  • 1. Data: 2023-02-02 02:21:01
    Temat: Spaliło się 10 elektryków...
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    ... w Polsce aleeeee ... przez cały poprzedni rok.

    A spalinówek spaliło się w tym czasie 10 tysięcy.

    0,3 promila kontra 0,4.

    Tyle wyczytałem w mediach.

    Dużo, niedużo?

    Ile Wam się spaliło? :-)

  • 2. Data: 2023-02-02 06:10:59
    Temat: Re: Spaliło się 10 elektryków...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.02.2023 o 02:21, io pisze:

    > A spalinówek spaliło się w tym czasie 10 tysięcy.
    >
    > 0,3 promila kontra 0,4.
    >
    > Tyle wyczytałem w mediach.
    >
    > Dużo, niedużo?

    Raczej dużo - skoro same nówki.

    Zobaczymy za 10 lat;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-02-02 13:27:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.02.2023 o 02:21, io pisze:
    > ... w Polsce aleeeee ... przez cały poprzedni rok.
    >
    > A spalinówek spaliło się w tym czasie 10 tysięcy.

    A ile średnio kilometrów przejechały te spalinówki zanim się zajarały?

    > 0,3 promila kontra 0,4.
    >
    > Tyle wyczytałem w mediach.
    >
    > Dużo, niedużo?

    A to właśnie zależy co i jak liczysz? Samochody, czy to spalinowe, czy
    to elektryczne same z siebie się nie zapalają, pomijam jakieś błędy
    konstrukcyjne, ale one dotyczą obu technologi.
    Problem jest natomiast z gaszeniem samego pożaru.
    Miałem "okazję" 3-4 razy w życiu użyć gaśnicy z mojego własnego pojazdu,
    wszystko gdzieś w drodze, pomagając innym.
    Raz "zapalił" się bęben w jakimś busie, i dwie, trzy gaśnice wystarczyły
    żeby pożar ugasić. Ale to się może przydarzyć w każdym pojeździe,
    niezależnie od rodzaju napędu.
    Potem była to jakaś stłuczka i coś się zaczęło fajczyć pod maską, innym
    razem jakiś wyciek paliwa w komorze silnika i zaczątki pożaru. W obu
    tych przypadkach wystarczyło "siknąć" pod maskę kilkoma gaśnicami,
    pożary zostały zaduszone w zarodku i straty były znikome.
    A teraz weźmy pożar baterii w elektryku, bo o to cały czas idzie.
    Bateria jest gdzieś szczelnie zamontowana, często od spodu pojazdu i nie
    ma sposobu żeby ugasić to żadną gaśnicą. To tego dochodzi procedura, że
    taki samochód należy na kilkanaście godzin zanurzyć w
    basenie/kontenerze. Więc jak ci się elektryk nie spali nawet od drobnego
    pożary, to ci go profilaktycznie zatopią.
    Będzie więcej elektryków, będą robić większe przebiegi, będą
    uczestniczyć w większej ilości zdarzeń, to statystycznie zapalać będą
    się częściej. Gorzej będą wyglądać statystyki ugaszeń.

    > Ile Wam się spaliło? :-)

    Mi, rodzinie i bliskim znajomym żaden, a to łącznie będzie jakieś 100
    sztuk w przeciągu 3-4 dekad. Wszystkie to prawilne spalinówki oraz
    kilkanaście na gaz. Dalej już moja pamięć nie sięga.

  • 4. Data: 2023-02-02 13:47:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ale elektryki palą się BARDZIEJ SPEKTAKULARNIE ;-)

    Coś jak 1,5 % populacji gejowskiej któa robi wiatru tyle jakby ich było
    przynajmniej 50% ;-)

    Chwila!!!!!. Jak już jest takie zagrożenie samozapłonem to wypadałoby
    postepować jak z autami na LPG.

    DO GARAŻU NIE WJEDZIESZ ;-0)

  • 5. Data: 2023-02-02 15:30:47
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    io w

    > ... w Polsce aleeeee ... przez cały poprzedni rok.

    > A spalinówek spaliło się w tym czasie 10 tysięcy.

    To robota Dzidka?

    --
    Tomasz

  • 6. Data: 2023-02-02 15:54:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Feb 2023 02:21:01 +0100, io wrote:
    > ... w Polsce aleeeee ... przez cały poprzedni rok.
    > A spalinówek spaliło się w tym czasie 10 tysięcy.
    >
    > 0,3 promila kontra 0,4.
    >
    > Tyle wyczytałem w mediach.

    Ile samozaplonow, ile podpalen?
    A ile na skutek ladowania akumulatora :-)

    > Dużo, niedużo?

    0.3 promila rocznie, oznacza, ze jak masz garaz na 100 samochodow,
    to sie przez 30 lat jeden zapali.

