  • 11. Data: 2023-02-08 21:57:55
    Temat: Re: LOL "Porażka programu polskich samochodów elektrycznych. Będą... chińskie"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.02.2023 o 21:54, io pisze:

    > "
    > Podczas gdy premier ... oględnie tłumaczy, że projekt Izera jest na
    > właściwej ścieżce i powstaje we współpracy z renomowanymi
    > międzynarodowymi producentami, były rzecznik PiS, a obecnie poseł i szef
    > ważnej sejmowej komisji precyzuje, że prace nad Izera trwają... w Górach
    > Izerskich. Internauci: "a stoły produkujemy w Górach Stołowych".
    > "

    Nie hejtuj. Skąd wiesz gamoniu że izera jest zła, skoro jej nie masz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-02-09 10:29:45
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 08.02.2023 o 20:35, PiteR pisze:
    > in <news:ts03hl$skj$1$m4rkiz@news.chmurka.net>

    > Może na początek niech zbudują ładny spalinowy który się sprzedaje.

    Żeby trudniej było?

    > Ciekawi mnie czy polegli na karoserii czy na środkach?
    > Czyżby mieli wydajną tłocznie lakiernie?
    > Czy zrobili jak zwykle tylko dwa.

    Przecież nie polegli, kasę przygarnęli i jest sukces.

  • 13. Data: 2023-02-09 10:33:56
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 08.02.2023 o 21:57, Shrek pisze:

    > Nie hejtuj. Skąd wiesz gamoniu że izera jest zła, skoro jej nie masz?

    Znowu nie przeczytałeś albo nie zrozumiałeś.

  • 14. Data: 2023-02-09 12:04:16
    Od: K <...@l...com>

    On 08/02/2023 17:46, J.F wrote:
> [...]
    kich-samochodow-elektrycznych-beda-chinskie/

    > Mam glupie wrazenie, ze niewielu.
    > Ale w sensie takim, ze od poczatku było nastawienie "projekt kupimy".
    > Co tez wymaga pracy, wiedzy w temacie itp - tylko w temacie kupowania
    > projektow.

    > A tu sie nie wypowiem, bo nie wiem.
    > Ale pewnie wielu.
    >
    > Ale jedno mnie ciekawi - Mateuszowi sie wydawalo, ze on tu może
    > "narodowy polski samochód" zrobić, czy to od początku było zagranie
    > pod publiczkę i przekręt na srednią skalę?
    >
    > Czy moze faktycznie - zrobic się da, ale nie w gronie polityków i
> [...]

    Ja mysle, ze jedno i drugie. Mati myslal, ze uda sie to zbudowac i
    jednoczesnie gral tym pod publike jak zreszta ze wszystkim. Nie
    oszukujmy sie, najtrudniejszy element czyli plyta podlogowa i
    elektryke/elektronike przeciez mamy. To jest swietny punkt wyjscia do
    dalszego rozwoju jesli nie jestesmy zadowoleni z tego co jest. Co wiec
    poszlo nie tak? Moim zadaniem wlasnie to, ze nie bylo tam nikogo kto
    mial wiedze albo zwyczajnie nie mial nic do powiedzenia bo osobami
    decyzyjnymi byly jakies pacholki z pisu do dojenia kasy.

  • 15. Data: 2023-02-09 13:42:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Feb 2023 11:04:16 +0000, K wrote:

    kich-samochodow-elektrycznych-beda-chinskie/

    > Ja mysle, ze jedno i drugie. Mati myslal, ze uda sie to zbudowac i
    > jednoczesnie gral tym pod publike jak zreszta ze wszystkim. Nie

    Powiem tak - nie trzeba byc specjalistą w temacie, aby zauważyc, ze
    małe firmy samochodowe upadły. Duże zresztą też (GM).
    Mozna też wyczytac, ze projekt samochu jest bardzo drogi, i malych na
    to nie stac, a duże się łączą. Mozna tez wyczytac ile to set mln $
    kosztował jakis projekt.

