  • 61. Data: 2021-09-15 15:54:26
    Temat: Re: Komunistyczna Anglia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Sep 2021 15:27:52 +0200, Shrek wrote:

    > Skoro wyłaczają dla ładowarek to brakuje ładowarkom:P

    Moze i tak.
    Ciekawe, jak to beda egzekwowac, kontrole do domu przysla?

    Taa - skarbową, oszukiwanie na akcyzie :-)

    J.

  • 62. Data: 2021-09-15 17:04:19
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-15-września-2021 o 15:27, Shrek pisze:
    > Piszesz, że będzie manipulowana w górę

    Ja?

  • 63. Data: 2021-09-15 17:13:36
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/09/2021 14:54, J.F wrote:

    > Moze i tak.
    > Ciekawe, jak to beda egzekwowac, kontrole do domu przysla?
    >
    > Taa - skarbową, oszukiwanie na akcyzie :-)
    >

    > J.

    Beda lataly helikoptery z kamera termowizyjna. Takie same co szukaja
    planacji ukrytych na strychach ;)

  • 64. Data: 2021-09-15 17:26:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.09.2021 o 15:54, J.F pisze:

    > Moze i tak.
    > Ciekawe, jak to beda egzekwowac, kontrole do domu przysla?

    Zrobią domiar i odłączą:P

    Jak znam UK to tam tak gówniana sieć że do ładowarki trzeba odzielne
    przyłącze

    --
    Shrek

  • 65. Data: 2021-09-15 17:27:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.09.2021 o 17:04, _Master_ pisze:

    > Ja?

    Dobra kończę - zapomniałem przysłowia o dyskusji z idiotą:P

    --
    Shrek

  • 66. Data: 2021-09-15 17:30:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Sep 2021 17:26:33 +0200, Shrek wrote:

    > Zrobią domiar i odłączą:P
    >
    > Jak znam UK to tam tak gówniana sieć że do ładowarki trzeba odzielne
    > przyłącze

    A nie maja wlasnie porzadnej sieci ?

    Oni mieli swoje wlasne pomysly, parametry wychodzily z tego raczej
    przyzwoite, ale nie wiem jak w domach - przylacza duzej mocy, czy
    wcale nie.

    No i ten ich "ring" ... to chyba 3f niechetnie, ale w USA tez
    niechetnie, wiec ladowarki 1f :-)

    J.

  • 67. Data: 2021-09-15 17:38:35
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/09/2021 16:26, Shrek wrote:

    > Zrobią domiar i odłączą:P
    >
    > Jak znam UK to tam tak gówniana sieć że do ładowarki trzeba odzielne
    > przyłącze

    Nie trzeba, wiekszosc nowo wybudowanych domow ma teraz w standardzie
    gniazdko do ladowania elektrykow na podjezdzie przed garazem. Czy wywali
    bezpieczniki jak jednoczesnie wlaczysz piekarnik to nie wiem ;)

    malo tego:
    https://www.gov.uk/government/news/electric-car-char
    gepoints-to-be-installed-in-all-future-homes-in-worl
    d-first

  • 68. Data: 2021-09-15 17:45:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.09.2021 o 17:30, J.F pisze:

> [...]
    > wcale nie.
    >
    > No i ten ich "ring" ... to chyba 3f niechetnie, ale w USA tez

    Generalnie to co widziałem to patologia;)

    --
    Shrek

  • 69. Data: 2021-09-15 18:14:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Sep 2021 17:45:46 +0200, Shrek wrote:

    > Generalnie to co widziałem to patologia;)

    No nie wiem, czy to mozna nazwac patologia.

    Generalnie to oni pewna patologie mieli przed wojna, a potem zaczeli
    systematycznie

    https://en.wikipedia.org/wiki/AC_power_plugs_and_soc
    kets:_British_and_related_types#History

    "In 1941 Lord Reith, then the minister of Works and Planning,
    established committees to investigate problems likely to affect the
    post-war rebuilding of Britain. One of these, the Electrical
    Installations Committee, was charged with the study of all aspects of
    electrical installations in buildings."

    Popatrz - wojna w pelni, a oni juz mysla o planowej odbudowie.

    wymyslili to
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ring_circuit

    potem to
    https://en.wikipedia.org/wiki/Electrical_wiring_in_t
    he_United_Kingdom

    i ogolnie robili bardzo porzadnie. Np wszystko elektryczne w
    lazienkach uziemione (tzn PE).

    Ale przyczepic sie zawsze mozna
    https://www.youtube.com/watch?v=-EafIAFgeZU

    przy czym naprawde interesujaco sie robi od 5:40 ...

    J.

  • 70. Data: 2021-09-15 18:52:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.09.2021 o 18:14, J.F pisze:

    > wymyslili to
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Ring_circuit

    To akurat jest głupi pomysł i dlatego się nigdzie poza UK nie przyjął.
    Wymyślili też oddzielnie krany do ciepłej i zimnej wody, rury do wody na
    ścianach zewnętznych:P

    > potem to
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Electrical_wiring_in_t
    he_United_Kingdom

    Każdy kraj ma jakieś normy.

    > i ogolnie robili bardzo porzadnie. Np wszystko elektryczne w
    > lazienkach uziemione (tzn PE).

    Bo ja wiem - oni po prostu gniazdek w łazienkach nie mają, za to ich
    termy przepływowe w prysznicu budzą moje zanipokojenie;)

    --
    Shrek