  • 11. Data: 2010-08-07 08:48:52
    Temat: Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    news:i3hqt4$rmm$1@inews.gazeta.pl...

    > koszt przepuszczenia pieszego (i potem depnięcie) to 0.2zł ;)

    No to juz wiem, po co w przepisach jest wpisany obowiazek przepuszczania
    pieszych - zeby nas okradac!

    --
    Axel

  • 12. Data: 2010-08-07 08:56:07
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Katanka pisze:

    > Cięzko było okreslić ile średnio dziennie czasu spędzam za kółkiem, ale
    > jakos to sobie obliczyłem. 30.000 km robię rocznie. Dzieląc to przez
    > ilośc dni w roku wyszło 82km dziennie. Średnia prędkość mam z komputera
    > pokładowego 41km/h, więc jakby nie było to spędzam srednio 2 godziny
    > dziennie za kółkiem. wychodzi na to, że płacę rocznie więcej o 260zł.
    > IMo to żadne koszty, to nawet nie jest pełny bak jeden, no a ludzie cię
    > widza na drodze :)

    A mi na jednym aucie wyszlo 360zl, do tego jak dolicze drugie auto to
    sie juz zakreci kolo 500zl.
    Za to to juz mam oplacone OC.

    --
    Karolek

  • 13. Data: 2010-08-07 09:19:32
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 07 Aug 2010 08:56:07 +0200, Karolek <d...@o...pl>
    wrote:

    > A mi na jednym aucie wyszlo 360zl, do tego jak dolicze drugie auto to
    > sie juz zakreci kolo 500zl.
    > Za to to juz mam oplacone OC.

    Jak skrócisz średni dystans o 2-3km dziennie, to zaoszczędzisz
    na kolejne.

    r.
    _____________

  • 14. Data: 2010-08-07 11:14:32
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    > begin Gwidon

    > Dolicz do tego jeszcze mocno zwiększone zużycie reflektorów (głównie
    > odbłyśników). No i koszt żarówek/palników.
    >
    > --

    Co ??? To chyba w nowych samochodach te odblysniki sa zrobione z
    niewiadomo czego.
    Mam jeden pojazd majacy 23 lata, nastepny majacy 18 lat i nic sie nie
    zuzylo.

    W tym starszym to chyba od 5 lat zarowek nie wymienilem.

    PZDr
    Adam

  • 15. Data: 2010-08-07 11:28:45
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 6 Sie, 21:58, " Gwidon" <g...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Okradziony nie odczuwa małej straty, beneficjent z wielu takich strat osiąga

    Hej,

    W sprawie świateł, proszę włączcie myślenie trochę "głębsze" niż 2+2.
    1. Program. Nie jestem wstanie zweryfikować czy metoda jest dobra, ale
    na oko wygląda ok. Moja teza program mija się mocno z prawdą, jeśli
    chodzi o wyliczenie rzeczywistych kosztów - chodzi o tak zwane
    "szczegóły" albo "niuanse" :)
    Przykład1. Wpisuję osobowy/diesel/1h dziennie/4,2ON (teraz nawet
    mniej :)) wychodzi 95,81
    Mhh, to ile ja rocznie (w dzień) pokonuję? 365*1h*60km/h (taką średnią
    sobie przyjąłem, moja chyba jest większa, ale co mi tam :))
    = 21 900km dużo. Tylko ja robię w roku coś pod 40kkm i to w nocy, nad
    ranem w deszczu, zawiei itd Dalsze wyjazdy zaczynam przeważnie w nocy,
    staram się w dzień pracować a nie pracuje za kółkiem ;)
    Znam sporo ludzi, którzy robią rocznie mniej niż 20kkm. Raz taksówkarz
    przyznał mi się, że rocznie robi 15kkm - ale i tak mu nie wierzę :)
    Reasumując kwota mocno zawyżona (95,81).
    Ale zweryfikujmy dalej.
    Przykład 2.
    wpiszmy osobowy/diesel/2h dziennie/4,2ON -> 191,63 -> 43800 - tyle
    zrobiłem rocznie tylko raz na przestrzeni kilkudziesięciu lat :)

    Oczywiście są korki i przebiegi będą mniejsze. Ale czy ten program
    uwzględnia, że mam xenony, które zużywają mniej prądu?
    Same gdybania.

    A wracając do zapalonych świateł w dzień, możliwe, że dzięki nim
    zawdzięczam życie, albo co najmniej zdrowie - parę razy w słońcu nie
    zauważyłbym nadjeżdżającego z naprzeciwka samochodu, gdyby nie jego
    zapalone światła. Nie wiem jak dla Ciebie panie Gwidonie, ale ja mogę
    do końca życia płacić te parę złotych za ten mój i innych luksus :)

    Pzdr.
    Jacek

  • 16. Data: 2010-08-07 12:27:55
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam Szewczak

    > Co ??? To chyba w nowych samochodach te odblysniki sa zrobione z
    > niewiadomo czego.

    W wielu starczą 3 lata i przy xenonach odbłyśniki są do regeneracji.

    > Mam jeden pojazd majacy 23 lata, nastepny majacy 18 lat i nic sie nie
    > zuzylo.

    To Ci się może tylko tak wydawać.

    --
    ignorance is bliss

  • 17. Data: 2010-08-07 15:46:45
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    > begin Adam Szewczak

    > W wielu starczą 3 lata i przy xenonach odbłyśniki są do regeneracji.

    > To Ci się może tylko tak wydawać.
    >
    > --

    Widzialem zuzyte odblysniki, pordzewiala i inne ktore sie juz nie
    nadawaly w starych pojazdach.

    PZDr
    Adam

  • 18. Data: 2010-08-07 16:01:55
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-06 21:58, Gwidon pisze:
> [...]
    > Mnie wyszło 240 zł rocznie, a wam?
    > Niby nie majątek, ale jednak coś, poza tym w Polsce jest 14 mln samochodów.

    Najwyraźniej jesteś za biedny żeby jeździć
    samochodem.

    PS. A ten programik nie zawiera jakiegoś
    trojana aby?

    --
    AW

  • 19. Data: 2010-08-07 16:20:56
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

> [...]
    > Okradziony nie odczuwa małej straty, beneficjent z wielu takich strat osiąga

    Różnica spalania między 6,20 a 6,19999 l/100km nie warta jest liczenia..
    Aaaa... jeszcze jedno wyłącz klimę - też kosztuje

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 20. Data: 2010-08-07 21:50:41
    Od: " guidonn" <g...@N...gazeta.pl>

    Adam Szewczak <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał(a):