    Z tym, ze to dotyczyło samochodow spalinowych, szczegolnie odkąd
    zaostrzyli normy emisji spalin. Moze elektryczne to
    "nowe otwarcie" i mozna było liczyc, ze sie otwiera furtka ..

    P.S. Jak kto ciekawy to niech poszuka "polskie lasery"
    Tzn wycinarki laserowe.

    > oszukujmy sie, najtrudniejszy element czyli plyta podlogowa i
    > elektryke/elektronike przeciez mamy. To jest swietny punkt wyjscia do
    > dalszego rozwoju jesli nie jestesmy zadowoleni z tego co jest.

    Tylko ze tę płyte to chyba kupilismy. Tzn projekt. Jaskólki cwierkają,
    ze bez prawa do produkcji, bo to kosztuje więcej.
    Przeróbki mogą byc problematyczne, bo to kolejne prawa, licencje,
    patenty.

    Ale najwazniejsze - jak samochod sie bedzie skladal z ilus tam częsci
    kupowanych ... da sie na tym zarobic, czy nie bardzo?
    Bo mały gracz duzego rabatu u dostawcow czesci nie dostanie.

    Niby tramwaje, autobusy czy nawet pociągi sie jakos podobnie robi ...
    ale moze tam cena nie gra roli :-)

> [...]
    > mial wiedze albo zwyczajnie nie mial nic do powiedzenia bo osobami
    > decyzyjnymi byly jakies pacholki z pisu do dojenia kasy.

    Podejrzewam jedno i drugie.
    I trzecie - ze jak sie zaczely powazne rozmowy, to sie zaczelo
    od "macie 100mln $?". I tu juz chetnych zabraklo i mozliwosci sie
    skonczyly ...

    A propos - Lotos tez chcial swoją Izere
    https://youtu.be/5mCzLl5acU0?t=38

    No i ciekawe - ganic za wydanie miliona $, czy chwalic, ze tanio
    kupili wiedzę, ze ich nie stac ...

    Ursus robil elektryczne autobusy ... i co z tego wyszlo?

    J.

  • 16. Data: 2023-02-09 21:05:56
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 09.02.2023 o 13:42, J.F pisze:

    > A propos - Lotos tez chcial swoją Izere
    > https://youtu.be/5mCzLl5acU0?t=38
    >
    > No i ciekawe - ganic za wydanie miliona $, czy chwalic, ze tanio
    > kupili wiedzę, ze ich nie stac ...

    Milion to ... 10 tysięcy wynagrodzenia x 10 ludzi x 10 miesięcy

  • 17. Data: 2023-02-11 02:10:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ts2eea$35lv4$1@news.icm.edu.pl>
    user io pisze tak:

    > Przecież nie polegli, kasę przygarnęli i jest sukces.

    Polegli z naszego punktu widzenia nie ich.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 18. Data: 2023-02-11 08:52:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-02-11 o 02:10, PiteR pisze:
    > in <news:ts2eea$35lv4$1@news.icm.edu.pl>

    > Polegli z naszego punktu widzenia nie ich.

    Może z Twojego punktu widzenia.
    Z mojego punktu widzenia program został zrealizowany.

  • 19. Data: 2023-02-11 18:11:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:63e74922$0$9589$65785112@news.neostrada.pl>
    user cef pisze tak:

    > Może z Twojego punktu widzenia.
    > Z mojego punktu widzenia program został zrealizowany.

    i dlatego w Polsce jest nadal źle.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 20. Data: 2023-02-11 19:01:35
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 11.02.2023 o 02:10, PiteR pisze:
    > in <news:ts2eea$35lv4$1@news.icm.edu.pl>

    > Polegli z naszego punktu widzenia nie ich.

    Po prostu my, w sensie frajerzy co wierzyli w cud, polegliśmy a oni nie
    polegi. Ja myślę, że jeśli tylko oni ten samochód jakimś cudem złożą, co
    jest dość mało prawdopodobne, raczej go przywiozą, to i tak będzie to,
    co dało się przewidzieć, czyli nie-frajer z tego narodu, może czuć się
    usatysfakcjonowany. No ale ... nie mówię hop ...