  • 61. Data: 2021-05-18 11:09:17
    Temat: Re: Kryptowaluty
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 14.05.2021 o 11:51, Roman Tyczka pisze:

    > I tak już blisko 12 lat, przy czym po drodze były już co najmniej ze 3
    > totalne zjazdy i wszystko powinno zgodnie z logiką piramid upaść, a tu
    > patrz, działa, cuda.

    Żadne cuda. Ot przedsięwzięcie trochę bardziej rozbudowane niż np kiedyś
    "Bezpieczna Kasa Grobelnego" bo na międzynarodowa skalę. ale jakby na to
    nie patrząc są to zasady działania oparte na bańce spekulacyjnej, a że
    nie ma praktycznie żadnej bazy to kiedyś musi pierdyknąć definitywnie.
    Jednym słowem "kopać" na niewielką skalę to żadne ryzyko ale kupować
    płacąc za to uznanymi przez wszystkich wartościami to już gruba przesada.

  • 62. Data: 2021-05-18 11:20:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 May 2021 23:45:09 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Rozwiniesz?

    Zlotowka sie umacniala, czyli dolar tanial, i euro tanialo, i chf
    tanial, i jen tanial - jakas waluta drozala?
    Zlotowka drozala :-)

    J.

  • 63. Data: 2021-05-18 14:52:26
    Od: Kviat

    W dniu 18.05.2021 o 00:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kviat ...

    > :-D
    > Przyzznaje ze jak sie zna historyczne ceny akcji to łatwiej sie
    > inwestuje tyle ze do tego potrzebna byłaby maszyna do podrozy w czasie.

    W dniu zakupu nie posiadałem takiej maszyny ;)

    > Tymczasem jakbys kupił np w okolicach 2015 roku za około 80zł to po 6
    > latach nadal byłbys w plecy czyli de facto straciłbys kilkadziesiat
    > procent.

    Dlatego nie kupuje się akcji w trakcie hossy, tylko w trakcie bessy.
    A przynajmniej nie te, które wytypowałeś jako inwestycyjne na długie okresy.
    Do zabawy w spekulacje nie przeznacza się wszystkich oszczędności i
    jakbym faktycznie je kupił w 2015 to nie ma takiej opcji, że trzymałbym
    je do dzisiaj. Przy zakupie ustawiłbym stop lossa na np. -5% od ceny
    kupna i byłbym w plecy na 5%, a nie na kilkadziesiąt. A nawet jakby
    całkowicie utraciły płynność i nie udało się ich w ogóle sprzedać, to
    trudno. Trzymam się też innej zasady, że na zabawy spekulacyjne
    przeznaczam tyle, ile mogę stracić bez palpitacji serca.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 64. Data: 2021-05-18 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kviat ...

    > W dniu zakupu nie posiadałem takiej maszyny ;)

    Ok, ja nie mowie ze sie nie da.
    Zastanawiam sie tylko głosno na ile to wiedza a na ile szczescie.

    > Dlatego nie kupuje się akcji w trakcie hossy, tylko w trakcie
    > bessy.

    Gdyby ludzie tak robili to nikt by nigdy nic nie kupił :)))

> [...]
    > płynność i nie udało się ich w ogóle sprzedać, to trudno. Trzymam
    > się też innej zasady, że na zabawy spekulacyjne przeznaczam tyle,

    Ok, ale inwestowanie dla zabawy to jednak coś innego niz madre
    oszczedzanie na przyszłosc.
    Bo jezeli planujesz zainwestowac 5% to nadal musisz skads zdobyc
    pozostałe 95 potrzebne ci na starosc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 65. Data: 2021-05-18 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik trybun M...@j...cb ...

> [...]
    > pierdyknąć definitywnie. Jednym słowem "kopać" na niewielką skalę
    > to żadne ryzyko ale kupować płacąc za to uznanymi przez wszystkich

    nie da sie kopac nie inwestujac realnych pieniedzy.
    Nawet na poczatku nie było to bardzo tanie (stad wiele osób uruchamiało
    koparki po cichu na pradzie z pracy) a teraz to juz w ogole stosunkowo
    duza kase trzeba zainwestowac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 66. Data: 2021-05-18 18:06:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2021 14:52:26 +0200, Kviat wrote:

    > W dniu zakupu nie posiadałem takiej maszyny ;)

    A kiedy kupiles? I dlaczego nie wczesniej?

