  • 71. Data: 2021-09-15 19:05:56
    Temat: Re: Komunistyczna Anglia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Sep 2021 18:52:28 +0200, Shrek wrote:

    > To akurat jest głupi pomysł i dlatego się nigdzie poza UK nie przyjął.

    Czy taki glupi ...

    > Wymyślili też oddzielnie krany do ciepłej i zimnej wody,

    To mialo kiedys uzasadnienie.

    > rury do wody na ścianach zewnętznych:P

    A co chcesz robic w starych budynkach, ktorych nikt nie zbombardowal,
    ani nie podpalil ? :-)

    > Bo ja wiem - oni po prostu gniazdek w łazienkach nie mają, za to ich
    > termy przepływowe w prysznicu budzą moje zanipokojenie;)

    W Polsce tez bywaja, ale u nich ostanio ... moze chinskie.

    Zadziwiajaco dobrze dzialaja :-)

    J.

  • 72. Data: 2021-09-15 19:40:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.09.2021 o 19:05, J.F pisze:

    > Czy taki glupi ...

    A co w nim takiego mądrego? Dziadowanie na kabelkach zamiast zrobić
    normalnie. Za to jak się gdzieś się pętla przerwie to niby działa, tylko
    pożar będzie;) No i pomierzyć to gówno czy wszytko ok to posrać się
    można. A i niby zaletą jest większa obciążalność a jak trzeba coś dużego
    podłączyć to ciągną normalny przewód. a ić pan z tym gównem:P

    > To mialo kiedys uzasadnienie.

    Niby miało a jakoś reszta na tak głupi pomysł nie wpadła;)

    > W Polsce tez bywaja, ale u nich ostanio ... moze chinskie.
    >
    > Zadziwiajaco dobrze dzialaja :-)

    U nas gniazdka w łazienkach też dobrze działają.

    --
    Shrek

  • 73. Data: 2021-09-15 22:08:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:shpoup$uth$1@news.icm.edu.pl>
    user ii pisze tak:

    > "Brytyjczycy wyłączą ładowarki elektrykom"

    a to ciekawe bo latarnie świecą się w dzień
    bo fotokomórkę liście przykryły albo mewa obsrała.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 74. Data: 2021-10-02 18:26:45
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.09.2021 o 13:46, Shrek pisze:
> [...]
    en-praw-do-emisji-co2-sprawdzamy-ile-podrozeje-prad-
    i-jak-wplynie-to-na/t1klgw2

    > I jak będzie potrzeba więcej prądu to będzie taniej czy drożej szerloku?

    No ale stwierdziliśmy, że akurat do elektryków wystarczy nocny prąd.
    Można też używać prądu z paneli, gdy produkują, wystarczy by też był
    tańszy. Jeszcze potrzeba?

  • 75. Data: 2021-10-05 07:17:45
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 15.09.2021 16:38, K wrote:

    > Nie trzeba, wiekszosc nowo wybudowanych domow ma teraz w standardzie
    > gniazdko do ladowania elektrykow na podjezdzie przed garazem. Czy wywali
    > bezpieczniki jak jednoczesnie wlaczysz piekarnik to nie wiem ;)

    Nie wywali. wszystkie nowe instalacje mają zabezpieczenie główne 100A,
    podgrzewacz wody prysznicowej pewnie jest podobnej mocy co maksymalna
    ładowarka 1-fazowa

    Lukasz

  • 76. Data: 2021-10-06 14:15:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup
    On 15.09.2021 16:38, K wrote:

    >Nie wywali. wszystkie nowe instalacje mają zabezpieczenie główne
    >100A, podgrzewacz wody prysznicowej pewnie jest podobnej mocy co
    >maksymalna ładowarka 1-fazowa

    gowniana ladowarka moze byc faktycznie kiepskiej mocy, ale ... mozna
    bedzie brac prysznic w czasie ladowania :-)

    J.

  • 77. Data: 2021-10-06 19:27:21
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 06.10.2021 13:15, J.F. wrote:
    > Użytkownik "ddddddddddddd"  napisał w wiadomości grup

    > gowniana ladowarka moze byc faktycznie kiepskiej mocy, ale ... mozna
    > bedzie brac prysznic w czasie ladowania :-)

    jak ktoś potrzebuje lepszej ładowarki to podłącza 3 fazy. W przeciwnym
    wypadku ma max kilkanaście (10?) kW do dyspozycji. Nawet jak do tego
    uruchomi prysznic i kuchenkę, to korków nie wywali...

    --
    Pozdrawiam,
    Lukasz

  • 78. Data: 2021-10-06 19:42:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup
    On 06.10.2021 13:15, J.F. wrote:
> [...]
    >przeciwnym wypadku ma max kilkanaście (10?) kW do dyspozycji. Nawet
    >jak do tego uruchomi prysznic i kuchenkę, to korków nie wywali...

    Ale tu przeciez dopowiadano reszte: wiekszosc samochodow ma na
    pokladzie tylko slaba ladowarke 1f, a z 3 faz w ogole nie potrafi
    skorzystac.

    Trzeba by sobie zainstalowac w garazu porządną ładowarke, a to nie są
    tanie rzeczy.

    J.

  • 79. Data: 2021-10-07 02:16:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ddddddddddddd,

    Wednesday, October 6, 2021, 7:27:21 PM, you wrote:

    > jak ktoś potrzebuje lepszej ładowarki to podłącza 3 fazy. W przeciwnym
    > wypadku ma max kilkanaście (10?) kW do dyspozycji. Nawet jak do tego
    > uruchomi prysznic i kuchenkę, to korków nie wywali...

    Zapewniam, że branie prysznica przy 10 kW wymaga oszczędnej słuchawki.
    Do deszczownicy potrzeba minimum 14 kW. Sprawdzone osobiście.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 80. Data: 2021-10-07 08:37:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Oct 2021 02:16:05 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Zapewniam, że branie prysznica przy 10 kW wymaga oszczędnej słuchawki.
    > Do deszczownicy potrzeba minimum 14 kW. Sprawdzone osobiście.

    Pisal o 100A, wiec jest 23-24kW do dyspozycji.
    Na prysznic i ladowarke naraz moze jednak nie starczyc :-)

    J.