  • 11. Data: 2021-09-14 16:47:04
    Temat: Re: Komunistyczna Anglia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.09.2021 o 13:11, J.F pisze:

    > Wyglada na kiepski zart, biorac pod uwage,
    > ze maj juz wyznaczony rok zakazu sprzedazy aut spalinowych.

    Oj tam oj tam - przecież liczone było - sieć wytrzyma:P

    > A tak po prawdzie - to o "inteligentnych sieciach" mowi sie od dawna -
    > fajnie by bylo, gdyby w miare potrzeby dalo sie zmniejszyc pobor
    > energii.

    No i przecież zmniejszają:P

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2021-09-14 16:58:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Sep 2021 16:47:04 +0200, Shrek wrote:

    > Oj tam oj tam - przecież liczone było - sieć wytrzyma:P

    W nocnym dolku :-)

    I to pod warunkiem ograniczenia bezpiecznika w gniazdku :-)

    > No i przecież zmniejszają:P

    Ale takie "na stale" to troche glupie, w obliczu roznych sytuacji
    i zmiennych zrodel OZE.

    Jak to tam w Anglii - bylo - przerwa w meczu i zaraz mamy pare GW
    wiecej poboru - bo ludzie czajniki wlaczaja.

    I tu by mozna ladowarki czy inne urzadzenia przyhamowac.

    J.

  • 13. Data: 2021-09-14 17:19:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.09.2021 o 16:58, J.F pisze:

    > W nocnym dolku :-)

    Czyli to dopiero początek wyłączeń:P

    > I to pod warunkiem ograniczenia bezpiecznika w gniazdku :-)

    No przecież ograniczają - chciałeś to masz:P

    > Ale takie "na stale" to troche glupie, w obliczu roznych sytuacji
    > i zmiennych zrodel OZE.

    Bo całe założenie pokątnego ładowania samochodów bez znaczących
    inwestycji w infrastrukturę jest po prostu trochę głupie. To znaczy
    teoretycznie pod pewnymi warunkami i ograniczeniami to mogłoby nawet
    działać. Na podobnej zasadzie ktoś od czasu do czasu próbował wprowadzać
    komunizm mówiąc, ze tym razem na pewno się już uda:P

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2021-09-14 17:37:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Sep 2021 17:19:45 +0200, Shrek wrote:

    > Czyli to dopiero początek wyłączeń:P

    > No przecież ograniczają - chciałeś to masz:P

    Nie, to nie to - mialo byc 6A na samochod, no moze 10A :-)

> [...]
    > działać. Na podobnej zasadzie ktoś od czasu do czasu próbował wprowadzać
    > komunizm mówiąc, ze tym razem na pewno się już uda:P

    spokojnie - samochodow elektrycznych na razie malo, i czas na
    inwestycje jest.

    A tu tak od razu zakaz? Bedzie zakaz - nie bedzie trzeba inwestycji
    :-)

    J.

  • 15. Data: 2021-09-14 17:42:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.09.2021 o 17:37, J.F pisze:

    > Nie, to nie to - mialo byc 6A na samochod, no moze 10A :-)

    To było w reklamie:P Teraz jest praktyka:P Zresztą bezpiecznik będzie
    swoją szosą:P

    > spokojnie - samochodow elektrycznych na razie malo, i czas na
    > inwestycje jest.

    I dochodzimy do sedna - samochody elektryczne działają od biedy dobrze,
    dlatego że jest ich pomijalnie mało:P
    > A tu tak od razu zakaz? Bedzie zakaz - nie bedzie trzeba inwestycji
    > :-)

    Oj tam oj tam. Po prostu plebs nie będzie samochodami jeździł a prąd
    będzie 4 razy droższy. W sumie nawet ekologicznie.

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2021-09-14 17:55:22
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/09/2021 14:45, ii wrote:
> [...]
    zero-stories/can-grid-cope-extra-demand-electric-car

    > Ten twój artykuł jest kompletnie o niczym.

    Ta, bo obala teorie snute przez gowno portale?

  • 17. Data: 2021-09-14 18:05:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.09.2021 o 17:55, K pisze:

    >>> https://www.nationalgrid.com/stories/journey-to-net-
    zero-stories/can-grid-cope-extra-demand-electric-car

    > Ta, bo obala teorie snute przez gowno portale?

    No obala. Cały artykuł można streścić w "There is definitely enough
    energy and the grid can cope easily." i nikt się pod nim nawet nie
    podpisał. To już zapewnienia pinokia w miliony samochodów elektrycznych
    brzmią bardziej wiarygodnie - on przynajmniej już ustawę pod wałek ma
    klepniętą:P

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2021-09-14 19:54:08
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 14.09.2021 o 16:10, J.F pisze:

    > Internetu nie chcesz wylaczac :-)
    > Szpitala, przedszkola, telefonu, komputera, tramwaju, metra, pociagu
    > itp ...

    Ja nie chcę wyłączać ładowania Twizy. Wymienionych przez Ciebie,
    uogólniając nieco, nie mam.

    > Ktora na razie niebotycznie wysoka, gdyby chciec baterie np na 24h ..
    >
    > J.

    Czemu na 24h jak to są dwa 3-godzinne odcinki czasu?

    Kontyuując narrację, zabronią sprzedaży spalinowych generatorów?

  • 19. Data: 2021-09-14 19:56:20
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 14.09.2021 o 17:19, Shrek pisze:

> [...]
    > działać. Na podobnej zasadzie ktoś od czasu do czasu próbował wprowadzać
    > komunizm mówiąc, ze tym razem na pewno się już uda:P

    W odróżnieniu od pokątnego grzania wody czajnikiem elektrycznym podczas
    przerwach meczy?

  • 20. Data: 2021-09-14 19:58:56
    Od: ii <i...@o...invalid>

    zero-stories/can-grid-cope-extra-demand-electric-car

    > Ta, bo obala teorie snute przez gowno portale?

    Nie. Jest o niczym bo nie pisze o żadnych decyzjach. To ja też sobie
    mogę popisać o nowych cudownych sterownikach paneli fotowoltaicznych
    zapobiegającym blackoutom itp itd. A rzeczywistość będzie taka jaka
    będzie. Nie wiem jak można się na coś takiego powołać.