  • 1. Data: 2012-12-31 01:09:22
    Temat: Kupno listwy - na co zwracac uwage?
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam wszystkich

    Planuje kupic listwe, bo ostatnia moja listwa chyba wyzionela ducha i
    chcialem sie spytac, co polecacie i na co powinienem zwracac uwage.

    Jakie firmy sa najlepsze?
    Na jakie parametry/funkcje powinienem zwrocic uwage?

    Widzialem listwy z pilotem, co wydaje mi sie ciekawym rozwiazaniem.

    Zalezy mi, zeby mialo jakies zabezpieczenie RJ-45 (wtyczka od skretki -
    zabezpiecznie tego co bedzie szlo do routera) i gniazdka telefoniczne
    (to co bedzie szlo od providera)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2012-12-31 12:17:49
    Temat: Re: Kupno listwy - na co zwracac uwage?
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    W dniu 2012-12-31 01:09, Pawel pisze:
> [...]
    >
    > Zalezy mi, zeby mialo jakies zabezpieczenie RJ-45 (wtyczka od skretki -
    > zabezpiecznie tego co bedzie szlo do routera) i gniazdka telefoniczne

    Do rury od kibla tez ma miec podlaczenie ?

  • 3. Data: 2012-12-31 12:28:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2012 01:09:22 +0100, Pawel napisał(a):

    > Planuje kupic listwe, bo ostatnia moja listwa chyba wyzionela ducha i
    > chcialem sie spytac, co polecacie i na co powinienem zwracac uwage.

    Jak nie mieszkasz na wsi gdzie prąd doprowadzany linią napowietrzną, to
    sobie listwy odpuść, nie mają żadnych pozytywów.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2012-12-31 18:30:06
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    On 31/12/12 12:17, ZeNek wrote:

    > Do rury od kibla tez ma miec podlaczenie ?

    Daruj sobie takie komentarze.

    Dlatego mi zalezy na filtrowaniu RJ-45 itp, bo np kilka lat temu
    telewizor spalil sie (z 5 km od centrum warszawy) w czasie burzy (nie
    wiem, czy to przez antene, czy siec elektryczna), a kumpel mi opowiadal
    jak u niego w domu (peryferia sredniej wielkosci miasta) zjaralo router
    i sieciowke w kompie, wiec dlatego zalezy mi na czyms porzadnym, a
    elektrykiem nie jestem i dlatego chcialem sie dowiedziec, co jest wazne
    i jakie wartosci sa najlepsze.

  • 5. Data: 2012-12-31 19:18:28
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 31.12.2012 12:28, Jacek Maciejewski pisze:
    > Jak nie mieszkasz na wsi gdzie prąd doprowadzany linią napowietrzną, to
    > sobie listwy odpuść, nie mają żadnych pozytywów.

    Ja bym tak nie ufał zabezpieczeniom na liniach kablowych i podstacjach w
    mieście - już raz mnie naprawa laptopa kosztowała 400zł dzięki "zabawom"
    panów elektryków w rozdzielni, aż się dziwię że poszedł tylko laptop i
    parę żarówek.
    Ale zamiast kupować listwę ja bym zainwestował w ochronnik przepięciowy,
    na całe mieszkanie dać klasy B+C, a tam gdzie masz podłączony delikatny
    sprzęt ochronnik klasy D - będzie to znacznie droższe niż listwa, ale pewne.

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2012-12-31 20:46:36
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    On 31/12/12 19:18, Jakub Rakus wrote:

> [...]
    > na całe mieszkanie dać klasy B+C, a tam gdzie masz podłączony delikatny
    > sprzęt ochronnik klasy D - będzie to znacznie droższe niż listwa, ale

    Czy to jest to? ->
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ochronniki_przepi%C4%9
    9ciowe
    Czy to nie jest przypadkiem to co sie widuje czasami na slupach, ktore
    ida bezposrednio do domow?

    Jesli to jest to, to niestety, ale odpada, bo to nie jest moje
    mieszkanie. Jedyne co wchodzi w gre jesli mowa o zabezpieczeniach, to
    listwy i UPSy, chyba, ze sa jeszcze jakies inne metody zabezpieczenia
    sprzetu elektronicznego.

  • 7. Data: 2012-12-31 21:51:25
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    podłączałeś listwę do UPSa?

  • 8. Data: 2012-12-31 22:01:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2012 20:46:36 +0100, Pawel napisał(a):

> [...]
    > mieszkanie. Jedyne co wchodzi w gre jesli mowa o zabezpieczeniach, to
    > listwy i UPSy, chyba, ze sa jeszcze jakies inne metody zabezpieczenia

    No to sobie walnij UPS-a, korzyść podwójna. Listwy rzadko kiedy mają
    sensowną konstrukcję a jeśli nawet taka się trafi to zdolność
    pochłaniania/odłączania energii jest w nich zdecydowanie za mała ze względu
    na używane w nich elementy. Ale niech to będzie UPS tzw. online, który
    buforuje zasilanie.
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2013-01-01 00:36:18
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > mieszkanie. Jedyne co wchodzi w gre jesli mowa o zabezpieczeniach, to
    > listwy i UPSy, chyba, ze sa jeszcze jakies inne metody zabezpieczenia

    To takie coś:
    http://allegro.pl/ochronnik-przepieciowy-eaton-b-c-i
    2900450906.html
    montuje się obok bezpieczników i dopiero z listwą stanowi kompletne
    zabezpieczenie. Listwa jest w stanie zewrzeć niewielki impuls który
    przedostanie się zanim zadziała skutecznie zabezpieczenie B+C

  • 10. Data: 2013-01-01 01:42:26
    Od: BolekW <B...@w...to.konfident>

> [...]
    > i sieciowke w kompie, wiec dlatego zalezy mi na czyms porzadnym, a
    > elektrykiem nie jestem i dlatego chcialem sie dowiedziec, co jest wazne

    Taa w farszafce to typowe i bez odpowiedniego uziemienia nie dasz rady
    nie wiem tylko czy cie stac bo to drogie urzadzenia.

    Wszystkiego dobrego w nowym roku.

    :):):)