    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
    Date: Tue, 9 Mar 2021 15:48:34 +0100

    Pan Marek napisał:

    > Padły łożyska w bębenie i mój wewnętrzny Janusz postanowił, że 5
    > letnia pralka to za młoda by ją wymienić na nową i wymieni łożyska
    > dając jej tym drugą młodość. Podczas demontażu natknąłem się na taką
    > ciekawostkę. Przyłącze odpływu z bębna posiada kulkę (to białe wew.
    > elastycznej rury podłączonej do pompy odpływu):
    >
    > http://83.220.108.211/bins/kulkawpralce.jpg
    >
    > Po co to? Jeśli chodzi o blokadę zapachów z kanalizacji to bez sensu,
    > bo odpływ ma "automatyczne" zasyfonowanie wynikające z konieczności
    > podłączenia rury odpływowej do upływu w określonej wysokości, pompa
> [...]

    Może ktoś uznał za ważne, by po zakończeniu prania bęben pozostał
    całkowicie suchy? Pompa pompuje do momentu, kiedy jeszcze ma co
    zasysać. Tego co na wylocie, nie pozbędzie się nigdy. Gdy pojemność
    węża wylotowego jest większa od pojemności rury łączącej bęben
    z pralką, to po wyłączeniu pompy woda z węża cofnie się do bębna.
    Kulka to blokuje. Tak mógł sobie kombinować inżynier od pralek.

    --
    Jarek