  • 1. Data: 2021-05-13 20:03:43
    Temat: LCD IPS wyświetla stary obraz
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    O taki:
    https://www.waveshare.com/product/raspberry-pi/displ
    ays/10.1inch-hdmi-lcd-b-with-case.htm
    Problem jest z tym, że długo wyświetlany obraz niejako zostaje w
    "pamięci" i wyświetla się jako lekko migoczący, ale na czarnym tle
    bardzo wyraźny.
    Obraz jest pamiętany po wyłączeniu zasilania i po dłuższym czasie
    (godziny) znów po włączeniu jest widoczny nawet bez podłączonego źródła.
    Z czasem blednie i wszytko się normuje.
    Usterka jest od czasu do czasu - nagle znika bez śladu na godzinę,
    dzień, dwa, a ostatnio działał poprawnie z pół roku.
    Nie wiem nawet na której płytce to może być - niebieska płytka tam na
    zdjęciu wygląda na przetwornik Hdmi - LVDS, potem taśma i pod czarną
    folią jest wąska płytka z taśmami do matrycy.
    Nie wiem czy są tam te czipy przyklejone na taśmach - nie rozbierałem tego.
    Jedyne co zrobiłem to pomierzyłem napięcia i powyginałem trochę płytki,
    podgrzałem i pomroziłem trochę podczas objawów - bez żadnych zmian -
    usterka jest wtedy kiedy się jej podoba.

    --
    Mirek.