  • 1. Data: 2023-02-26 21:34:56
    Temat: LTSpice
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Ktoś tu używa LTSpice? To taki symulator obwodów. Próbowałem zasymulować
    odpowiedź filtru LC w funkcji częstotliwości i poległem :) Albo ten
    program ma bugi i to w sporej ilości albom głupi :) Nie umiem uzyskać
    żadnej powtarzalności procedury. Raz zadziała tak, raz inaczej, raz wcale,
    raz okna się tak ułożą a innym razem inaczej, słowem nie idzie się z
    programem dogadać. Jak już wywali jakiś błąd, to nijak nie idzie pojąć o
    co chodzi :) Jeśli ktoś coś podobnego robił, może będzie miał dla mnie
    jakieś podpowiedzi.

    PS. Używam LTSpice 17.1.6 pod wine na linuksie.

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2023-02-26 21:48:06
    Temat: Re: LTSpice
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > PS. Używam LTSpice 17.1.6 pod wine na linuksie.

    Może ten Linuks jest problemem. Używam programu od wielu lat i zawsze
    działał (pomijając moją głupotę :))
    Wojtek

  • 3. Data: 2023-02-26 22:53:25
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Sun, 26 Feb 2023 21:48:06 +0100, użytkownik wowa napisał:

    > Może ten Linuks jest problemem. Używam programu od wielu lat i zawsze
    > działał (pomijając moją głupotę :))
    > Wojtek

    To niewykluczone, jak na razie. Ale skoro znasz program, podpowiedz co ja
    mam podłączyć na wejście filtru i na wyjście filtru by polecenie Run
    wygenerowało charakterystykę?
    Na razie próbowałem z czymś na wejściu co się nazywa signal (uniwersalne
    źródło sygnału) i z czymś co się nazywa fra (Frequency Response Analyzer)
    na wyjściu. Ale wcale nie jestem przekonany czy dobrze robię :)

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2023-02-26 23:10:30
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Sun, 26 Feb 2023 21:53:25 -0000 (UTC), użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > Analyzer)
    > na wyjściu. Ale wcale nie jestem przekonany czy dobrze robię :)

    No, wreszcie zakumałem co jest grane :) Wygląda na to że działa. Przydała
    się podpowiedź z netu :)

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2023-02-27 17:04:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Feb 2023 22:10:30 -0000 (UTC), Jacek wrote:

    > No, wreszcie zakumałem co jest grane :) Wygląda na to że działa. Przydała
    > się podpowiedź z netu :)

    Musisz po prostu wiedziec, ze Spice ma kilka rodzajów analiz,
    Ty chcesz "AC", gdzie jest "frequency sweep".

    I w zaleznosci od analizy zródła napięciowe i prądowe nieco inaczej
    działają.
    Potrzebujesz ustawic napiecie .AC

    Kolejna sprawa przy filtrach LC - warto dodac troche rezystorów, bo
    inaczej grozi osobliwosc w obliczeniach.

    J.