> [...]
    > je do dzisiaj. Przy zakupie ustawiłbym stop lossa na np. -5% od ceny
    > kupna i byłbym w plecy na 5%, a nie na kilkadziesiąt.

    A one by tak skokami - 5% w dol, 10% w gore, 5% w dol, 10% w gore :-P

    > A nawet jakby
    > całkowicie utraciły płynność i nie udało się ich w ogóle sprzedać, to

    Alez daloby sie. Tylko na otwarciu by stracily np 20% :-)

    > trudno. Trzymam się też innej zasady, że na zabawy spekulacyjne
    > przeznaczam tyle, ile mogę stracić bez palpitacji serca.

    Bardzo slusznie.
    Tylko ... w czasie wielu lat sumarycznie zarobiles, czy straciles? :-)

    J.

  • 67. Data: 2021-05-18 22:04:18
    Od: Kviat

    W dniu 18.05.2021 o 18:06, J.F pisze:

    > Alez daloby sie. Tylko na otwarciu by stracily np 20% :-)

    Serio?
    Wiesz, że po drugiej stronie nie stoi jakaś magiczna studnia, która
    kupuje wszystko co akurat chcesz sprzedać?
    Jak "dałoby się", gdy nikt nie chce kupić?
    Albo jak sprzedasz, gdy np.:
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/GPW-zawieszenie-obr
    otu-akcjami-spolki-IALBATROS-GROUP-S-A-7526975.html

    Znowu próbujesz pisać w temacie, o którym nie masz bladego pojęcia.
    Ale przyzwyczaiłem się już.

    > Bardzo slusznie.
    > Tylko ... w czasie wielu lat sumarycznie zarobiles, czy straciles? :-)

    Przecież to oczywiste geniuszu, że konto maklerskie mam do tracenia
    pieniędzy, a po zamknięciu sesji dodatkowo palę forsę w piecu.
    Takie mam fajne hobby.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 68. Data: 2021-05-19 10:13:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2021 22:04:18 +0200, Kviat wrote:

    > Serio?
    > Wiesz, że po drugiej stronie nie stoi jakaś magiczna studnia, która
    > kupuje wszystko co akurat chcesz sprzedać?
    > Jak "dałoby się", gdy nikt nie chce kupić?

    Ktos sie tam zawsze znajdzie.

    > Albo jak sprzedasz, gdy np.:
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/GPW-zawieszenie-obr
    otu-akcjami-spolki-IALBATROS-GROUP-S-A-7526975.html

    Ale to jedna spolka, a czego ucza najpierw na kursie?
    Dywersyfikacja !!

    > Znowu próbujesz pisać w temacie, o którym nie masz bladego pojęcia.
    > Ale przyzwyczaiłem się już.

    Raczej bys napisal o zasadach ustalania widelek na GPW, albo paru
    krachach w USA ... przez te wredne komputery :-)

    > Przecież to oczywiste geniuszu, że konto maklerskie mam do tracenia
    > pieniędzy, a po zamknięciu sesji dodatkowo palę forsę w piecu.
    > Takie mam fajne hobby.

    Czlowiek sie zawsze łudzi, ze zarobi/wygra :-)

    J.

  • 69. Data: 2021-05-19 11:11:27
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 18.05.2021 o 17:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Nawet na poczatku nie było to bardzo tanie (stad wiele osób uruchamiało
    > koparki po cichu na pradzie z pracy) a teraz to juz w ogole stosunkowo

    Nie, sporo ludzi ma już odpowiedni sprzęt, a nawet jak będą musieli
    kupić nowy to nikt komputera nie będzie wyrzucał jak inwestycja
    "bitcoin" ostatecznie upadnie. Zużycie prądu dla sporej grupy to w sumie
    żaden problem. Potencjalne samobójstwo grozi tym co to w celach
    spekulacyjnych skupują te walory za żywą gotówkę.

    Utrudnienia także będą większe jak pomysłodawcy tego projektu zaczną
    żądać od kopaczy licencji górniczej.. ?

  • 70. Data: 2021-05-19 15:30:53
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-05-16 o 15:51, Animka pisze:

    > ale przecież wszystko działa dalej

    Już nie działa.
    W ostatnie 5 dni wartość BTC spadła do połowy.
    I nie jest to ostatnie słowo.