  • 1. Data: 2020-06-29 05:27:23
    Temat: ma ktoś wolfram ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    A konkretnie szukam czegoś tego rodzaju :

    https://www.ebay.com/itm/Pay-T...m360b78c9f0:g:1wcAA
    OSwx2dYCdMG

    oczywiście nie musi być na tym żadnych nadruków, ale też nie
    przeszkadzają. Potrzebne mi to do kalibracji pewnego urządzenia, więc
    chodzi o zbliżone rozmiary tylko czyli 30-35mm, o grubości 2 do 3.5mm

    Oczywiście wiem, że mogę sobie kupić na ebayu i jak będę musiał to
    kupię. Ale nie bardzo chce mi się czekać - może ktoś ma coś podobnego
    zbytecznego i może sprzedać, oddać, wymienić czy cokolwiek...

  • 2. Data: 2020-06-29 09:30:53
    Temat: Re: ma ktoś wolfram ?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/06/2020 05:27, sundayman wrote:
    > https://www.ebay.com/itm/Pay-T...m360b78c9f0:g:1wcAA
    OSwx2dYCdMG

    Link do płatności ;)?

  • 3. Data: 2020-06-29 19:23:34
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-06-29 o 05:27, sundayman pisze:
    > 30-35mm, o grubości 2 do 3.5mm

    Jak by mogło być krótsze, to elektroda do TIGa.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2020-06-29 22:46:31
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Link do płatności ;)?

    no to trza płacić !

    https://www.ebay.com/itm/Pay-Tribute-to-Tungsten-Dis
    coverer-1-5inch-diameter-Pure-W-Metal-Coin/232120699
    376?hash=item360b78c9f0:g:1wcAAOSwx2dYCdMG

    może tak będzie OK.
    Chodzi o coś zbliżonego do monety 1 uncjowej - chciałem sobie zrobić
    detektor fałszywych monet.

  • 5. Data: 2020-06-30 02:29:00
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    są też ciężarki wolframowe 1oz ;

    http://www.tungstenfishingweight.com/quality-1074350
    0-1oz-tungsten-stabilizer-weight-for-archery

    ale gdzie to kupić ?

  • 6. Data: 2020-06-30 11:30:19
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 29.06.2020 o 22:46, sundayman pisze:

> [...]
    >

    > może tak będzie OK.
    > Chodzi o coś zbliżonego do monety 1 uncjowej - chciałem sobie zrobić

    Z czystej ciekawości. Na jakiej zasadzie ma to działać?

    P.P.

  • 7. Data: 2020-07-03 02:25:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Z czystej ciekawości. Na jakiej zasadzie ma to działać?

    Jedna z wersji to tzw. "waga magnetyczna". Działa na tej zasadzie, że
    złoto i srebro są diamagnetykami.

    Tutaj opis do DIY ;
    https://mennicakapitalowa.pl/Waga-magnetyczna-domowe
    j-roboty-do-sprawdzania-sztabek-blog-pol-1484308120.
    html

    Zrobiłem sobie coś podobnego - i generalnie jakby działa poprawnie.
    Natomiast wolfram jest paramagnetykiem - i wskazania powinny być
    odwrotne. Chciałbym to zobaczyć w praktyce.

    Ale to jest taka bieda-wersja.
    Dużo fajniejsze jest coś takiego :

    https://sigmametalytics.com/purchase/pmv-original-de
    scription.html
    https://www.youtube.com/watch?v=DrHGqqr7v7c

    Zasada działania jest dość skomplikowana - trzeba sobie poczytać patenty;

    https://patents.justia.com/assignee/sigma-metalytics
    -llc

  • 8. Data: 2020-07-03 02:30:27
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    html

    > Zrobiłem sobie coś podobnego - i generalnie jakby działa poprawnie.

    Tylko - nie radzę tego robić wg. poradnika, bo to jednak wymaga ciut
    większej precyzji. Ja użyłem magnesu 50x20mm oraz kilku elementów
    wydrukowanych na drukarce 3D. Jakby ktoś chciał mogę wrzucić zdjęcia i
    pliki STL.