    > Ile Wam się spaliło? :-)

    W moim przed laty wezyk od paliwa spadl czy sie urwal, i benzyna
    polala sie po silniku.

    I co? I nic, szybko zatrzymalem, bo w kabinie smrod benzyny.
    No ale twierdzil nie bedę, ze to bezpieczne bylo :-)

    J.

  • 7. Data: 2023-02-04 10:45:40
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 02.02.2023 o 06:10, Shrek pisze:

    > Raczej dużo - skoro same nówki.

    Gdzie wyczytałeś, że nówki?

    > Zobaczymy za 10 lat;)

    No raczej już je pozbierają.

  • 8. Data: 2023-02-04 10:55:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 4 Feb 2023 10:45:40 +0100, io

    > Gdzie wyczytałeś, że nówki?

    Wyssał standardowo ze swojego brudnego zielonego palca.

    > No raczej już je pozbierają.

    Najstarsze Tesle mają już 10 lat, inne elektryki,
    taki iMiEV dla przykładu, nawet więcej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2023-02-04 11:05:03
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 02.02.2023 o 13:27, nadir pisze:

    > A ile średnio kilometrów przejechały te spalinówki zanim się zajarały?

    I ile w tym czasie nasmrodziły.

    > A to właśnie zależy co i jak liczysz?

    No zależy, jak wyżej. Jeszcze bardziej mnie interesuje, ile nasmrodziły
    pozostałe 99,05% (czyli pomijając promil spalonych).

    > Samochody, czy to spalinowe, czy
    > to elektryczne same z siebie się nie zapalają, pomijam jakieś błędy
    > konstrukcyjne, ale one dotyczą obu technologi.
    > Problem jest natomiast z gaszeniem samego pożaru.

    Ale Ty masz z tym problem czy kto dokładnie? Znowu jakieś globalne
    problemy chcemy tu na grupie rozwiązać?

    > Miałem "okazję" 3-4 razy w życiu użyć gaśnicy z mojego własnego pojazdu,
    > wszystko gdzieś w drodze, pomagając innym.

    A ja nie, ale jakoś tak ... koledze zapaliło się turbo, nie bak, samo
    turbo, i 10 gaśnic nie wystarczyło, a samochód potem nadawał się do
    złomowania.

> [...]
    > Bateria jest gdzieś szczelnie zamontowana, często od spodu pojazdu i nie
    > ma sposobu żeby ugasić to żadną gaśnicą.

    No ale w artykule było, że strażaków gaszenia elektryków uczyli
    przedstawiciele jednego z producentów elektryków. I te elektryki wyobraź
    sobie, mają możliwość zalania baterii. Tak w artykule stało.

    > To tego dochodzi procedura, że
    > taki samochód należy na kilkanaście godzin zanurzyć w
    > basenie/kontenerze.

    W artykule stało, że mamy 2 kontenery na Polskę, ale ... jakoś te 10
    elektryków spaliło się raczej bez zanurzania w kontenerach.

    > Więc jak ci się elektryk nie spali nawet od drobnego
    > pożary, to ci go profilaktycznie zatopią.

    Spaliła mi się ładowarka, liczy się?

    > Będzie więcej elektryków, będą robić większe przebiegi, będą
    > uczestniczyć w większej ilości zdarzeń, to statystycznie zapalać będą
    > się częściej. Gorzej będą wyglądać statystyki ugaszeń.

    A jakie są statystyki ugaszeń?

    > Mi, rodzinie i bliskim znajomym żaden, a to łącznie będzie jakieś 100
    > sztuk w przeciągu 3-4 dekad. Wszystkie to prawilne spalinówki oraz
    > kilkanaście na gaz. Dalej już moja pamięć nie sięga.

    Mam to samo z elektrykami. :-)

  • 10. Data: 2023-02-04 11:09:58
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 02.02.2023 o 15:54, J.F pisze:

    > Ile samozaplonow, ile podpalen?
    > A ile na skutek ladowania akumulatora :-)

    To na pewno były podpalenia:-)

    > 0.3 promila rocznie, oznacza, ze jak masz garaz na 100 samochodow,
    > to sie przez 30 lat jeden zapali.

    Wydaje mi się, że mój garaż jest na 2 maluchy i ... 4 twizy :-)

    > W moim przed laty wezyk od paliwa spadl czy sie urwal, i benzyna
    > polala sie po silniku.
    >
    > I co? I nic, szybko zatrzymalem, bo w kabinie smrod benzyny.
    > No ale twierdzil nie bedę, ze to bezpieczne bylo :-)

    A może z paliwem w ogóle być bezpiecznie jak elektryczna komutatorowa
    pompka zanurzona jest w baku pod tylnym siedzeniem spalinówki? 3 razy
    ziemię takim okrążyłem i nic :-)