolotu, więc jest tu mały
    problem.
    A co do ciężkich warunków pracy to każdy model wypuszczony na rynek
    powinien być dostosowany do pracy w polu grawitacyjnym rzędu 1g, a
    opisany przeze mnie Dell spełnia ten wymóg jedynie w stopniu minimalnym.

  • 4. Data: 2009-02-14 09:17:52
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Ja niedawno nabyłem Dell Studio 1735 i realnie rzecz biorąc debeściacko
    wkonany to on nie jest, ale też nie obawiam się zanadto o niego.

    OIDW magnezowy jest szkielet, schowany pod zewnętrzną obudową. Matryce
    błyszczą się w zdecydowanej większości współczesnych laptopów, jak ktoś
    potrzebuje matową to trzeba się trochę naszukać. Dźwięk u mnie też słaby,
    ale o tym można wyczytać na forach wszelkich, więc byłem na to
    przygotowany.

    Niemniej widziałem inne laptopy, starszą toshibę satelite też i np. jej
    wykonanie w porównaniu z moim Dellem było mocno przeciętne. Ale co kto
    lubi, jak Ci się sprzęt nie podoba to chyba możesz go zwrócić, co w sumie w
    kontekście posta należałoby zrobić...

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net