  • 51. Data: 2020-07-04 01:08:27
    Temat: Re: Koniec z rasistowskimi scalakami
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 03/07/2020 13:37, Jarosław Sokołowski wrote:

    > W tym nieklasycznym jest już normalnie.

    Możnaby oczywiście polemizować czy to co ktoś zrobił w windows i na czym
    wzoruje się nieklasyczny MacOS to jest ,,normalnie". Osobiście nie jestem
    tego w stanie zaakceptować ;-)

    > Bo to nie MacOS był jakiś
    > szczególny, tylko Kuba Tatarkiewicz. Ale w końcu nawet w Apple się
    > połapali, że to niezły świr i zabrali mu zabawki.

    Nie znam szczegółów procesu, ale ,,z dobrze poinformowanych źródeł"
    słyszałem w tamym okresie, że nie była to jedna osoba (konkretnie
    Tatarkiewicz), która sobie to wszystko wymyśliła bez konsultacji z
    kimkolwiek. Całe spolszczenie jest zresztą językowo bardzo poprawne.
    Nawet jeżeli dzisiaj wydaje się dziwne. Tego samego nie da się
    powiedzieć o innych. Może poza WFMH Locale dla Amigi :-)

  • 52. Data: 2020-07-04 05:27:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Silver Dream ! napisał:

    > Możnaby oczywiście polemizować czy to co ktoś zrobił w windows i na czym
    > wzoruje się nieklasyczny MacOS to jest "normalnie". Osobiście nie jestem
    > tego w stanie zaakceptować ;-)

    Trzeba przede wszystkim zaakceptować (choćby per procura), że serwerów
    wcale nie wymyślił Bill Gates, a określenie to trafiło do polskiej
    terminologii zanim pojawił się Windows.

> [...]
    > Nawet jeżeli dzisiaj wydaje się dziwne. Tego samego nie da się
    > powiedzieć o innych. Może poza WFMH Locale dla Amigi :-)

    Świr Tatarkiewicza przejawiał się tym, że ubzdurało mu się, że odkrywa
    nowe lądy i nadaje imiona rzeczom nienazwanym. A to tak nie działa --
    obojętne, czy terminy wymyśla sam jeden władca udzielny, czy konsultuje
    to z dworzaninami. Ja nie przeczę, że nazywanie programu vi "redaktorem"
    mogłoby być językowo bardzo poprawne. Mogłoby -- gdyby wcześniej nie
    utrwaliła się nazwa "edytor".

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2020-07-04 10:10:18
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > Firma L'Oreal usuwa z nazewnictwa słowo "biały".

    A ja usuwam L'Oreal z koszyka, choć ich pianki do golenia mi pasowały.

    > Proponuję też, wzorem przewidujących anglojęzycznych, zlikwidować z
    > nazewnictwa bieliznę. I używać podspodnik.

    Albo rozwiązać problem u źródła i zliwkidowć bieliznę w ogóle. Będziemy
    śmigac w kiltach.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 54. Data: 2020-07-04 10:14:30
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Ja w ogóle nie kumam w czym problem. Serwuje pliki - Kelner byłoby lepsze?

    Jadłopodawca.

    https://www.youtube.com/watch?v=jKC39QCapz8

    Pozdrawiam, Piotr

  • 55. Data: 2020-07-04 10:40:14
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Ciekawych czasów doczekaliśmy
    > https://hackaday.com/2020/06/29/updating-the-languag
    e-of-spi-pin-labels-to-remove-casual-references-to-s
    lavery/
    Nareszcie!
    Od lat wiadomo, że to mniejszości były motorem postępu. Tylko przez to,
    że były uciskane i dyskryminowane nie mamy jeszcze syntezy termojądrowej
    na zimno i podróże w czasie są niedostępne.
    Teraz, jak znikają ostatnie bariery rozkwitnie nauka, kultura i
    technika. Teoria wszystkiego powstanie w rok, góra dwa.
    A my w PL co? Zaścianek i średniowiecze.
    Jacek

  • 56. Data: 2020-07-04 12:21:21
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 04/07/2020 05:27, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Trzeba przede wszystkim zaakceptować (choćby per procura), że serwerów
    > wcale nie wymyślił Bill Gates, a określenie to trafiło do polskiej
    > terminologii zanim pojawił się Windows.

    Toteż od samego początku i już któryś raz piszę, że nie mam problemu ze
    słowem ,,serwer". Mam z wieloma innymi (słowami i słowotworami), które
    nie istniałyby w polskiej codzienności komputerowej gdyby jakiś
    [ocenzurowano] nie ,,przetłumaczył" kiedyś Windows tak jak to był zrobił.

  • 57. Data: 2020-07-04 13:01:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Silver Dream ! napisał:

> [...]
    > nie istniałyby w polskiej codzienności komputerowej gdyby jakiś
    > [ocenzurowano] nie "przetłumaczył" kiedyś Windows tak jak to był zrobił.

    Brak zachwytu i nieszczególne przeszkadzanie to jednak nie jest to samo,
    co "niemanie problemu". Ponadto te pretensje jakieś takie niekonkretne.
    Któreż to słowa wywodzące się z lokalizacji Windows tak bardzo potrafią
    gwałcić przez uszy?

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2020-07-04 14:31:25
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):
    > Któreż to słowa wywodzące się z lokalizacji Windows tak bardzo potrafią
    > gwałcić przez uszy?

    Strona sieci Web, oczy krawią jak się to widzi.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 59. Data: 2020-07-04 14:47:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Strona sieci Web, oczy krawią jak się to widzi.

    Przecież nikt tak nie mówi, więc gdzie ten gwałt? Może gdzieś tak
    piszą, ale ja się nie spotkałem. Co by było dowodem, że Microsoft
    nie ma tak demoralizującego wpływu na otoczenie, jak mu przypisują.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2020-07-04 15:30:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Jul 2020 14:47:29 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Przecież nikt tak nie mówi, więc gdzie ten gwałt? Może gdzieś tak
    > piszą, ale ja się nie spotkałem.

    Mówią, mówią.

    >Co by było dowodem, że Microsoft
    > nie ma tak demoralizującego wpływu na >otoczenie, jak mu przypisują.

    Jasne.

    --
    Marek