  • 61. Data: 2020-07-04 16:00:18
    Temat: Re: (OT)Koniec z rasistowskimi scalakami
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-07-03 12:27, Silver Dream ! wrote:
    (ciap)
    > Problem w tym, że ,,serwuje" też nie jest zbyt właściwym dla j.
    > polskiego. "file server" to poprawnie (choć nikt dzisiaj tego nie
    > zaakceptuje) ,,podawacz plików". Osobiście nie mam z tym problemu, ale
    > już widzę wyrazy twarzy ludzi, których w dzisiejszych czasach poproszę o
    > to aby włączyli podawacza plików.

    Pod koniec lat 70-tych poprosilem w sklepie rowerowym
    o błotochron, na etykiecie tegoż przedmiotu była jego pełna nazwa:
    "Błotochron rowerowy"
    Mina sprzedawcy, ech, ale byłem konsekwentny i pokazałem palcem
    ;-)

    Miałem użyć żargonu?
    Powiedzieć tak po prostu - chlapacz?

    Włodek

  • 62. Data: 2020-07-04 17:22:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Włodzimierz Wojtiuk napisał(a) :
> [...]
    > "Błotochron rowerowy"
    > Mina sprzedawcy, ech, ale byłem konsekwentny i pokazałem palcem

    Albo po prostu ordynarnie per "krawat", zamiast literacko "zwis
    męski ozdobny"?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 63. Data: 2020-07-04 18:08:05
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > Albo po prostu ordynarnie per "krawat", zamiast literacko "zwis męski
    > ozdobny"?

    No i oczywiście "podgardle dziecięce".

    Pozdrawiam, Piotr