  • 11. Data: 2021-12-22 14:35:28
    Temat: Re: Kupię dysk HDD WD2500JB-00GVC0
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    LordBluzg(R) napisał(a) :

    > Najlepsze są backupy jednak.
    >
    > Stare indiańskie przysłowie mówi:
    >
    > Ludzie się dzielą na tych, co robią kopie bezpieczeństwa i na tych co
    > będą robić :)

    Sam miałem kiedyś w stopce: "Tylko twardziele nie robią backupów"
    :-)

    Wszystko nie poszło się paść, bo jakieś tam kopie robiłem. Niezbyt
    często, ale jednak.

    Smarta monitorowałem bardzo rzadko.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 12. Data: 2021-12-22 14:46:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.12.2021 o 14:35, Zbynek Ltd. pisze:
    [...]
> [...]
    > :-)
    >
    > Wszystko nie poszło się paść, bo jakieś tam kopie robiłem. Niezbyt

    Gdzie mogę to stawiam Cobiana i jeśli nie ma w sieci jakiegoś dysku to
    Cobian szyfruje, pcha to do folderu z google drive i się nie martwię.
    Automat, którego nie muszę pilnować.

    A dyski zdychają często z nienacka, czasem zasilacz potrafi ubić dysk i
    nie że transile tylko lecą.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 13. Data: 2021-12-22 15:21:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Dec 2021 03:54:40 -0800 (PST), 2m napisał(a):

> [...]
    e.net...

    > Miałem kiedyś awarię WD2500JS. Kalibrację załatwia przeniesienie pamięci flash SO8
    oznaczonej U12
    > ze starej na nową płytę. U mnie zadziałało.

    To już lata temu, nie pamiętam dokładnie.
    W dyskach MFM i RLL były znaczniki sektorów zapisane na talerzu.
    W nowszych jest jakoś inaczej, bez "kalibracji" system dysku się ponoć
    potrafi zgubić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2021-12-22 15:23:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Dec 2021 14:46:32 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

> [...]
    > Automat, którego nie muszę pilnować.
    >
    > A dyski zdychają często z nienacka, czasem zasilacz potrafi ubić dysk i

    U mnie z Cobiana zrezygnowałem. Problem był, jak Cobian próbował coś
    skopiować, a NOD32 nagle zauważał nieistniejące zagrożenie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2021-12-22 15:27:42
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.12.2021 o 15:23, Adam pisze:

    > U mnie z Cobiana zrezygnowałem. Problem był, jak Cobian próbował coś
    > skopiować, a NOD32 nagle zauważał nieistniejące zagrożenie.

    No to bym NODu powiedział, że ma się odpimpać :) znaczy idzie to ustawić.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 16. Data: 2021-12-22 15:50:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    pl...
    LordBluzg(R) napisał(a) :

> [...]
    >:-)
    >Wszystko nie poszło się paść, bo jakieś tam kopie robiłem. Niezbyt

    Opisywalem kiedys swoj przypadek.
    Komputer zaczal pracowac bardzo wolno.
    Wiec klne Win 10, bo akurat niedawno upgrade zrobilem.

    Az mnie cos kiedys tknelo, zapuscilem program sprawdzajacy predkosc
    dysku.
    I sie okazalo, ze sa obszary szybkie, a sa powolne, nawet bardzo
    powolne.
    Ale zadnych bledow nie ma - czyta dlugo, ale w koncu czyta.

    Tylko ze SMART windows jakos nie monitoruje, wiec nie ostrzega "dysk
    ci sie konczy".

    J.

  • 17. Data: 2021-12-22 15:52:35
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22.12.2021 o 12:18, Adam pisze:

    > Czytałem,

    Możesz podać źródło?

    > że po wymianie płyty głównej (o ile to akurat tylko płyta
    > padła) to i tak należy całość kalibrować.

    Na czym polegała ta kalibracja?

    > Bez tego nie da się ponoć prawidłowo
    > odczytać danych.
    > Nie miałem możliwości sam tego sprawdzić.

    Inni mieli i mają -- można obejrzeć masę
    pornoli z naprawianiem HDD w roli głównej.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 18. Data: 2021-12-22 17:09:45
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22.12.2021 o 12:18, Adam pisze:

    > Czytałem,

    Możesz podać źródło?

> [...]

    > Nie miałem możliwości sam tego sprawdzić.

    Inni mieli i mają -- można obejrzeć masę
    pornoli z naprawianiem HDD w roli głównej.

    Napisałem raz jeszcze z powodu fu_turystyki...

  • 19. Data: 2021-12-22 17:20:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-12-22 o 15:27, LordBluzg(R) pisze:

    > No to bym NODu powiedział, że ma się odpimpać :) znaczy idzie to ustawić.

    Idzie ustawić, ale niekoniecznie, gdy zgłoszeń NOD-a jest kilkaset lub
    znacznie więcej na jednej partycji :(
    A partycji kilkanaście.
    Ponadto NOD potrafi ponownie wystawić czerwoną flagę dla pliku, który
    już był włożony do wyjątków.
    Nie mam ani czasu, ani ochoty, by pilnować, czy program do backupu
    gdzieś tam czegoś nie pominął.

    Wolałem zmienić program - Ashampoo Backup jakoś nie ma takiego problemu.

    Natomiast u wielu klientów ustawiłem Cobiana na backupy (najczęściej
    różnicowe) i jest OK. Spokojnie łyka nawet bazy SQL w trakcie normalnej
    pracy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2021-12-22 18:12:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61c329db$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    user Zbynek Ltd. pisze tak:

    > Sam miałem kiedyś w stopce: "Tylko twardziele nie robią backupów"
    > :-)

    "Nie o to chodzi żeby nie przepadło
    chodzi o to żeby wiedzieć co przepadło" ;)

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę